Zwanger en medicatie toedienen kat
Ik dacht heel enthousiast: ik die het ergens doorheen en dan eet ze het vast wel op. Vanavond geprobeerd: nee dus. Uiteindelijk heb ik het met de hand in de bek gestopt, toen hield ze het uiteindelijk binnen.
Maar hoe gaan we dat straks dan doen? Mijn vriend is er niet handig in, kan er uiteraard gewoon mee oefenen, maar hij werkt wisseldiensten en is er dus lang niet altijd op de tijden dat kat medicatie moet hebben. Dan moet ik het alsnog zelf doen.
Pillenschieter vind ik een onveilig en onvriendelijk idee. Zo’n ding achterin de keel en dan ook nog zo’n los rubber uiteinde waarvan ik bang ben dat hij in de keel blijft hangen.
Ergens doorheen helaas dus geen optie. Zie is ook nogal kieskeurig in wat ze eet, ze heeft een vloeibaar snackje waar ze dól op is, maar die pil daar eet ze dus omheen. Verpulveren mag ook niet.
Ik neig nu naar handschoentjes kopen en de pillen (sowieso op de tijden dat mijn vriend niet thuis is) toedienen met handschoenen aan, en daarna nog maar eens extra goed handen wassen. Lijkt me dan de meest veilige optie en zou volgens de bijsluiter ook moeten kunnen, als je zwanger bent. Maar ook dit vind ik ergens weer onvriendelijk richting de kat.
Ik ben vast niet de enige die zal moeten dealen hiermee tijdens een eventuele zwangerschap. Jullie nog tips? Het scheelt dat ze wel een vrij meegaand beestje is.