Ysa schreef:Sadie schreef:Als ons kind 4 maanden langer naar het kdv had gemoeten dan was dit 4x 800 euro = 3200 euro duurder geweest. Toch lullig als je dat door de neus wordt geboord
Ik weet niet op wie je reageert, maar nergens gaat het over 4 maanden. Hier in de regio gaat het dan maximaal om 5 weken (want 6 weken voor de zomer wordt er nog gestart). De zomerperiode kan er ook gekozen voor BSO ipv KDV en dat zal dan niet anders zijn dan wanneer je kind gewoon op school gestart was.
Dus nee, er wordt geen 3200 euro door je neus geboord, maar hooguit 1000 euro. Niet tof, maar ik hoop dat je het ziet als een investering in je kind, in plaats van school als verkapte dagopvang omdat jou dat 1000 euro bespaard. In jouw redenatie ga je namelijk compleet voorbij aan de argumenten om juist niet te starten zo krap voor de vakantie.
Sadie schreef:Ysa schreef:
Ik weet niet op wie je reageert, maar nergens gaat het over 4 maanden. Hier in de regio gaat het dan maximaal om 5 weken (want 6 weken voor de zomer wordt er nog gestart). De zomerperiode kan er ook gekozen voor BSO ipv KDV en dat zal dan niet anders zijn dan wanneer je kind gewoon op school gestart was.
Dus nee, er wordt geen 3200 euro door je neus geboord, maar hooguit 1000 euro. Niet tof, maar ik hoop dat je het ziet als een investering in je kind, in plaats van school als verkapte dagopvang omdat jou dat 1000 euro bespaard. In jouw redenatie ga je namelijk compleet voorbij aan de argumenten om juist niet te starten zo krap voor de vakantie.
Bij ons kan het oplopen tot 4 maanden, omdat school maar tot half april kinderen aanneemt. Bso is gekoppeld aan school, dus daar kun je ook niet terecht, terwijl het kdv geen kinderen van boven de 4 laat komen, vanwege personeelstekorten.
Wij hebben hier geen last van gehad, omdat onze kinderen niet in die tijd jarig zijn, maar ik ken ouders die tussen de 3000 en 5000 misliepen en hun baan konden opzeggen.
Een investering in je kind is het niet als jij je baan kwijtraakt. Een kind heeft daar alleen maar nadeel van.
Maple schreef:Dat de bso kinderen weigert die nog niet naar school gaan, daar kan ik inkomen. Een bso is voor buiten schooltijden en kan dus niet zomaar even een hele dag opvang voor een kind gaan faciliteren. Onder schooltijd is de bso dicht.
Maple schreef:Dat de bso kinderen weigert die nog niet naar school gaan, daar kan ik inkomen. Een bso is voor buiten schooltijden en kan dus niet zomaar even een hele dag opvang voor een kind gaan faciliteren. Onder schooltijd is de bso dicht.
Rebecca schreef:Bij ons in het dorp is een school waar destijds (toen wij aan het rondkijken waren, dus wel al 4 jaar geleden) afhankelijk van hoe vol de kleuterklassen waren kleuters al vanaf na de voorjaarsvakantie niet meer in mochten stromen. Je mocht ook pas echt beginnen op de eerste dag van de maand nadat je jarig was.
Voor ons was dit wel echt een reden (naast andere) om niet voor deze school te kiezen, dan mocht mogelijk onze zoon van begin februari pas in het nieuwe schooljaar starten.
Terug naar Zwangerschap & kinderen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers