Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Kinderfeestje

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Mei 2022 20:14

Kinderfeestje

Mijn jongste wordt bijna zes en wil graag een prinsessenfeest geven. Alleen, wat moeten we doen 🤷

Als we alle kinderen uitnodigingen waar hij op het feestje is geweest zitten we rond de 15 kinderen (en dan nog de jarige zelf, en wellicht z'n broer). Past niet in onze auto dus.

We kunnen van school naar huis lopen, maar wat ga ik met zoveel kleuters in huis beginnen 🙈

Wie heeft een goed idee om te doen? Budget is 150 euro maar liever minder haha.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Mei 2022 20:18

Re: Kinderfeestje

Oh vreselijk!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 25 Mei 2022 20:20

Hema Prinsessentaart.

Kroontjes versieren.

Modeshow met prinssesenjurken (zou dan goedkoop ergens veel jurken scoren)

Prinsessenspeurtocht. (bijvoobeeld https://grapevine.nu/nederland/product/ ... wsQAvD_BwE maar gewoon zelf iets in elkaar flansen kan natuurlijk ook, bijvoorbeeld dat de kroon is gestolen en dan krijgen ze aan het einde allemaal een kroontje cadeau) --> dit heb ik met O's partijtje gedaan maar dan thema 'ballonnenbeest' en kregen ze allemaal een folie ballon cadeau aan het einde.

Een prinses inhuren (die eventueel aan het einde van de speurtocht iets 'leuks' komt doen). De goedkoopste hier is jouw max budget.
https://www.sprookjesfeesten.nl/prinses ... FsQAvD_BwE

Ik zou alleen zelf nooit 15 kinderen doen. Dan maar niet iedereen terug uitnodigen. Maar goed misschien zit ik daarvoor nog niet genoeg in de partijtjes.
Laatst gewijzigd door Marin op 25 Mei 2022 20:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Mei 2022 20:21

Ik zou zeggen, koop een hoop kartonnen prinsessen borden/bekers en servetten. Versier cake, verstop cadeautje, laat ze een schilderij maken zonder glitters, koekhappen, wijn klaar zetten, hopen dat het buiten kan en het snel voorbij is.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 25 Mei 2022 20:21

Vragen of alle kinderen hun prinsen/prinsessenkleding mee willen en thuis omkleden.
Wat volgens mij altijd een succes is zijn de simpele dingen als een cakeje versieren, speurtocht door de wijk naar een schat, dat soort dingen. Vooral gewoon lekker spelen is hier de ervaring.

Ik zag hier ook nog wat tips: https://suuskinderfeestjes.nl/prinsesse ... t%20zoeken.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Mei 2022 21:04

Ahh super, jullie hebben goede ideeën! Ik zou het ook liever niet zo groots doen maar ik weet ook niet welke kindjes ik dan weg moet laten.

Het zijn bijna alleen maar meisjes, ik hoop dat dat makkelijker is dan jongens 🥲
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Mei 2022 21:12

Ja, dat is echt makkelijker, scheelt ook heel veel decibels.
Wat te tekenen of knutselen, beetje vrij spelen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Mei 2022 21:18

Leuk! Noemt hij ze zelf ook alle 15 op dan? Ik zou uitnodigen wie hij zelf vraagt (en dan even meedenken met wie hij onlangs/vaak speelde). Volgens mij mocht ik vroeger max 6 kindjes of zo. Anders lijkt het wel een klassenfeest 🤣.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Mei 2022 21:20

Als hij zelf opnoemt komen er zo'n 30 kinderen 😂😂😂
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 25 Mei 2022 21:36

Misschien nog kraaltjes halen een een armbandje/ketting maken. Hebben we bij onze oudste gedaan vonden ze erg leuk.
⁠♡♡♡
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 25 Mei 2022 21:42

Wow! Wij hebben als richtlijn dat ze zoveel kinderen als hun leeftijd uit mogen nodigen. Niet heel strikt, mijn oudste had 8 kinderen op haar zesde verjaardag. Maar 15 vind ik echt heel erg veel! Ik zou hem toch een selectie laten maken, zeker als je het thuis gaat organiseren.

Wat ideeën:

- cake versieren
- iets knutselen rond het thema, zoals een spiegeltje versieren
- stop-dans in prinsessenjurken
- schminken
- ze uitlaten door iets van een speurtocht inderdaad of ander spel buiten

Wij hebben tot nu toe twee thuisfeestjes gehad, één in het thema elfjes (met oa vleugels versieren, schminken, speurtocht van grapevine) en één Olympische Winterspelen feestje (was tijdens de Winterspelen afgelopen feb) met vlaggen versieren en allemaal spelletjes/wedstrijdjes zoals koekhappen met een ski-bril op en met z’n tweeën lopen op ski’s van karton. Toen was er code rood door storm dus moest alles binnen. Was vrij heftig qua geluidsniveau maar de kinderen hadden het leuk 🤣.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Mei 2022 06:14

Je kan ook een prinses inhuren! Of bijvoorbeeld een themakist: https://kids-en-fun.nl/themakist-kinder ... ssenfeest/

Tot zover mijn inspiratie. Thuisfeestjes zijn niet mijn specialiteit. Haha
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 26 Mei 2022 08:25

Veel decibel schelen met meisjes? Haha, nou dat was hier niet hoor.

Er zijn al leuke ideeën genoemd. Cake versieren, modeshow lopen en zo'n instax foto maken om dan in een zelfgeknutseld fotolijstje te doen?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 26 Mei 2022 08:32

Ja, nee, hier ook niet Jip 😅
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 26 Mei 2022 08:41

Speelt hij ook daadwerkelijk met al die kinderen? Zo niet, dan zou je daar nog een schifting in kunnen maken. In hanteer de richtlijn dat ze allemaal in twee auto’s moeten passen, inclusief mijn eigen twee kinderen. Dus dan kom je op zes totaal en dat vind ik een prima aantal.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bibi

Noob

Bericht 26 Mei 2022 16:25

Wow, 15 vind ik ook erg veel inderdaad. Wij zijn met kinderfeestje van onze dochter naar een bakkerij geweest. Ze mochten zelf broodjes en koekjes maken en versieren, daarna mocht de jarige een taart maken. Kinderen mochten zien hoe alles gemaakt werd en kregen hun eigen creactiesin creaties en grote taartdoos mee naar huis. Was een enorm succes, maar niet haalbaar met 15 kindjes denk ik.
Misschien alle kinderen een toverstaf laten versieren ofzo? Of een soort speurtocht uitzetten met thema prinsen en prinsessen?
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Mei 2022 20:40

Nee joh, je gaat toch geen 15 kindjes uitnodigen? Zeg tegen hem/ haar dat er bv 5 kindjes mogen komen en laat dan zelf kiezen welke dag worden. Vaak zijn het namen die je toch al vaker voorbij hebt horen komen. Mijn dochter mocht er tot nu toe 4 uitnodigen tijdens 2 x lockdown omdat we het ook thuis moesten doen en ik gewoon niet zo veel ruimte heb. Dit jaar mocht ze er 5 doen. Verder zou ik lekker kijken of je het ergens anders kunt doen, prinsessenthema's zijn er meestal wel te vinden. Bij een playground bv. Als je perse 15 kindjes uit wilt nodigen zou je het ook zeker nog in een playground kunnen doen en vragen of ouders zelf brengen en halen (dan op een zaterdag of zondag bv). Mijn dochter heeft ook weleens dat soort feestjes gehad en dan is ze een ochtend of een middag lekker daar, ideaal.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Mei 2022 20:42

Spencer schreef:Het zijn bijna alleen maar meisjes, ik hoop dat dat makkelijker is dan jongens 🥲

Ik heb met 5 meisjes heel wat "brandjes moeten blussen", ik moet er niet aan denken dat ik dat keer 3 zou hebben :nopompom:
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 27 Mei 2022 19:31

Ik zou ook beginnen met een kleiner aantal uitnodigen, met 15 lijkt me geen beginnen aan. Verder is bij mijn meiden iets versieren (bijv. 1e letter vd naam, letters van Xenos) met veeeel glitter(lijm) en stickers altijd een hit. Je zou ook kunnen kijken of je ergens een verkleedkist met prinsessen jurken kan huren. Zie verder al veel leuke tips voorbij komen.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 27 Mei 2022 22:03

Ik zou op zich niet opzien tegen 15 kinderen, wel als dat in huis moet. Ik zou ergens een zaaltje huren, misschien een gymzaal of ergens in een wijkcentrum. Beginnen met drinken en wat lekkers. En daarna een prinsen- en prinsessendisco. Misschien tussendoor nog wat spelletjes, een rode loper oid, foto’s maken? Ik zou de kinderen zelf kleding laten meenemen in het thema en dan zorgen voor wat accessoires zoals kroontjes en boa’s waarmee ze zichzelf verder kunnen ‘optuigen’.
<<

Anoniem327

Bericht 28 Mei 2022 09:24

Je hoeft echt niet elk kind uit te nodigen dat jouw kind heeft uitgenodigd. Mijn oudste is ook van die leeftijd ongeveer en die mag een stuk of 6-8 kinderen uitnodigen, een beetje afhankelijk van hoe het uitkomt. Dat is ook voor ons als ouders nog net een mooi aantal.

Laat je kind gewoon zelf kiezen welke kinderen hij het liefst uitnodigt.
<<

renskenijn

Noob

Bericht 28 Mei 2022 19:54

Ik zou 15 kinderen wel veel vinden. Maar ook wel weer een uitdaging. Wel bedenk ik me dan.. hoeveel kinderen zitten er in de klas. Ik zou het niet leuk vinden als er dan bijvoorbeeld 3 kinderen niet komen en de rest van de klas wel.

Wat je bij ons in de buurt kunt doen (grotere plaats) is de gymzalen huren bij de gemeente. Als je er dan één hebt vlak bij de school is het helemaal handig. Dan kunnen ze daar echte prinsessen worden en relaxen als prinses (op de dikke matten).

En anders zeker een speurtocht. In 2 of 3 groepjes op zoek naar een schat, een kikkerprins o.i.d. .
<<

ShallY

Yipyapper

Bericht 29 Mei 2022 20:23

Ons zoontje mocht er 7 uitnodigen (werd 6).
Hij mocht zelf kiezen maar wel kinderen met wie hij speelt.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Mei 2022 05:48

Ik heb even gekeken en een gymzaal huren is hier relatief goedkoop. Ook is het buurthuis te huur, kost ook bijna niks. Dus ik kan ze allemaal bergen 😂 Dan alleen m'n moeder of vriendin regelen zodat we met drie volwassenen zijn. En ik ga nu kijken naar die kant en klare boxen, goede tip!
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Scheef

Bericht 30 Mei 2022 12:25

15 kinderen, wow dat is aardig veel. Gymzaal ofzo is dan wel een goed idee. Verder al goede plannen genoemd hier denk ik inderdaad. Ook nog een idee: laat elk kind op stoep gaan liggen en trek de omtrek met stoepkrijt om. Laat de vervolgens een mooie prinses ervan maken.

Hier zouden ze nooit 15 kinderen mogen uitnodigen. Maar ik doe ook niet aan thuisfeestjes😂
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen