Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 20 Jun 2022 11:19

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Volgens mij is het ook helemaal niet zo bekend! Weet niet of dat bij de gemeente genoemd wordt als je je kind aangeeft.
Let's discover the world together.
<<

Filoria

Bericht 20 Jun 2022 11:30

Ik lees nu ook dat er in het openbaar vervoer een identificatieplicht is voor kinderen vanaf 12 jaar. We werden daar gisteren op gewezen door een conducteur. Ik had geen idee en weet ook niet hoe ik dat had moeten weten. Op de site van NS staat er niks duidelijks over. Op de site van de rijksoverheid wel. Maar je moet er echt actief naar op zoek zijn, anders kom je deze info niet tegen.
<<

Filoria

Bericht 20 Jun 2022 11:46

Bij het OV is het trouwens om te voorkomen dat volwassenen met een jongerenkaartje gaan reizen.

Zou de identificatieplicht in de zorg kunnen zijn om te voorkomen dat mensen die illegaal in Nederland zijn, onterecht gebruik maken van gratis zorg voor hun kinderen? En heeft er dan bij ons nooit iemand moeilijk gedaan omdat wij Nederlands spreken en er Nederlands uitzien?
Het schoot me ineens te binnen dat dat het wel eens kan zijn.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Jun 2022 11:50

In het ziekenhuis kun je ook aangifte doen van de geboorte, dan krijgt je kind meteen een BSN. Dat is juist bedoeld voor kindjes en ouders die na de geboorte moeten blijven.

Onze zoon moest met drie maanden naar de kinderarts. Bij inschrijving ziekenhuis was de ID kaart wel verplicht.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Filoria

Bericht 20 Jun 2022 11:53

Onze dochter heeft de eerste week van haar leven in twee ziekenhuizen gelegen, daarna een paar jaar neonazorg gehad bij de kinderarts en een paar jaar later een hersenschudding en een longontsteking. Nooit een ID nodig gehad. Verschilt het beleid dan per ziekenhuis?
<<

Max

Yipyapper

Bericht 20 Jun 2022 12:25

Ik zou alleen een paspoort doen en dan rondlopen met een foto/scan in mobiele telefoon. Hoe vaak wordt je nou naar je ID gevraagd in het dagelijks leven?
Persoonlijk heb ik dat alleen ervaren in supermarkt met drank kopen en het ophalen van een pakketje. Tegenwoordig heb ik gewoon een rijbewijs die ik altijd bij me heb, maar daarvoor had ik gewoon een kopietje van m'n paspoort op zak.
<<

Anoniem330

Bericht 20 Jun 2022 12:46

Filoria schreef:Onze dochter heeft de eerste week van haar leven in twee ziekenhuizen gelegen, daarna een paar jaar neonazorg gehad bij de kinderarts en een paar jaar later een hersenschudding en een longontsteking. Nooit een ID nodig gehad. Verschilt het beleid dan per ziekenhuis?

Ja dat verschilt hoe streng ze zijn. Officieel gezien moet je je kunnen identificeren voor medische zorg in Nederland. Heb je geen identificatie bewijs dan moet je je binnen 2 weken na je ontslag (of na de afspraak) in het ziekenhuis komen melden met een ID kaart anders kunnen ze het niet opvoeren bij de verzekering.

Mijn oudste moest laatst naar de oogarts, maar dat was geen probleem zonder ID kaart. Alleen konden we geen afspraak ticket printen bij zo'n apparaat (waar je je ID kaart in steekt), dat moest even bij een echte balie. Ik heb gebeld of het geen problemen zou geven bij de verzekering, maar dat kwam wel goed zeiden ze, daar doen ze bij kinderen niet zo moeilijk over. Ze is wel in dat ziekenhuis geboren en heeft er na haar geboorte nog 2 weken geleden, dat scheelt misschien.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Jun 2022 13:45

Ik zoek toffe en fijne sneakers voor mijn zoon van 3 met klittenband die hij zelf aan en uit kan doen. En niet te duur. Tips?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Jun 2022 14:38

Lot schreef:Ik zoek toffe en fijne sneakers voor mijn zoon van 3 met klittenband die hij zelf aan en uit kan doen. En niet te duur. Tips?

New balance heeft veel aanbiedingen nu.
Goede kwaliteit.
2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 20 Jun 2022 15:11

Ik kan niks bij de zorgverzekeraar declareren zonder documentnummer van een ID bewijs.
Dus bij de fysio moet je je ook als baby al kunnen identificeren. Heel jonge babys mag ik nog vergewissen.

Jongste dochter is veel in het ziekenhuis geweest en heel in het begin moesten we haar ID ook laten zien.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 20 Jun 2022 15:16

Ja, mijn beide kinderen zijn beide direct na de geboorte opgenomen geweest. Beide waren nog niet eens aangegeven bij de gemeenten. Maar hebben daardoor wel allebei al snel een ID gegeven.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Jun 2022 15:19

Lot schreef:Ik zoek toffe en fijne sneakers voor mijn zoon van 3 met klittenband die hij zelf aan en uit kan doen. En niet te duur. Tips?

Ik vind deze echt fantastisch als het om zelf aan en uit doen, de hele voorkant kan open: https://www.nike.com/nl/en/t/blazer-mid ... DA4088-100 ( qua prijs weet ik niet wat je niet te duur vind).
En deze waren hier ook een succes als het om zelf aan en uit doen ging: https://www.nike.com/nl/en/t/court-boro ... CD7784-100
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Jun 2022 15:30

Ohh die heb ik nog nooit gezien! Zijn die wel echt voor een peuter? Vind die met wit en beige ook tof. Moet alleen even schakelen omdat ze wat hoger zijn. Ik vind het wel echt een goede tip!

Ik had zelf deze op het oog:

https://www.adidas.nl/gazelle-schoenen/FW0713.html

En

https://www.reebok.nl/club-c-schoenen/G ... lsrc=aw.ds

En ik heb de Nikes van Minoes besteld (laatste link). Dank!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Jun 2022 17:46

Die van ons heeft ze van de Decathlon https://www.decathlon.nl/p/wandelsandal ... 5QQAvD_BwE
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 20 Jun 2022 18:33

Gekke vraag misschien (hersenspinsel haha), maar hebben jullie wel eens 2 kunstvoedingen door elkaar gegeven omdat de smaak anders is?

Ineens dacht ik vandaag, ik bouw bv af. Dat smaakt altijd een beetje 'anders'en nu krijgt ze steeds dezelfde smaak (als ik straks volledig over ben op kv). Als ze er geen last van heeft dacht ik, dan geef ik haar soms een fles gewone kunstvoeding van koemelk en de andere fles bijv. Nannycare ofzo, van geitenmelk. Dat smaakt vast anders. En heeft ze wat te proeven.

Of is dit echt mega dom hahahah. Ze krijgt ook vaste voeding natuurlijk, dus het is niet dat ze newborn is en je beter bij 1 variant kan bijven.
11.21
10.23
<<

Anoniem330

Bericht 20 Jun 2022 18:41

Ik zou alsnog bij 1 variant blijven. Heb altijd opvolgmelk van Etos en die was uitverkocht, dus toen een pot gehaald bij de AH. Dacht dat is vast hetzelfde, want zelfde fabriek, dus dat kan wel.
Dreumes 2 nachten gejankt van de buikpijn. Top.

Het stinkt imo allemaal net zo erg, dus ik kan me niet voorstellen dat de ene veel beter smaakt als de andere. :angel:
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 20 Jun 2022 18:44

Hahaha ik vind het ook echt niet lekker ruiken. Ik durf het zelf niet eens te proeven en ik geef het mijn kind. Maar goed, hetzelfde met bv. Heb ik ook niet geproefd. Hypocriet eigenljk. Maar bedankt voor je ervaring, dat klinkt niet chill!
11.21
10.23
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Jun 2022 19:48

Hier kreeg hij thuis Hero of BV en op de opvang Nutrilon.
Is hier nooit een probleem geweest.
Trouwens nooit in de fles gemixt. Als ik eerst gekolfde melk gaf, gaf ik daarna een losse fles poedermelk.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 20 Jun 2022 20:43

Hier krijgt ze thuis ook ander merk kv fan op de opvang. Ze heeft er geen last van, maar geitenmelk kv wil ze dus echt niet. Mocht ze niet gevoelig reageren, kan je het dus prima doen. Ik heb ook echt wel wat geprobeerd omdat ze dus sommige kv niet wilde drinken.

Btw. Bv uit de vriezer vind ik dus echt goor! Zo enorm zuur. Maar ze drinkt dat gulzig op 😂
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 20 Jun 2022 22:35

Even ook een vraag: wie helpt mij met het verzinnen van een toffe traktatie voor mijn bijna jarige zoon? Het liefst veganistisch.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 21 Jun 2022 06:17

Dit fruitrupsje:

Afbeelding

Met een zakje van dit eraan:
https://www.hema.nl/eten-drinken/snoep- ... lsrc=aw.ds
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Jun 2022 07:26

Lot schreef:Ohh die heb ik nog nooit gezien! Zijn die wel echt voor een peuter? Vind die met wit en beige ook tof. Moet alleen even schakelen omdat ze wat hoger zijn. Ik vind het wel echt een goede tip!

Ja Nike heeft gewoon gekke benamingen, er staat baby en todler shoes maar ze gaan tot maat 27, mijn kleuter van vijf heeft ze ook gewoon nog aan ( die zit nog niet eens in maat 27). Ik vind die hoge sneakers in het wit altijd heel leuk fris staan onder een kort spijkerbroekje in de zomer. ( En super handig te poetsen met deze: https://www.hema.nl/wonen-slapen/huisho ... lsrc=aw.ds) dus ze blijven hier ook lang mooi.

Ik vind die grijze Adidas ook heel erg leuk!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 21 Jun 2022 14:39

Tabbie schreef:Hier krijgt ze thuis ook ander merk kv fan op de opvang. Ze heeft er geen last van, maar geitenmelk kv wil ze dus echt niet. Mocht ze niet gevoelig reageren, kan je het dus prima doen. Ik heb ook echt wel wat geprobeerd omdat ze dus sommige kv niet wilde drinken.

Btw. Bv uit de vriezer vind ik dus echt goor! Zo enorm zuur. Maar ze drinkt dat gulzig op 😂

Haha zure melk. Jummie! Ik vind het zo vies ruiken als een flesje kv (bodem over) bijv. een paar uur op het aanrecht gestaan heeft en je draait de dop eraf..Bleehg zo zuur!

Ik wilde bv en kv niet mengen. Bang dat ik bv moest wegspoelen (dat vind ik zo zonde!). In het begin dronk ze de kv niet heel fantastisch. Ook een keer geweigerd, keer erop dronk ze het weer. Nu maakt het haar niet meer uit. Dus blij dat ik nooit gemixt heb. Ze drinkt nu flessen kv en bv. Reageert en in mijn beleving ook niet op (op de kv). Ik weet dat ze op de opvang Nutrilon hebben. Ik heb AH bio. Op de opvang krijgt ze nog bv mee, dus daar heeft ze nog niks anders op. Nu twijfel ik dan toch om een keertje geitenmelk kv te proberen. Just for fun :smile:
11.21
10.23
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 21 Jun 2022 14:42

Ja joh, lekker doen! Zelf vind ik dat dus wel lekkerder smaken haha. Blijkbaar wil L gewoon alles zuur. Kleine zuurpruim is ze.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Jun 2022 21:38

Weet iemand of er voor kinderen crèmespoeling bestaat die niet in een roze fles zit?

Mijn zoon laat zijn haar groeien, maar het zit vol knopen en klitten na het wassen. Vanavond was het heel erg, het deed hem heel veel pijn. Hij wordt er heel verdrietig van als er tegen hem gezegd wordt dat lang haar voor meisjes is, dat vindt hij onzin (is het ook), maar ik wil dus niet met een roze fles crèmespoeling aankomen.

Heeft iemand een tip?
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen