Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Zwangerschapskleding tips

<<

Max

Yipyapper

Bericht 21 Jul 2022 12:50

Zwangerschapskleding tips

Ik ben op zoek naar mooie zwangerschapskleding.
Ik ben normaal gesproken heel slank en draag altijd hele strakke hoge taille spijkerbroeken. Die zitten helaas niet meer lekker. Ik heb nog twee stoffen broeken en wat jurkjes/rokjes die wel prima zitten, maar niet super flatteus met een heel klein buikje die vast en zeker de komende weken zal ontstaan.

Ik heb nu een toffe broek bij Stieglitz bestelt waar ik benieuwd naar ben. Verder kan ik echt niks leuk vinden, vind t allemaal zo verschrikkelijk suf. Wie heeft er tips?
<<

Anoniem327

Bericht 21 Jul 2022 13:16

Re: Zwangerschapskleding tips

Ik heb in het begin drie neutrale zwangerschapsbroeken gekocht (donkere nette spijkerbroek, een lichte en een donkere broek met zo'n lekkere zachte stretchstof aan de bovenkant) en daarmee kon ik tot bijna het einde van mijn zwangerschappen bijna al mijn normale kleding daarmee combineren.

Panty's en jurkjes paste ik namelijk gewoon nog en shirtjes en colbertjes (open) ook. Aan het einde heb ik alleen nog een paar speciale zwangerschapspanty's erbij gekocht.

Ik vond alle zwangerschapskleding ook heel erg suf en truttig. Alsof je ineens in een miep verandert omdat je zwanger bent :facepalm: Gelukkig hoef je die troep niet verplicht aan 😂
<<

Max

Yipyapper

Bericht 21 Jul 2022 13:19

Ik denk dat ik t ook bij een paar broeken hou. Maar zelfs die broeken vind ik lelijk, hoop dat de Stieglitz broek mooi zit.
Had nog wel wat leuke wollen jurken gezien voor de herfst/winter. Vind t zonde om m'n eigen (dure) jurken uit te rekken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 21 Jul 2022 13:22

Ik vond Seraphine altijd een mooi fijn merk maar denk dat je dat ook te truttig vindt. 😁
Let's discover the world together.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Jul 2022 13:23

Ik heb destijds gewoon leuke kleding gevonden die ik kon combineren met mijn gewone kleding.
Ging om spijkerbroeken met zo'n band, shirtjes en een aantal jurkjes.

Gewoon van Supermom, Noppies of H&M. Normaal draag ik ook strak zittende jurkjes en skinny jeans en dat was hierbij hetzelfde, alleen dan met plaats voor een buik.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Jul 2022 13:32

Ik snap nooit zo goed wat er nou mis is met de positiebroeken van bijvoorbeeld H&M? Vind ik altijd prima basics
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Max

Yipyapper

Bericht 21 Jul 2022 14:09

Ik vind H&M doorgaans inderdaad niet mooi. Slechte kwaliteit en dat zie je er echt aan af, daarnaast ook een matige pasvorm.

Seraphine ga ik even naar kijken. Dank voor de tip Marin!
Edit: oh ja dat is inderdaad te tuttig voor me. Ik zoek nog even verder op Supermom.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 21 Jul 2022 14:18

Ik vond de H&M broeken niet lekker zitten. Sowieso positiebroeken niet. Ik was meer van de leggings. Met een leuke blouse erop ofzo. Ik vond mamalicious wel leuke fijne leggings hebben. Daar had ik er een aantal van.

Ik heb ook een paar normale stretch flared broeken die ik tijdens de zwangerschap lang door heb kunnen dragen. Eigenlijk praktisch tot het eind wel.
Laatst gewijzigd door Gympie op 21 Jul 2022 14:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem327

Bericht 21 Jul 2022 14:18

Max schreef:Ik denk dat ik t ook bij een paar broeken hou. Maar zelfs die broeken vind ik lelijk, hoop dat de Stieglitz broek mooi zit.
Had nog wel wat leuke wollen jurken gezien voor de herfst/winter. Vind t zonde om m'n eigen (dure) jurken uit te rekken.

Wat is er lelijk aan?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 21 Jul 2022 14:22

Via ASOS kun je een wat bredere stijl vinden. Op Zalando vind je misschien Missguided wat. Je heb ook veel van die stretcht flared broeken (geen positie), die kunnen lang mee. Daar zou je hebt en basic kleur of juist met printje van kunnen kopen. Ik had ook een blauw ribjurkje, die combineerde ik met een geknoopte blouse, shirtje of jasje.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Max

Yipyapper

Bericht 21 Jul 2022 14:22

Gympie schreef:Ik vond de H&M broeken niet lekker zitten. Sowieso positiebroeken niet. Ik was meer van de leggings. Met een leuke blouse erop ofzo. Ik vond mamalicious wel leuke fijne leggings hebben. Daar had ik er een aantal van.

Ik heb ook een paar normale stretch flared broeken die ik tijdens de zwangerschap lang door heb kunnen dragen. Eigenlijk praktisch tot het eind wel.

Oh goede! Daar ga ik nog even naar zoeken.
Heb ook wat leuks gezien bij Supermom.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 21 Jul 2022 14:24

Sadie schreef:
Max schreef:Ik denk dat ik t ook bij een paar broeken hou. Maar zelfs die broeken vind ik lelijk, hoop dat de Stieglitz broek mooi zit.

Wat is er lelijk aan?

Hmm beetje lastig om in het algemeen aan te geven, maar zakken, stiksels, stof, pasvorm. Dat soort dingen. Tsja wat kun je lelijk vinden aan kleding. Niet mijn smaak.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Bericht 21 Jul 2022 14:33

Ik heb het voor die korte periode gewoon bij bonprix gehaald. Niet te duur. En prima voor die periode. Scheelt dat ik op werk in uniform loop dus daar hoef ik niet echt kleding voor.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 21 Jul 2022 14:50

Ik had een paar simpele positie(spijker)broeken. Ik had ze wel van H&M, die vond ik juist fijn en ik wilde er ook niet superveel geld aan uitgeven. Die van mij zijn 2 zwangerschappen intensief gedragen dus eigenlijk vond ik de kwaliteit best prima voor dat geld. Verder dan een simpel shirtje (soms positie, soms normaal) met een vest of jasje erover. Mijn normale blouses kon ik ook nog heel lang aan. En in de tweede zwangerschap had ik ook 2 fijne truien want winter. Ik heb volgens mij ook wel wat dingen bij Wehkamp besteld (terwijl ik daar nooit wat bestel normaal) want daar verkopen ze ook diverse merken en ik had wat bij de Prenatal gekocht want ik vind gewoon shoppen veel prettiger dan online.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Jul 2022 14:58

Ik vond Pieces maternity ook wel leuk! Had ook een paar (normale) flared leggings in grotere maat zodat ze paste. En droeg korte topjes op hoge stretch rokken (ook normale vaak).
<<

Jente

Kletskop

Bericht 21 Jul 2022 15:02

Normaal draag ik vooral spijkerbroeken en dus heb ik voor mijn zwangerschap ook gewoon wat basic spijkerbroeken gekocht. Die heb ik lang kunnen combineren met mijn gewone shirtjes. Nu in de laatste weken (verlof) draag ik een paar jurkjes (geen idee welk merk) en 2 korte broeken van de H&M. Die korte broeken zijn niet supercharmant, maar ik ben vooral in en rond het huis bezig en met de hitte van de laatste week vind ik dat helemaal prima.

Ik heb trouwens ook wat mooie dingen verkocht via Vinted, daar zou je ook eens kunnen kijken. Zeker als je weet welk merk je leuk vindt, kun je daar voor een paar euro mooie dingen vinden.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 21 Jul 2022 15:05

Jente had je toen normale spijkerbroeken in een grotere maat gekocht? Hoeveel maten groter?
<<

Jente

Kletskop

Bericht 21 Jul 2022 15:15

Nee, ik had wel positiespijkerbroeken gekocht. Dus in mijn normale maat, maar dan met zo'n band. Ik heb er een paar op Vinted gekocht (van Mamalicious volgens mij) en een paar van de H&M. Omdat ik maar 2 dagen naar kantoor hoefde, had ik in principe aan 2-3 broeken genoeg en droeg ik thuis vaak een legging of joggingbroek.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Jul 2022 15:35

Dat lukt ook gewoon echt niet. Alleen stretch gaat lukken. Hoge broeken zijn helemaal een ramp ik had bij mijn 1e zwangerschap tot een week of 14 nog wel mijn lage broeken aan. Maar hoge paste het snelst niet meer.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 21 Jul 2022 16:57

Ik draag veel jeans van 7 for all mankind. Daar had ik tweedehands een positiebroek van, daar voelde ik me wel fijn in. Dan heb je tenminste een echt fatsoenlijke broek aan. Verder had ik wat positiehemdjes en t-shirts en droeg ik daarover een vestje (open). Helaas kwam ik erg veel aan (hield veel vocht vast), dus ik moest de laatste maanden telkens positiebroeken in een grotere maat aanschaffen. Toen heb ik wel H&M gedaan. In een jurk voelde ik me helemaal een walrus, dus die trok ik niet meer aan. Zwarte broek met (meestal) zwart shirtje en een vestje heb ik zo’n beetje de hele zwangerschap gedragen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 21 Jul 2022 17:02

Wat is je stijl?
<<

Anoniem327

Bericht 21 Jul 2022 17:04

Max schreef:
Sadie schreef:Wat is er lelijk aan?

Hmm beetje lastig om in het algemeen aan te geven, maar zakken, stiksels, stof, pasvorm. Dat soort dingen. Tsja wat kun je lelijk vinden aan kleding. Niet mijn smaak.

Maar dan zoek je toch een broek waarbij je het wel mooi vindt? Er zijn genoeg verschillende zwangerschapsbroeken, misschien eens op Vinted kijken welke merken er allemaal zijn en hoe ze eruit zien?
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Jul 2022 19:56

Tabbie schreef:Wat is je stijl?

Ik ben ook benieuwd! Misschien kunnen we meekijken. Ik heb corona en momenteel geen leven. Haha!
<<

Max

Yipyapper

Bericht 22 Jul 2022 14:11

Nou wat leuk!! Ik heb wel echt een eigen stijl, dus wat lastig om te omschrijven.
Ik hou wel van een beetje opvallend, vrouwelijk, kleurrijk. Ik ben niet bang voor felle kleuren, printjes, grote/aanwezige sieraden, hoge hakken.

Tot nu toe vind ik Supermom wel leuk. Vergeleken met m'n eigen stijl is dat dus nog wat braaf/terughoudend. Ik heb nu deze broek binnen van Stieglitz, zodat ik m'n gewone bovenkleding erop kan dragen. Ik vind veel dingen van Stieglitz bijv dus ook erg leuk. En die website die Ginny laatst plaatste ook LadyPipa.
https://stieglitz.nl/products/maternity-flared-leggings-black?variant=42061898842350
<<

Max

Yipyapper

Bericht 22 Jul 2022 14:16

Oh ja Costes en Na-kd vind ik ook altijd wel leuk.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen