Sadie schreef:Lexi schreef:Nog niet. Zoon is 12 en vraagt er wel om, hij kijkt graag films op Disney+ en zou dat graag op zn eigen kamer doen. Voor nu heb ik nee gezegd maar dat zou in de toekomst best kunnen veranderen. Een computer heeft hij al sinds hij 10 is op zn kamer, daar zit hij vaak te gamen en te programmeren.
Ik had vroeger vanaf dat ik 12 was een televisie op m'n kamer. Dat vond ik heel fijn om me even terug te kunnen trekken.
Dat kan toch ook zonder tv?
Ooh La La! schreef:Niet.
Vind dat net als Sophie zegt niet nodig.
Mizz_S schreef:Ik zou hier niet zo'n moeite mee hebben. Leeftijd vind ik een beetje moeilijk in te schatten nu, jaar of 12 denk ik. Maar ik ben sowieso niet zo anti tv/schermen geloof ik. Als de kinderen hier een filmpje willen kijken doe ik dat ook tijd via de tv trouwens, vind ik gevoelsmatig fijner dan dat gepriegel op zo'n klein schermpje waar ze dan krom boven hangen. Dus als ze op een leeftijd komen dat ze dat allemaal toch wel zelf regelen, waarom niet.
Macaron schreef:Mizz_S schreef:Ik zou hier niet zo'n moeite mee hebben. Leeftijd vind ik een beetje moeilijk in te schatten nu, jaar of 12 denk ik. Maar ik ben sowieso niet zo anti tv/schermen geloof ik. Als de kinderen hier een filmpje willen kijken doe ik dat ook tijd via de tv trouwens, vind ik gevoelsmatig fijner dan dat gepriegel op zo'n klein schermpje waar ze dan krom boven hangen. Dus als ze op een leeftijd komen dat ze dat allemaal toch wel zelf regelen, waarom niet.
Een tv scherm op afstand is ook veel beter voor de ogen dan een tablet/telefoon schermpje dichtbij.

Taeda schreef:Forummers die het niet willen, hadden jullie het vroeger ook niet? Ik was denk ik 16 toen ik de oude tv van mijn zus kreeg en was daar echt heel blij mee. Ik had ook een computer op mijn kamer.
Ik weet niet of ik het in deze tijd nog zou doen, omdat ze waarschijnlijk een laptop en tablet hebben waarop ze film/tv kunnen kijken. Mochten ze daarnaast toch de wens hebben voor een tv, zou ik zeggen vanaf een jaar of 14.
Lexi schreef:Sadie schreef:Dat kan toch ook zonder tv?
Klopt, dat doet ie nu ook wel eens op zn tablet maar hij kijkt graag Marvel film e.d. en dat is toch leuker op een groter scherm.
Sadie schreef:Lexi schreef:
Klopt, dat doet ie nu ook wel eens op zn tablet maar hij kijkt graag Marvel film e.d. en dat is toch leuker op een groter scherm.
Ik bedoel dat je helemaal geen schermen nodig hebt om je terug te trekken op je eigen kamer. Je kunt ook een boek lezen, schrijven, tekenen, knutselen, iets maken. Het is zo jammer als je je kind leert dat er altijd een filmpje moet zijn om je te vermaken, of tot rust te komen.
Indigo schreef:Sadie schreef:Ik bedoel dat je helemaal geen schermen nodig hebt om je terug te trekken op je eigen kamer. Je kunt ook een boek lezen, schrijven, tekenen, knutselen, iets maken. Het is zo jammer als je je kind leert dat er altijd een filmpje moet zijn om je te vermaken, of tot rust te komen.
Dat kan toch ook prima naast elkaar bestaan? Je houdt pubers echt niet meer tegen zonder schermen op hun kamer. Ik denk dat het juist goed is om ze te leren wat een gezonde schermtijd is.
Sadie schreef:Lexi schreef:
Ik bedoel dat je helemaal geen schermen nodig hebt om je terug te trekken op je eigen kamer. Je kunt ook een boek lezen, schrijven, tekenen, knutselen, iets maken. Het is zo jammer als je je kind leert dat er altijd een filmpje moet zijn om je te vermaken, of tot rust te komen.
Terug naar Zwangerschap & kinderen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers