@ Ooh La La! Misschien zou je het dan juist vaker moeten doen zodat het wat gewoner wordt? Doet je partner wel dingen voor zichzelf? Zo ja, hoef jij je zeker niet schuldig te voelen natuurlijk. Zo niet dan zou ik er eens over praten want ik denk dat dit voor jullie beide goed kan zijn en wellicht is het om en om in te plannen bv?
@ Olijfje, het voordeel aan jonge kinderen is dan wel dat ze op tijd naar bed gaan. Mss kun je dan eens iets simpels maken voor de kids en zelf later op de avond eten? In het weekend een keer bv. Kanttekening is wel dat het natuurlijk makkelijke/ goede slapers zijn anders schiet het nog niet op.
@ -Ieniemienie-, huishouden is ook mijn sterkste punt niet maar ik zou daar ook niet meer tijd aan willen besteden

@ Pippa, zou het helpen om even uit je vertrouwde omgeving te stappen? Dat je bv een mooi plekje zoekt op een terras, op het strand etc om daar te gaan lezen? Als ik thuis ben laat ik mezelf ook snel afleiden.
@ Jip, ik herken je stukje wat betreft energie, ik heb daar ook niet zo veel van en op is op aan het einde van de werkdag. Ik zit nog met veel ideeën in mijn hoofd, voornamelijk gaat het dan om schrijven en schilderen en dat geeft ook wel een bepaalde druk. Ik heb onlangs een schrijfproject afgerond waar ik zeker driekwart jaar mee bezig ben geweest (misschien wel langer, weet het niet precies) en het resultaat was mooier dan ik had durven hopen dus ik moet ook niet al te streng zijn voor mezelf. Net als Maple ga ik al heel snel zitten lanterfanten en daar voel je me dan weer schuldig over. Zeker als ik bereikbaarheidsdienst heb (zoals nu, hoi haha) en ik zit te wachten op bepaalde mensen die wat uitzoeken voor me dan ga ik al snel op internet en kom ik er moeilijk los van. Ik gun mezelf voor nu de lanterfanttijd tot na de vakantie. Dan lukt het me hopelijk weer om iets op te gaan pakken

.