Re: Thuisblijfvaders.
Mijn vriend zou het wel kunnen. Ik wat minder goed. Beide willen we het niet. Tijdelijk zouden we het beide sowieso wel prima vinden en misschien ook wel eens lekker, maar de voordelen van beide werken vinden we veel groter.
Sadie schreef:Ik ken geen thuisblijfmoeders. Wel moeders die bijvoorbeeld net een 2e of 3e kind hebben gekregen en wat langer verlof hebben, maar die zijn van plan gewoon weer te gaan werken. Het is in mijn bubbel niet gebruikelijk dat je volledig thuisblijft.
Ik ken 1 vader die thuis is en waarvan de vrouw (een vriendin van mij) fulltime werkt. Hij doet het prima en heeft er plezier in.
Nixi schreef:Ik ben eens goed aan het nadenken maar ik ken er geen. Ik ken volgens mij ook geen thuisblijfmoeders, enkel moeders die minderen met werken, maar zo ken ik ook een paar vaders.
Mijn schoonbroer is momenteel niet aan het werk omdat de zaak waar hij werkte is gestopt en hij is nu 'thuisblijfvader', maar hun zoon gaat ook nog deels naar de opvang dus in hoeverre ben je dan thuisblijfvader... hij heeft gewoon nog drie dagen vrij hierdoor. Hij is wel actief aan het solliciteren maar neemt niet zomaar ergens genoegen mee waardoor hij dus nu al bijna een jaar thuis is (bijna aansluitend op de corona, dus eigenlijk is hij al grotendeels thuis vanaf de geboorte van hun zoon).
Mijn man zou het niet kunnen en niet willen.
Sadie schreef:Nixi schreef:Ik ben eens goed aan het nadenken maar ik ken er geen. Ik ken volgens mij ook geen thuisblijfmoeders, enkel moeders die minderen met werken, maar zo ken ik ook een paar vaders.
Mijn schoonbroer is momenteel niet aan het werk omdat de zaak waar hij werkte is gestopt en hij is nu 'thuisblijfvader', maar hun zoon gaat ook nog deels naar de opvang dus in hoeverre ben je dan thuisblijfvader... hij heeft gewoon nog drie dagen vrij hierdoor. Hij is wel actief aan het solliciteren maar neemt niet zomaar ergens genoegen mee waardoor hij dus nu al bijna een jaar thuis is (bijna aansluitend op de corona, dus eigenlijk is hij al grotendeels thuis vanaf de geboorte van hun zoon).
Mijn man zou het niet kunnen en niet willen.
Dat hoor je vaker, dan is een man thuis, maar gaan de kinderen gewoon naar de opvang. Beetje vreemd vind ik dat altijd en het kost klauwen met geld op die manier.
Macaron schreef:Sadie schreef:Ik ken geen thuisblijfmoeders. Wel moeders die bijvoorbeeld net een 2e of 3e kind hebben gekregen en wat langer verlof hebben, maar die zijn van plan gewoon weer te gaan werken. Het is in mijn bubbel niet gebruikelijk dat je volledig thuisblijft.
Ik ken 1 vader die thuis is en waarvan de vrouw (een vriendin van mij) fulltime werkt. Hij doet het prima en heeft er plezier in.
Nu doe je het zelf ook. Of zeg je dit ook over moeders?
Sadie schreef:Macaron schreef:Nu doe je het zelf ook. Of zeg je dit ook over moeders?
Ja hoor, dat zou ik ook zeggen over een moeder. Ik geef gewoon antwoord op de vraag in de openingspost.
Ik vind het trouwens niet iets wat iedereen zomaar kan. Vooral met bijvoorbeeld een baby en een peuter vraagt het thuisblijfouderschap echt veel van je.
Ik zou het kunnen als het echt moest, maar het zou me zwaar vallen. Ik ben er gewoon niet zo geschikt voor om altijd maar thuis te zijn met kleine kinderen. Ik vind het geweldig om tijd door te brengen met mijn kinderen, maar wel in combinatie met mijn eigen werk en bezigheden.
Sadie schreef:Iets uitgebreider dan. Ik heb het uitgebreid met hem erover gehad en hij geniet heel erg van het vaderschap. Hij is er echt de persoon naar, heel rustig en geduldig. Hij is al wat ouder, dus hij hoeft niet meer zo nodig een dikke carrière te hebben, daar is hij al overheen gegroeid. Voor het geld hoeft hij het niet te doen, want hij kan de rest van zijn leven rentenieren van het geld dat hij voor zijn 45e heeft verdiend.
Het enige wat hij moeilijk vindt is dat anderen het soms niet begrijpen dat hij thuis is voor de kinderen. Dit wordt soms best hard veroordeeld. Of dat er alleen om moeders wordt gevraagd om te helpen op school of bij een clubje, of dat hij niet mee mag doen met iets, omdat het een groepje is speciaal voor moeders.
Voor de rest zijn ze tevreden met de verdeling.
Holden schreef:Kom je toch weer uit op de bubbel waar je in zit.
minoessepoes schreef:Mijn vader was een thuisblijfvader de eerste jaren van mijn leven.
SoGood schreef:
Ik denk dat het huis zou blinken, er ontzettend veel geld uitgegeven zou worden aan boodschappen, hij om de dag zou sporten, en natuurlijk veel tijd doorbrengen met ons kind wat hij heel waardevol vindt. Op zijn vrije dagen gaat ie nu ook kopjes thee drinken met moeders en naar het terras/speeltuin met andere vaders.
Signature schreef:Holden schreef:Kom je toch weer uit op de bubbel waar je in zit.
Toch weer?
Ik vind het nogal negatief klinken om te zeggen dat je toch weer op die bubbel uit komt waar ik in zou leven. Ik leef totaal niet in een bubbel en heb juist heel diverse mensen en gezinssamenstellingen en situaties om mij heen. Van behoorlijk rijk tot in de schuldhulpverlening, van hoogopgeleid tot ongeschoold en van fulltime alle zorg voor de kinderen tot kinderen geplaatst in pleegzorg en juist het zijn van een pleeggezin. Dus kom mij alsjeblieft niet vertellen dat ik in een bubbel leef.
Ik denk dat je eerder in een bubbel leeft wanneer je je alleen maar omringt tussen (intelligente) tweeverdieners met flinke banen.
Ooh La La! schreef: Toen is hij gestopt met werken om haar haar carrière te gunnen en voor de kinderen te zorgen.
Sadie schreef:Ik ken het alleen van dit forum, dat vrouwen jarenlang thuisblijven. Ik kan me er moeilijk iets bij voorstellen. Voor mijn man en mij zou het niet uitdagend genoeg zijn.
Sadie schreef:
Het enige wat hij moeilijk vindt is dat anderen het soms niet begrijpen dat hij thuis is voor de kinderen. Dit wordt soms best hard veroordeeld.
Terug naar Zwangerschap & kinderen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers