Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Overleden kindje benoemen op felicitatiekaart

<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 29 Apr 2022 19:41

Overleden kindje benoemen op felicitatiekaart

Beetje gekke titel misschien, maar ik weet zelf even niet waar ik goed aan doe.
Iemand in mijn omgeving is bevallen van hun vierde kindje. Hun derde kindje is helaas overleden na 26 weken zwangerschap.

Nu vraag ik me het volgende af: normaal zet ik iets in de kaart als: lieve Jan, Marie, kind1 en kind2,
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon/dochter en broertje/zusje.
Is het gek als ik in dat rijtje van de aanhef ook het overleden kindje zet? Dus dat ik de felicitatie in principe ook aan dat kindje richt? Of kan ik dat beter niet doen en later in de tekst benoemen dat de baby een lief beschermengeltje heeft of iets dergelijks?
Ik kom er zelf even niet uit en wil de plank niet misslaan. Het kindje helemaal niet noemen vind ik geen optie, het kindje blijft onderdeel van het gezin. Maar weet niet of het gek overkomt om een overleden kindje mee te feliciteren.
Iemand tips?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Apr 2022 19:49

Re: Overleden kindje benoemen op felicitatiekaart

Ik zou het denk ik niet in de aanhef doen maar in het kaartje benoemen is denk ik heel mooi. Maar zelf geen ervaring gelukkig dus ik weet het ook niet zeker. Ik denk dat het ook heel persoonlijk is hoe iemand er mee omgaat. Wel lief dat je daaraan denkt!
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Bericht 29 Apr 2022 19:53

Ik denk dat ik het in de tekst zou benoemen, idd als een beschermengel. Ik denk dat dat alleen maar als lief en attent opgevat kan worden. Ik zou eigenlijk ook niet weten hoe het zou kunnen vallen om een overleden kindje in de aanhef te benoemen. Dan maar op safe en lieve woorden in het verhaaltje.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Apr 2022 19:57

Ik zou die naam denk ik niet in de aanhef zetten, maar dan ook de andere namen niet benoemen (want dan valt het missende kindje juist weer zo op). Als aanhef zou ik dan iets doen als lieve familie X, of gewoon beginnen met de felicitatie.
Dit zou ik zo doen omdat ik niet weet hoe de ontvanger het zou vinden, bij twijfel niet doen en er om heen werken zeg maar.
Er naar refereren in je verdere tekst zou ik wel doen, lijkt me heel fijn voor ze.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 29 Apr 2022 20:00

Ik zou het ook zo doen als Green Pepper het zegt. Met familie in de aanhef en verder benoemen in de tekst.
Let's discover the world together.
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 29 Apr 2022 20:16

Ik zou zelf ook kijken hoe zij erin staan. Zetten ze zelf de naam van hun overleden kindje onderaan een kaart? Staat de naam van het kindje op het geboortekaartje bij de namen met een sterretje of vlindertje oid erachter?
Dan denk ik dat je dat zelf ook zou kunnen doen. Ik zou het zelf niet erg vinden als ik zo’n kaartje zou krijgen denk ik. Maar als zij zelf het overleden kindje niet benoemen in hun kaartjes/het geboortekaartje zou ik het ook in de tekst verwerken.
Wij zitten over niet al te lange tijd helaas in dezelfde situatie. Maar R zou voor altijd bij ons horen en mag zeker nog benoemd worden.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 29 Apr 2022 20:58

Ik zou denk ik een vlindertje in de hoek van de kaart tekenen.
2015 💙
<<

Henque

Kletskop

Bericht 29 Apr 2022 21:02

Ik zou het zeker benoemen! Denk dat in de aanhef noemen of in de tekst niet zoveel uitmaakt, zolang het maar niet vermeden word uit ongemak :)
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Apr 2022 23:17

Ik zou het kindje niet benoemen op deze kaart. Inderdaad de aanhef gewoon als "lieve familie X" en dan is het om het even hoe zij het opvatten. Alle namen noemen in een aanhef met het overleden kindje er tussen zou op mij geforceerd overkomen. Verder ken ik de mensen niet. Ik zou dat in mijn omgeving een overleden kindje geen beschermengeltje noemen omdat ik dat gewoon niet zo zie. Een overleden kindje is zo'n rauwe pijn, dat kun je niet mooier maken dan het is. Ik weet ook verder niet hoe lang dit geleden is. Als je deze mensen wilt laten weten dat je het kindje niet vergeet dan stuur je ze bv een kaartje op de geboortedatum van het desbetreffende kindje. Ik schrijf verder overigens ook geen hele verhalen op een felicitatie-met-geboorte-kaartje, alleen dat ik hoop dat alles goed is gegaan en wens ze veel geluk. Maar wat ik al zei, ik ken de mensen niet naar wie je dit stuurt.
Laatst gewijzigd door DronkenTaart op 30 Apr 2022 00:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Gatsby

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 29 Apr 2022 23:33

Ik zou het persoonlijk bijv wel fijn vinden als men een kaart stuurt en alle gezinsleden erin benoemd worden, dat dan ook mijn overleden babytje genoemd word. Zoals je zelf aan gaf blijft hij/zij tenslotte onderdeel van het gezin.
2011 💕. 2020 💙✨. 2021 💖.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 30 Apr 2022 06:46

Ik zou het overleden kindje niet in de aanhef benoemen, want hij/zij is er niet bij.

Ik zou het in de tekst zeker wel benoemen.

Lieve … ,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie …
Nog altijd de pijn en het gemis van jullie lieve … , maar nu ook zoveel vreugde en geluk met de komst van ….
… is in alles om jullie heen!

Liefs,

Zoiets zou ik schrijven.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 30 Apr 2022 07:36

Lady schreef:Ik zou het overleden kindje niet in de aanhef benoemen, want hij/zij is er niet bij.

Ik zou het in de tekst zeker wel benoemen.

Lieve … ,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie …
Nog altijd de pijn en het gemis van jullie lieve … , maar nu ook zoveel vreugde en geluk met de komst van ….
… is in alles om jullie heen!

Liefs,

Zoiets zou ik schrijven.

Mooi! :heart:
<<

Scheef

Bericht 30 Apr 2022 13:38

Heel mooi Lady! Zoiets zou ik ook doen
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Mei 2022 07:27

Ik vind de tekst van Lady heel mooi, maar zou het toch wat subtieler doen. Het draait feitelijk om de jongste natuurlijk. Baby-4 heeft later een stapel kaarten waarin alleen naar baby-3 wordt gerefereerd. Ik zou 'is in alles om jullie heen 'dus sowieso weglaten en eindigen met de geboorte van baby-4.
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 01 Mei 2022 12:01

Dat ben ik wel met je eens Olivia. De tekst is heel lief en mooi. Maar wel heel erg gericht op het overleden kindje. Dan is alleen de naam van het kindje in de aanhef (al dan niet met een symbooltje erachter) wat subtieler.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 02 Mei 2022 11:00

Bedankt voor alle reacties, heel fijn om te lezen. Ik heb het nu niet in de aanhef gezet, maar heel subtiel in de tekst vermeld. Ik vind de tekst van Lady ook heel mooi, maar voelde te zwaar voor nu.
Bedankt voor het meedenken!
<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 02 Mei 2022 13:54

Ik zou het kindje wel noemen in de aanhef. Ik vond en vind het zelf nog altijd fijn als mijn eerste zoon ergens genoemd wordt.
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 02 Mei 2022 22:10

DronkenTaart schreef:Als je deze mensen wilt laten weten dat je het kindje niet vergeet dan stuur je ze bv een kaartje op de geboortedatum van het desbetreffende kindje.

Dit is voor iemand die een kindje verloren is inderdaad heel fijn. Juist die geboorte-/sterfdag is zo moeilijk en dan is het echt fijn als mensen aan je denken.

Fijn dat je er voor dit kaartje er al iets moois van hebt kunnen maken Jennings.
2019 ons engeltje*
2021
2023

Terug naar Zwangerschap & kinderen