Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Positieve mindset

Door een positieve mindset aan te leren, kun je je leven ten goede keren

Ja
11
85%
Nee
2
15%

Aantal stemmen : 13
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Jul 2022 08:10

Re: Positieve mindset

Of detachering? Elke paar maanden een nieuwe opdracht, zonder eigen administratie en opdrachten zoeken.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 26 Jul 2022 09:49

Nan schreef:Of detachering? Elke paar maanden een nieuwe opdracht, zonder eigen administratie en opdrachten zoeken.

Ook heel leuk en veelzijdig. Iemand die ik ken heeft dat gedaan in een andere functie en kwam uiteindelijk bij zo'n leuk bedrijf terecht dat ze daar is gebleven.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 26 Jul 2022 10:50

Ik werk momenteel bij een bureau dat financiële professionals detacheert. Moest daar ook aan denken bij Freds verhaal. Het kan een mooie tussenoplossing zijn als je niet als zelfstandige wil werken, maar als je ook niet jarenlang eentonige klusjes voor één baas wil doen. Je kunt elke opdracht als een nieuwe uitdaging zien.

Maar dat werkt niet als je bij elke nieuwe klus denkt "wat een bende hebben die mensen ervan gemaakt" en je met een diepe zucht de rommel gaat opruimen. (En dat zie ik wel een beetje voor me bij Fred. Geen idee of dat klopt.)
T (2008) en I (2013)
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 26 Jul 2022 11:09

Ik weet niet bij welk bureau je nu zit, maar daar zitten goede en slechte tussen. Zeg maar bureau's die enorm veel op je willen verdienen en kwaliteit minder van belang is en de ontwikkeling van hun personeel ook niet.

Waar ik nu werk ben ik door zulke externe ingewerkt en heel prettig heb ik dat niet ervaren. Waren meer op hun eigen eilandje bezig etc...
<<

Max

Yipyapper

Bericht 26 Jul 2022 11:20

Fred wanneer is de laatste keer dat je een positieve ervaring op de werkvloer hebt gehad?
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 26 Jul 2022 11:35

Max schreef:Fred wanneer is de laatste keer dat je een positieve ervaring op de werkvloer hebt gehad?

Paar maanden geleden toen er werd gezegd dat ik iets goed had gedaan. Zo positief vond ik dat zelf niet eens.
Vorige werk met gek genoeg de commerciële medewerkers omdat ik toen ondanks het niet mijn functie is wel potentiële klanten aandroeg.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 27 Jul 2022 12:38

Fred, misschien moet jij eens gaan praten met iemand over wat je allemaal dwars zit. Zodat iemand jou kan leren om de grote container negatieve houding en de kleine dobbelsteen positieve gedachtes om te draaien. Want ik krijg steeds meer het gevoel dat je alles negatief benaderd. Zowel op werk gebied, maar ook op prive gebied. Ik krijg het gevoel dat je wilt voldoen aan het standaard plaatje van werken en een relaties hebben omdat de omgeving dat van jou verwacht, maar jij bent daarin niet happy.

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Jul 2022 12:40

Ik heb dus zo'n 5 jaar bij een detacheerder gezeten en ben juist weggegaan omdat ik de afwisseling niet fijn vond. Elke keer een nieuwe manier van werken, nieuw team, ander soort opdracht. Sommige mensen gedijen er goed bij, ik niet.
Vorige

Terug naar Persoonlijk