25 Jul 2022 13:38 door DronkenTaart
Fred, zo simpel is het wel in mijn ogen. Ik ben niet zo'n positieviteitsgoeroe die het leven alleen maar zonnig ziet hoor. Je eerste voorbeeld is zelfs mij een aantal keer overkomen. Daar ben ik toen open kaart over gaan spelen bij mijn nieuwe sollicitaties. Ik ging dus weg bij werkgevers puur en alleen omdat ik weer geen contract kreeg. Mijn nieuwe werkgever wist dus precies hoe of wat en binnen no time had ik daar een vast contract voor onbepaalde tijd. Ik kreeg hem zelfs eerder dan iemand die er al langer zat maar die klaagde voornamelijk over alles terwijl ik gewoon stinkend mijn best deed.
Wat de vader van mijn dochter betreft snap ik niet echt wat je bedoelt. Nee, ik heb dat niet in de hand en daarom laat ik dat los. De deur staat altijd voor hem open (dat weet hij) en de sporadische keer dat hij langs komt haal ik drinken en eten voor hem en laat ik ze samen plezier maken. Hij mag haar later zelf antwoorden geven als ze vragen heeft (en die stelt ze soms al). Ik probeer er nu vooral voor haar te zijn en haar leven zo gezellig en stabiel mogelijk te houden. Want dat is wat ik zelf in de hand heb (tot op zekere hoogte). Ik heb natuurlijk met hem gepraat maar het levert niets op, meer kan ik niet doen nu. Natuurlijk kunnen er altijd zeer heftige zaken voorkomen die je tot op het bot raken en dan ben ik ook echt de gezelligste niet (been there). Maar de rest van mijn leven een zuurpruim blijven gaat mij niks opleveren. Mijn vorige werk was zo rot op een gegeven moment dat zelfs 3 dagen werken te veel was. Ik heb toen dus ontslag genomen en bedacht wat ik nu eens echt wilde. Ik heb alles op alles gezet en nu zit ik waar ik wil. Dingen die je wilt komen je niet aanwaaien. Wat levert je houding je op dit moment precies op?
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.