Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Corona hebben en voor kinderen zorgen

<<

Filoria

Bericht 02 Jun 2022 15:44

Re: Corona hebben en voor kinderen zorgen

O ja: vergeet allemaal niet Bisq te feliciteren in haar topic!! Want nu komt deze steeds bovenaan in de pijler. En ik gun Bisq en Roodkapje alle felicitaties en liefde en complimenten die ze maar kunnen krijgen.

Sadie, je maakt je druk om een hypothetisch verhaal. Er is niemand in dit topic wiens werkgever nee heeft gezegd en niemand die kinderen aan hun lot heeft overgelaten.

Ik zei alleen dat de afweging niet zo simpel is als jij het deed voorkomen. Nu kom jij weer met allemaal argumenten waarom de afweging wél simpel zou moeten zijn, maar kun je ook accepteren dat dat voor sommige mensen in een specifieke situatie niet zo voelt? Dat mensen twijfelen wat ze moeten doen? Ben jij nooit ergens onzeker over?
<<

Anoniem327

Bericht 02 Jun 2022 16:15

Tom schreef:En ik zei dat mn werkgever not amused zou zijn als ik zorgverlof zou willen omdat het in onze situatie niet nodig was. (Toevallig hadden ik en zoon het al gehad toen vriend het kreeg, maar anders had hij niet in isolatie gehoeven omdat ik volledig gevaccineerd was en zoon onder een bepaalde leeftijd)

Het ging om een situatie waarin het wel nodig was. Als het niet nodig is ga je natuurlijk niet zomaar verlof nemen, waarom zou je dat doen? 🙄
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Jun 2022 16:50

Sadie schreef:
Tom schreef:En ik zei dat mn werkgever not amused zou zijn als ik zorgverlof zou willen omdat het in onze situatie niet nodig was. (Toevallig hadden ik en zoon het al gehad toen vriend het kreeg, maar anders had hij niet in isolatie gehoeven omdat ik volledig gevaccineerd was en zoon onder een bepaalde leeftijd)

Het ging om een situatie waarin het wel nodig was. Als het niet nodig is ga je natuurlijk niet zomaar verlof nemen, waarom zou je dat doen? 🙄

Sadie, jij zegt op de vorige pagina zelf letterlijk dat het asociaal is om te gaan werken als iemand bij je thuis corona heeft (terwijl dit gewoon mag, mits je voldoende gevaccineerd bent) en dat je dan zorgverlof moet opnemen. Tom en ik geven beide aan dat verlof opnemen in het onderwijs heel erg lastig is en dat onze bazen het niet zouden accepteren dat wij om die reden zorgverlof op zouden nemen.
2011 2012 2017
<<

Anoniem327

Bericht 02 Jun 2022 16:53

Indigo schreef:
Sadie schreef:Het ging om een situatie waarin het wel nodig was. Als het niet nodig is ga je natuurlijk niet zomaar verlof nemen, waarom zou je dat doen? 🙄

Sadie, jij zegt op de vorige pagina zelf letterlijk dat het asociaal is om te gaan werken als iemand bij je thuis corona heeft (terwijl dit gewoon mag, mits je voldoende gevaccineerd bent) en dat je dan zorgverlof moet opnemen. Tom en ik geven beide aan dat verlof opnemen in het onderwijs heel erg lastig is en dat onze bazen het niet zouden accepteren dat wij om die reden zorgverlof op zouden nemen.

Als je partner in isolatie zit, dan is het asociaal om je te onttrekken aan je zorgtaken.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Jun 2022 17:09

Sadie schreef:
Indigo schreef:Sadie, jij zegt op de vorige pagina zelf letterlijk dat het asociaal is om te gaan werken als iemand bij je thuis corona heeft (terwijl dit gewoon mag, mits je voldoende gevaccineerd bent) en dat je dan zorgverlof moet opnemen. Tom en ik geven beide aan dat verlof opnemen in het onderwijs heel erg lastig is en dat onze bazen het niet zouden accepteren dat wij om die reden zorgverlof op zouden nemen.

Als je partner in isolatie zit, dan is het asociaal om je te onttrekken aan je zorgtaken.

Dat maak je er zelf van.

Laat ik het zo zeggen; vriend brengt zoontje normaal naar het kdv maar toen hij Corona had heb ik het zo geregeld dat ik dat kon doen. En als hij eerder opgehaald zou moeten worden dan had ik dat ook geregeld. Maar zorgverlof opnemen was in dit geval én niet nodig én zou niet gewaardeerd worden.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem327

Bericht 02 Jun 2022 17:22

Tom schreef:
Sadie schreef:Als je partner in isolatie zit, dan is het asociaal om je te onttrekken aan je zorgtaken.

Dat maak je er zelf van.

Laat ik het zo zeggen; vriend brengt zoontje normaal naar het kdv maar toen hij Corona had heb ik het zo geregeld dat ik dat kon doen. En als hij eerder opgehaald zou moeten worden dan had ik dat ook geregeld. Maar zorgverlof opnemen was in dit geval én niet nodig én zou niet gewaardeerd worden.

Als je het geregeld krijgt en je partner zit niet in isolatie, dan is het makkelijk. Natuurlijk ga je dan naar je werk.

Als dat op prijs wordt gesteld tenminste, want op mijn werk wilden ze liever niet dat ik kwam. De kans is zo groot dat je het ook krijgt en de dagen daarvoor ben je al besmettelijk, dus dan had ik het hele team besmet. Als werkgever ben dan veel verder van huis.

Als je partner in isolatie zit en je kinderen hebben zorg nodig, dan blijf je thuis. Beetje raar dat daar nu een discussie over ontstaat. Volgens mij zou niemand een baby of peuter alleen thuislaten.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Jun 2022 17:28

Hahaha als bij ons op school mensen thuis moesten blijven als er huisgenoten besmet waren hadden we de school wel dicht kunnen gooien. Besmettelijk, ja vast, maar ik heb daarin nu zo veel verhalen gehoord van mensen dicht bij elkaar die het dan niet krijgen, dat ik er van overtuigd ben dat er ook iets genetisch inzit.
<<

Anoniem327

Bericht 02 Jun 2022 17:33

Tom schreef:Hahaha als bij ons op school mensen thuis moesten blijven als er huisgenoten besmet waren hadden we de school wel dicht kunnen gooien. Besmettelijk, ja vast, maar ik heb daarin nu zo veel verhalen gehoord van mensen dicht bij elkaar die het dan niet krijgen, dat ik er van overtuigd ben dat er ook iets genetisch inzit.

Wij kregen het allemaal, dus het was echt niet handig geweest als ik op mijn werk had rondgelopen. Als je met iemand in bed ligt en je knuffelt je kinderen en verzorgt hen, dan is de kans heel groot dat je besmet raakt.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Jun 2022 17:58

Sadie schreef:
Tom schreef:Hahaha als bij ons op school mensen thuis moesten blijven als er huisgenoten besmet waren hadden we de school wel dicht kunnen gooien. Besmettelijk, ja vast, maar ik heb daarin nu zo veel verhalen gehoord van mensen dicht bij elkaar die het dan niet krijgen, dat ik er van overtuigd ben dat er ook iets genetisch inzit.

Wij kregen het allemaal, dus het was echt niet handig geweest als ik op mijn werk had rondgelopen. Als je met iemand in bed ligt en je knuffelt je kinderen en verzorgt hen, dan is de kans heel groot dat je besmet raakt.

En wij zijn dus een voorbeeld dat het niet standaard gebeurt. T zou de economie lekker plat leggen, als iedereen in zo’n situatie thuis zou blijven. Gelukkig is dat uiteindelijk afgeschaald
<<

Anoniem327

Bericht 02 Jun 2022 18:01

Tom schreef:
Sadie schreef:Wij kregen het allemaal, dus het was echt niet handig geweest als ik op mijn werk had rondgelopen. Als je met iemand in bed ligt en je knuffelt je kinderen en verzorgt hen, dan is de kans heel groot dat je besmet raakt.

En wij zijn dus een voorbeeld dat het niet standaard gebeurt. T zou de economie lekker plat leggen, als iedereen in zo’n situatie thuis zou blijven. Gelukkig is dat uiteindelijk afgeschaald

Volgens mij hebben we het over verschillende dingen. Als je partner in quarantaine zit en ondertussen voor kinderen kan zorgen, dan snap ik dat je naar je werk gaat als dit op prijs wordt gesteld op de werkvloer.

Als je partner in isolatie gaat, dan is het een ander verhaal. Dan kan je partner niet meer voor de kinderen zorgen en zul je dat toch echt moeten oppakken. Je kinderen alleen laten is geen optie.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Jun 2022 18:22

Sadie schreef:
Tom schreef:En wij zijn dus een voorbeeld dat het niet standaard gebeurt. T zou de economie lekker plat leggen, als iedereen in zo’n situatie thuis zou blijven. Gelukkig is dat uiteindelijk afgeschaald

Volgens mij hebben we het over verschillende dingen. Als je partner in quarantaine zit en ondertussen voor kinderen kan zorgen, dan snap ik dat je naar je werk gaat als dit op prijs wordt gesteld op de werkvloer.

Als je partner in isolatie gaat, dan is het een ander verhaal. Dan kan je partner niet meer voor de kinderen zorgen en zul je dat toch echt moeten oppakken. Je kinderen alleen laten is geen optie.

Dram lekker door hoor, volgens mij geef ik aan blij te zijn met de versoepeling van de regels en dat ik het echt wel geregeld had als het nodig was geweest. Jij bent volgens mij de enige die het heeft over alleen laten.
<<

Anoniem327

Bericht 02 Jun 2022 18:44

Tom schreef:
Sadie schreef:Volgens mij hebben we het over verschillende dingen. Als je partner in quarantaine zit en ondertussen voor kinderen kan zorgen, dan snap ik dat je naar je werk gaat als dit op prijs wordt gesteld op de werkvloer.

Dram lekker door hoor, volgens mij geef ik aan blij te zijn met de versoepeling van de regels en dat ik het echt wel geregeld had als het nodig was geweest. Jij bent volgens mij de enige die het heeft over alleen laten.

Het gaat er toch om dat wanneer de ene in isolatie zit dat de ander het opvangt?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Jun 2022 18:46

Sadie schreef:
Tom schreef:

Het gaat er toch om dat wanneer de ene in isolatie zit dat de ander het opvangt?

Het gaat er toch ook om of je wel of niet naar je werk gaat? Als de kinderen overdag gewoon naar kinderopvang, school, BSO zijn - zoals hier ook het geval is, want daarom wil Filoria haar kinderen die besmetting juist besparen - dan hoeft de werkende partner natuurlijk niet de hele tijd thuis te zijn, dus het is niet dat de optie om te gaan werken compleet vervalt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem327

Bericht 02 Jun 2022 18:55

Susan schreef:
Sadie schreef:Het gaat er toch om dat wanneer de ene in isolatie zit dat de ander het opvangt?

Het gaat er toch ook om of je wel of niet naar je werk gaat? Als de kinderen overdag gewoon naar kinderopvang, school, BSO zijn - zoals hier ook het geval is, want daarom wil Filoria haar kinderen die besmetting juist besparen - dan hoeft de werkende partner natuurlijk niet de hele tijd thuis te zijn, dus het is niet dat de optie om te gaan werken compleet vervalt.

We hadden het over de gevallen waar dit een probleem vormt. Meerdere posters geven aan dat hun partner hiervoor zorgverlof hebben opgenomen.
<<

Anoniem330

Bericht 02 Jun 2022 18:56

Op de dagen dat we geen KDV hadden was ik thuis toen mijn vriend (voor de tweede keer) corona had. Hij zat niet in isolatie, maar was wel behoorlijk ziek. Toen hij weer de deur uit mocht kreeg ik het en hebben we het omgedraaid.
Toen hij het voor het eerst had, ben ik niet ziek geworden.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 03 Jun 2022 06:04

Toen mijn man corona had was ik het meeste deel gewoon thuis. 1 dag op locatie gewerkt omdat mijn laptop aan het netwerk moest, en dat ging prima. Oudste heeft zelf boodschappen gedaan en de over aangezet om lasagne in te maken. Kinderen zijn zelf van en naar school gegaan en hebben een overdosis Netflix gekeken. Maar dat kan natuurlijk niet vijf dagen, maar voor nood vonden ze het wel prima.

In de lockdowns waren ze vaak ook beneden terwijl ik boven aan het werk was. Ze vermaken zich altijd prima en doen geen gekke dingen.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Jun 2022 07:32

Toen mijn man Corona had waren de regels zo dat ik en de kinderen gewoon naar werk en school mochten. Mijn werkgever van toen hield altijd de richtlijnen van de overheid aan dus ze gingen er gewoon vanuit dat ik kwam werken als dat lukte met mijn gezinssituatie. Elke dag op het werk zelftesten gedaan wel, de kinderen ook elke dag getest voor school/bso.

Mijn man voelde zich niet heel ziek en is niet in isolatie gegaan, hij had 's avonds al hoofdpijn en stond daar de volgende ochtend weer mee op en bedacht toen om zich te testen. We hadden die nacht dus al in hetzelfde bed geslapen, toen had hij dus achteraf al symptomen dus hebben we daarna ook niet extra afstand gehouden. Ik en de kinderen hebben het niet opgepikt.

Ik ging gewoon zoals altijd vroeg naar mijn werk, mijn man zorgde dat de kinderen klaar waren voor school en liep met ze mee tot de hoek van de straat, hielp ze oversteken en dan liepen ze samen de school in ( mijn man kon dat zien). Ik ging dan wat eerder van mijn werk weg om de jongens op tijd op de bso op te halen. Na twee dagen had mijn man eigenlijk al geen klachten meer dus na vijf dagen was hij ook uit quarantaine, daar viel ook nog een weekend in dus uiteindelijk hadden we maar heel weinig door de weekse dagen echt een uitdaging.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Saji

Kletskop

Bericht 05 Jun 2022 13:37

De kinderen en ik kregen tegelijk corona. Mijn vriend is toen gewoon naar werk gegaan, terwijl wij niet in isolatie zaten. Dit zo gedaan, omdat dat gewoon niet kon met de kinderen. Toen wij eruit mochten, kreeg mijn vriend corona.
Schoonmoeder kreeg het tegelijk met ons, mijn schoonvader heeft het niet gehad, terwijl hij hoopte het te krijgen. Liep steeds bij ons naar binnen, maar nee, hij kreeg het niet.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen