Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wanneer tv op kamer?

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 19 Jun 2022 20:16

Re: Wanneer tv op kamer?

Ik zou hier niet zo'n moeite mee hebben. Leeftijd vind ik een beetje moeilijk in te schatten nu, jaar of 12 denk ik. Maar ik ben sowieso niet zo anti tv/schermen geloof ik. Als de kinderen hier een filmpje willen kijken doe ik dat ook tijd via de tv trouwens, vind ik gevoelsmatig fijner dan dat gepriegel op zo'n klein schermpje waar ze dan krom boven hangen. Dus als ze op een leeftijd komen dat ze dat allemaal toch wel zelf regelen, waarom niet.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 19 Jun 2022 20:18

Ja dat is ook wel weer een goed punt mizz 's.
Let's discover the world together.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 19 Jun 2022 20:52

Sadie schreef:
Lexi schreef:Nog niet. Zoon is 12 en vraagt er wel om, hij kijkt graag films op Disney+ en zou dat graag op zn eigen kamer doen. Voor nu heb ik nee gezegd maar dat zou in de toekomst best kunnen veranderen. Een computer heeft hij al sinds hij 10 is op zn kamer, daar zit hij vaak te gamen en te programmeren.

Ik had vroeger vanaf dat ik 12 was een televisie op m'n kamer. Dat vond ik heel fijn om me even terug te kunnen trekken.

Dat kan toch ook zonder tv?

Klopt, dat doet ie nu ook wel eens op zn tablet maar hij kijkt graag Marvel film e.d. en dat is toch leuker op een groter scherm.
<<

Anoniem331

Bericht 19 Jun 2022 21:09

Beide hebben ze er 1 maar gebruiken ze eigenlijk nooit.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 19 Jun 2022 22:53

Ooh La La! schreef:Niet.
Vind dat net als Sophie zegt niet nodig.

Dit idd. Beneden kunnen ze tv kijken als ze dat willen.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Danny

Kletskop

Bericht 20 Jun 2022 06:52

Mijn kleinkinderen hebben wel tv op hun kamer..t zijn er 8 en t is 4kamer flat.
Niemand heeft een eigen kamer en er liggen er veel bij elkaar.
Die tv staat wel zo dat de slapers er geen last van hebben en geluid slapen ze allemaal doorheen.
Maar hij staat zowat nooit aan..t is tablet of telefoon.
<<

Anoniem330

Bericht 20 Jun 2022 07:56

Mizz_S schreef:Ik zou hier niet zo'n moeite mee hebben. Leeftijd vind ik een beetje moeilijk in te schatten nu, jaar of 12 denk ik. Maar ik ben sowieso niet zo anti tv/schermen geloof ik. Als de kinderen hier een filmpje willen kijken doe ik dat ook tijd via de tv trouwens, vind ik gevoelsmatig fijner dan dat gepriegel op zo'n klein schermpje waar ze dan krom boven hangen. Dus als ze op een leeftijd komen dat ze dat allemaal toch wel zelf regelen, waarom niet.

Een tv scherm op afstand is ook veel beter voor de ogen dan een tablet/telefoon schermpje dichtbij.
<<

Anoniem331

Bericht 20 Jun 2022 08:03

Macaron schreef:
Mizz_S schreef:Ik zou hier niet zo'n moeite mee hebben. Leeftijd vind ik een beetje moeilijk in te schatten nu, jaar of 12 denk ik. Maar ik ben sowieso niet zo anti tv/schermen geloof ik. Als de kinderen hier een filmpje willen kijken doe ik dat ook tijd via de tv trouwens, vind ik gevoelsmatig fijner dan dat gepriegel op zo'n klein schermpje waar ze dan krom boven hangen. Dus als ze op een leeftijd komen dat ze dat allemaal toch wel zelf regelen, waarom niet.

Een tv scherm op afstand is ook veel beter voor de ogen dan een tablet/telefoon schermpje dichtbij.

Plus een film op tv is een film op tv. En eenmaal hooked on the telefoon, dan ben je het contact wel even wat kwijt zeg maar :(
Maar goed. Ook dat trekt weer bij.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Jun 2022 08:39

Taeda schreef:Forummers die het niet willen, hadden jullie het vroeger ook niet? Ik was denk ik 16 toen ik de oude tv van mijn zus kreeg en was daar echt heel blij mee. Ik had ook een computer op mijn kamer.

Ik weet niet of ik het in deze tijd nog zou doen, omdat ze waarschijnlijk een laptop en tablet hebben waarop ze film/tv kunnen kijken. Mochten ze daarnaast toch de wens hebben voor een tv, zou ik zeggen vanaf een jaar of 14.

Ik had het vroeger wel. Hier zeg ik denk ik toch nee omdat ik niet zou weten waar hij zou moeten staan. Maar ik geloof ook niet dat ze er om gaat vragen. Alles gaat tegenwoordig op de tablet. Als ze een film erop kijkt (doet ze niet vaak trouwens) dan zet ze hem wel echt neer ipv dat ze er overheen hangt zoals hier boven geschreven staat.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Jun 2022 09:39

Niet. Wanneer ze een film willen kijken gaan ze in de woonkamer zitten, verder zitten ze al zoveel op hun telefoon/iPad dat ik het niet nodig vind ze nóg een beeldscherm te geven. Ik had vroeger wel een tv op mijn slaapkamer, een hele oude zwart-wit tv haha (I feel old). De keren dat ik daarop tv heb gekeken kan ik op twee handen tellen.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Jun 2022 09:55

Poeh, geen idee. Hier heb ik echt nog nooit over nagedacht. Vroeger hadden wij dit zelf niet, maar dat is geen argument vind ik.
Dit lijkt me typisch iets wat op een gegeven moment ontstaat, of niet natuurlijk ;)
<<

Anoniem327

Bericht 21 Jun 2022 13:13

Lexi schreef:
Sadie schreef:Dat kan toch ook zonder tv?

Klopt, dat doet ie nu ook wel eens op zn tablet maar hij kijkt graag Marvel film e.d. en dat is toch leuker op een groter scherm.

Ik bedoel dat je helemaal geen schermen nodig hebt om je terug te trekken op je eigen kamer. Je kunt ook een boek lezen, schrijven, tekenen, knutselen, iets maken. Het is zo jammer als je je kind leert dat er altijd een filmpje moet zijn om je te vermaken, of tot rust te komen.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Jun 2022 15:03

Sadie schreef:
Lexi schreef:

Ik bedoel dat je helemaal geen schermen nodig hebt om je terug te trekken op je eigen kamer. Je kunt ook een boek lezen, schrijven, tekenen, knutselen, iets maken. Het is zo jammer als je je kind leert dat er altijd een filmpje moet zijn om je te vermaken, of tot rust te komen.

Dat kan toch ook prima naast elkaar bestaan? Je houdt pubers echt niet meer tegen zonder schermen op hun kamer. Ik denk dat het juist goed is om ze te leren wat een gezonde schermtijd is.
2011 2012 2017
<<

Anoniem327

Bericht 21 Jun 2022 15:15

Indigo schreef:
Sadie schreef:Ik bedoel dat je helemaal geen schermen nodig hebt om je terug te trekken op je eigen kamer. Je kunt ook een boek lezen, schrijven, tekenen, knutselen, iets maken. Het is zo jammer als je je kind leert dat er altijd een filmpje moet zijn om je te vermaken, of tot rust te komen.

Dat kan toch ook prima naast elkaar bestaan? Je houdt pubers echt niet meer tegen zonder schermen op hun kamer. Ik denk dat het juist goed is om ze te leren wat een gezonde schermtijd is.

Tuurlijk kan dat naast elkaar bestaan.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 21 Jun 2022 15:28

Zoon had met, ik denk 6 jaar een tv voor het gamen op zijn kamer zodat de tv beneden beschikbaar was voor de meiden. Vanaf 8 jaar een tv waar hij alles mee kan maar hij gebruikte hem eigenlijk alleen voor gamen. Sinds de lockdowns ook voor youtube/netflix. Oudste dochter ook vanaf 8 jaar en de jongste krijgt er denk ik 1 voor haar 8ste verjaardag of ze moet graag iets anders willen. Maar ik vind een tv scherm op afstand veel beter om filmpjes etc. op te kijken dan van een telefoon/tablet. Helemaal in zo'n schermpje gedoken zitten vind ik niks.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Jun 2022 19:47

Sadie schreef:
Lexi schreef:

Oh je doelde op de laatste zin in mijn eerdere reactie dus. Dat was niet echt duidelijk.

Al die andere dingen deed ik inderdaad ook op m'n kamer. Maar ik vond het ook fijn om tv te kunnen kijken op m'n kamer, want dat deed ik graag in m'n tienerjaren.
Ik denk trouwens dat niemand zn kind leert dat er altijd een filmpje moet zijn hoor. Ik lees geen reacties van mensen die dat zeggen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen