Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wanneer kreeg je kind dit te eten?

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 21 Jun 2022 12:35

Re: Wanneer kreeg je kind dit te eten?

Ik ben hier niet moeilijk in, alleen nootjes vind ik eng en krijgt ze nog niet en cola ook niet, dat vind ik echt iets voor grotere kinderen. Sowieso vind ze prik helemaal niks, zelf dronk ik dat volgens mij ook pas toen ik 10 was ofzo. De andere dingen eet ze (af en toe) sinds ze 1 of 2 was denk ik.
❤️ 7 juni 2018
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Jun 2022 12:44

I know, ik koop de cafeine vrije versie. Ik kom namelijk zelf al aan m’n cafeine met koffie 🤣

Drinken we overigens ook zelden, ben zelf niet zo van de frisdrank, maar de kinderen ook niet. Meestal willen ze gewoon water. Dus daar mag ik sowieso niet over klagen :)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 21 Jun 2022 13:04

- taart

Sinds zijn eerste verjaardag. Maar hij moest daar niets van hebben. Sinds 2,5 eet hij soms wat hapjes mee van mijn taartje op een verjaardag.

- chips en dan geen nibbit maar paprika/bolognese

Door mijn vriend eet hij soms paprika mee. Dit echter pas na zijn 2jaar. Ik vind de chips te hard. Overigens kreeg hij al best snel naturel chips bij opa en oma. Daar heb ik toen wat can gezegd. Want dat vind ik veel te zout. Nog steeds heb ik liever enkel nibbits, maisvingers of wokkels.

- mayonaise

Na zijn 2de eet hij dit soms. Ook door vriend, die altijd saus op zijn bord doet bij de frietjes. Ik vind het prima, want hij dipt een klein beetje en ziet het daarna meer als verf dan dat hij er echt veel van eet.

- cola

Hij is over een paar dagen 3 en dit mag van mij nog steeds niet. Overigens geld dit voor alle prik. Wij hebben dat zelf ook niet in huis Soms neemt hij een slok van iemand die iets van prik drinkt. En hij vindt het IEWWWW

- maggi smaakverfijner.

Niet, hebben we ook niet in huis.

- zoute pinda's

Mag van mij ook niet. Eigenlijk liever niets gezouten. Soms eet hij wat andere noten en soms 1 pinda ongezouten. Maar dat is pas na zijn 2,5 jaar. (Opa en oma vinden hier wel wat van, maar boeiend het is mijn kind en ik vind het super gevaarlijk eigenlijk ivm stikgevaar)

- chocolade

Rond zijn 2de jaar mag hij dit soms. Maar ook amper tot nooit in huis. Dus enkel op bijzondere gelegenheden eigenlijk.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 21 Jun 2022 13:05

Overigens vinden veel familieleden mijn kind dus zielig, omdat hij niet veel snoepjes mag. Maar hij is er niet zo van en dan wordt het spelen met eten en een plakboel. Dus tja.. hij eet liever appel en olijven. Prima!
<<

Anoniem330

Bericht 21 Jun 2022 13:07

SophieZMY schreef:I know, ik koop de cafeine vrije versie. Ik kom namelijk zelf al aan m’n cafeine met koffie 🤣

Drinken we overigens ook zelden, ben zelf niet zo van de frisdrank, maar de kinderen ook niet. Meestal willen ze gewoon water. Dus daar mag ik sowieso niet over klagen :)

Haha okay, top! 👌👌
<<

Believe

Yipyapper

Bericht 21 Jun 2022 13:16

Mijn eerste was vrij laat qua dat soort dingen en snoep enzo, de tweede sneller, de derde nog eerder. Mijn oudste stopte haar lolly al in de mond van haar jongste zusje toen ze 4 maanden was. 🫣 Uiteraard wel uitgelegd dat dat niet de bedoeling is.
Taart aten ze bij mij wel op hun 1e verjaardag al, gewone chips zodra ze goed kunnen kauwen, dus ik denk na 2 jaar sowieso.
Cola mogen ze alleen op een verjaardag of heel af en toe op vakantie. De middelste drinkt dat al vanaf 3, want dat zag ze bij haar zus.
Sausjes bij friet aten kind 2 en 3 ook vrij snel, ook rond 1 jaar ongeveer. Nu eet de jongste (bijna 14 mnd) nog geen friet als avondeten. Als wij dat eten, geef ik haar eerst een prakje en mag ze daarna een paar frietjes mee eten.
Chocola vanaf een jaar of 2, 2,5 heel af en toe. De jongste heeft voor haar 1e verjaardag wel al een paasei van de tafel gepakt en met papier en al opgegeten 😝.
Nootjes vind ik eng, dus daar wachten we mee tot ze 3 a 4 jaar zijn.

Over het algemeen zijn wij niet perse van iets op een bepaalde leeftijd. Het ligt ook aan het moment en de 3e ziet nou eenmaal dingen bij haar zussen, die kan ik niet volledig alles ontzeggen. Maar ze is gelukkig nog erg blij met rozijntjes of een Nijntje koekje.

Een snoepje of koekje krijgen ze hier elke dag. Chipjes en chocola af en toe op een feestje of in het weekend. Ranja maximaal 1x per dag, verder drinken ze water (de jongste krijgt alleen water). En prik dus heel incidenteel.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Jente

Kletskop

Bericht 21 Jun 2022 13:23

Tabbie schreef:Door mijn vriend eet hij soms paprika mee. Dit echter pas na zijn 2jaar. Ik vind de chips te hard. Overigens kreeg hij al best snel naturel chips bij opa en oma. Daar heb ik toen wat can gezegd. Want dat vind ik veel te zout. Nog steeds heb ik liever enkel nibbits, maisvingers of wokkels.

In naturel chips zit 1,1 gram zout per 100 gram en in nibbit zit 2,7 gram zout per 100 gram en in wokkels 2,2 gram per 100 gram. Meer dan het dubbele dus. Als je het voor het zout doet, kun je je kind dus beter naturel chips dan nibbit of wokkels geven.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Bericht 21 Jun 2022 13:37

Jente schreef:
Tabbie schreef:Door mijn vriend eet hij soms paprika mee. Dit echter pas na zijn 2jaar. Ik vind de chips te hard. Overigens kreeg hij al best snel naturel chips bij opa en oma. Daar heb ik toen wat can gezegd. Want dat vind ik veel te zout. Nog steeds heb ik liever enkel nibbits, maisvingers of wokkels.

In naturel chips zit 1,1 gram zout per 100 gram en in nibbit zit 2,7 gram zout per 100 gram en in wokkels 2,2 gram per 100 gram. Meer dan het dubbele dus. Als je het voor het zout doet, kun je je kind dus beter naturel chips dan nibbit of wokkels geven.

Net zoals de babykoekjes van Bolletje eigenlijk, die bevatten per 100gr 22 gr suiker. Gewoon ruim een vijfde suiker. Mariakaakjes bevatten minder. Zelfs de koekjes van de Kleine Keuken bevatten nog 19g suiker per 100g. Die zijn dan gezoet met geconcentreerd appelsap, maar dat is net zo funest als suiker zelf. Ik zou ze best kopen hoor, maar dan vooral voor makkelijk, even voor onderweg ofzo.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 21 Jun 2022 14:46

Wat goed om te weten! Ik deed het niet alleen voor het zout hoor. Vind die chips gewoon hard en zelf haal ik er ook weleens mijn gehemelte mee open.

Hij at toen meestal de chipsdingen van Ellas Kitchen.

Verder eet hij geen koekjes, behalve soms die Maria dingen.

En ijs, enkel waterijs zonder smaak haha. Dus eigenlijk gewoon ijsklontjes. Nu op vakantie eet hij wel veel ijs en cakejes. Die weet niet wat hem overkomt volgens mij 🤣
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Jun 2022 19:05

Cola krijgen ze niet, de rest ben ik niet zo moeilijk mee, maar dat is ook omdat ze het incidenteel maar eten. Taart op hun 1e verjaardag en sindsdien enkele hapjes op een mini stukje bij een feestje. Chips hebben we bijna nooit in huis, dus dat eten ze dan ook ooit eens op een feestje. Chocola zijn ze gek op, dat krijgen ze soms.

En die pinda's, ik vind het zout hier ook een ding. Wij kopen wekelijks verse noten op de markt, geroosterd. Dat vinden de kinderen ook lekker, ook die van bijna 3. Ze mogen er soms wel een paar, maar alleen als ze rustig zitten en onder toezicht.

Maggi smaakmaker ken ik niet, Hebben we niet in huis.

Dus ja vanaf 1 jaar mogen ze de rest wel incidenteel, de noten dus vanaf 2,5 ongeveer.
december 2016
juli 2019
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Jun 2022 13:55

Maple schreef:
Jente schreef:In naturel chips zit 1,1 gram zout per 100 gram en in nibbit zit 2,7 gram zout per 100 gram en in wokkels 2,2 gram per 100 gram. Meer dan het dubbele dus. Als je het voor het zout doet, kun je je kind dus beter naturel chips dan nibbit of wokkels geven.

Net zoals de babykoekjes van Bolletje eigenlijk, die bevatten per 100gr 22 gr suiker. Gewoon ruim een vijfde suiker. Mariakaakjes bevatten minder. Zelfs de koekjes van de Kleine Keuken bevatten nog 19g suiker per 100g. Die zijn dan gezoet met geconcentreerd appelsap, maar dat is net zo funest als suiker zelf. Ik zou ze best kopen hoor, maar dan vooral voor makkelijk, even voor onderweg ofzo.

En aangezien een kind ongeveer max 25gr aan toegevoegde suiker ‘mag’ (wordt aangeraden door AAP) vanaf tweede levensjaar, vind ik dat echt bizar veel! Één broodje hagelslag in de ochtend is al 10gr toegevoegde suiker..

Anyway, ik volg die richtlijnen dus: tot twee jaar geen toegevoegde suiker, ook op verjaardagen niet. Dus ik let op labels vanaf tweede jaar, daar is veel te behalen in verschil suiker. Ken ze nu uit mijn hoofd dus niet dwangmatig ofzo, weet welke koekjes hetzelfde smaken met helft suiker. Maar vanaf 2 jaar op verjaardagen of feestjes gaat hij zijn gang maar. Geen cola trouwens of van die vel gekleurde hyper snoepjes, maar dat wil hij zelf ook niet (lang leve Halloween waar ik dat dan allemaal krijg haha). Ik heb erin gestampt waarom gezond eten belangrijk is dus ben dan blij als ik op verjaardag zoon een wortel of komkommer zie eten uit zichzelf na de choco taart.
Nu hebben we dochter en die krijgt zelfde traject en daar ga ik ook, net als bij zoon toen, uitleggen dat dat nog niet voor kindjes is. Ik maak zelf lekkere dingen zoals bliss ballen die ze mag of zelfgemaakte ijsjes. Ze zal niks tekort komen. Voor de eerste en tweede verjaardag maak ik de taarten zelf.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 22 Jun 2022 14:54

J heeft het eerste jaar bijna volledig op borstvoeding geleefd. Vanaf dat hij een maand of 11 was ging er mondjesmaat wat in. De eerste twee jaar ben ik wel strenger geweest maar inmiddels eet hij alles. Taart rond zijn eerste verjaardag moest hij ook echt niets van weten. Voor de uitnodiging toen een cake smash gedaan. Nou echt een dikke fail. Uiteindelijk hebben de buren toen een halve taart gekregen die niet eens aangeraakt was.
2015 💙
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen