Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Vrije dag?

<<

Anoniem327

Bericht 28 Apr 2022 19:25

Re: Vrije dag?

Macaron schreef:
MrsMath schreef:
Mijn man vindt dat trouwens maar stom, dat ik een vrije dag heb waarop ik niks nuttigs doe, maar hij gelooft het hele mental load gebeuren ook niet zo. Ik ga de discussie maar uit de weg, kost me meer dan het oplevert en ik doe gewoon lekker mijn ding op maandag.

Mijn vriend geloofde het ook niet zo. We hebben toen afgesproken dat hij 1 week alles zou doen en regelen en dat zag hij wel zitten want zoveel kon het niet zijn.

Hangende pootjes op dag 2. Missie geslaagd.

Regelt hij die dingen normaal gesproken dan niet? Hoe is het mogelijk dat dit hem volledig ontgaat? Wonen jullie apart? Is hij de vader van de kinderen, of een stiefvader (zonder eigen kinderen?)
<<

Anoniem330

Bericht 28 Apr 2022 19:36

Sadie schreef:
Macaron schreef:Mijn vriend geloofde het ook niet zo. We hebben toen afgesproken dat hij 1 week alles zou doen en regelen en dat zag hij wel zitten want zoveel kon het niet zijn.

Hangende pootjes op dag 2. Missie geslaagd.

Regelt hij die dingen normaal gesproken dan niet? Hoe is het mogelijk dat dit hem volledig ontgaat? Wonen jullie apart? Is hij de vader van de kinderen, of een stiefvader (zonder eigen kinderen?)

Nee. Omdat ik het doe. Nee. Ja vader.

Je hoeft echt niet zo'n toontje aan te slaan. Je kan ook eens gewoon je vragen stellen zonder zo te zuigen. Je hebt dit al ongeveer 80x gevraagd in verschillende topics aan verschillende mensen.
We weten nu wel dat bij jullie alles perfect 50/50 verdeeld is. Hoeveel veren wil je?

Er staat tevens nergens dat het hem volledig ontgaat. Hij vond alleen die mental load of de derde shift onzin. En dat bleek het dus niet.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 28 Apr 2022 19:47

Oh ja Bliss en Zora, die snap ik heel goed.
Mn man is komende weken full time thuis en stiekem zie ik daar best tegenop. Ook omdat ik zeker de eerste weken dan echt alles met de kinderen alleen moet doen én voor hem moet zorgen, maar ook wel omdat áls ik dan even alleen ben, ik dus niet alleen ben. 😅 Maar goed voor hem is het herstel van z'n operatie vele malen heftiger dus ik mag niet klagen maar doe het toch vast op voorhand haha.
Let's discover the world together.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Apr 2022 20:00

Ik probeer op dinsdag thuis te werken omdat vriend dan op kantoor is, heb ik nog beetje idee van alleen thuis zijn 😂😂
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Apr 2022 20:11

Sadie schreef:
MrsMath schreef:Mijn man vindt dat trouwens maar stom, dat ik een vrije dag heb waarop ik niks nuttigs doe, maar hij gelooft het hele mental load gebeuren ook niet zo. Ik ga de discussie maar uit de weg, kost me meer dan het oplevert en ik doe gewoon lekker mijn ding op maandag.

Wat jammer dat hij het je niet gunt. Heeft hij nooit een dagdeel vrij? Sport hij niet, gaat hij nooit naar vrienden, of iets voor zichzelf doen? Hebben jullie de zorg, het huishouden en alle andere taken eerlijk verdeeld?

Hoe komt het dat de mental load alleen bij jou ligt?

Hij heeft geen dagdeel vrij, maar sport wel als het hem uitkomt, daarom pak ik ook mijn vrije tijd op maandag. Het is niet zozeer niet gunnen, maar zelf ook graag willen, maar hij heeft zo'n werkgever die denkt dat je bepaalde functies niet parttime kunt doen.
Alle taken zijn mooi verdeeld, ik doe de helft van het sporten van de kinderen, hij de andere. Verder gaat we samen naar alle ouderavonden
, naar alle ziekenhuisafspraken van de kinderen, maar ik maak ze. Ik regel het eten.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 28 Apr 2022 20:13

Haha blij dat het herkenbaar is. Al bedacht ik me dat m'n vriend nu om de woensdag wel naar kantoor gaat volgens mij, dus dan zou ik in elk geval om de week een paar uur alleen thuis zijn in de ochtend. Nu even kijken of ik hem op vrijdag ook nog naar kantoor krijg. :wink: (Maar hij is nog deels ziekgemeld, dus voorlopig gaat dat nog niet gebeuren.)
❤️ 7 juni 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 28 Apr 2022 20:23

Haha OMG Marin jij hebt dan idd straks echt het dubbelop het nadeel. Je bent én niet alleen thuis, maar je hebt er ook nog eens niet zoveel aan 😂🙊🙊😱 je moet m maar veel laten knutselen en voorlezen 😉

Jammer dat het einde nog niet in zicht is Bliss :laughcry: mijn vriend gaat de komende tijd wel weer vaker reizen, maar dat vind ik dan weer het andere uiterste. Een volle week weg hoeft ook weer niet haha!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 28 Apr 2022 20:27

Haha nee dat snap ik, dan kun je alles met de kids ook nog alleen doen. Dat zou ik ook maar niks vinden eigenlijk!

Heb voor komende zondag wel wat geregeld, want m'n vriend gaat dan met m'n dochter en stiefdochter bij zijn oma langs. Die is oud en versleten en gaat niet zo lekker, dus elke keer kan de laatste zijn. Maar ik kan het even niet opbrengen om mee te gaan, heb al niet zo veel energie en zaterdag vieren we ook nog twee verjaardagen hier thuis, dus ik blijf lekker thuis en ga series kijken en/of slapen.
❤️ 7 juni 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 28 Apr 2022 20:43

Zo’n dagje is wel heel luxe idd, vind ik ook!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 28 Apr 2022 20:48

Ik heb er volgende week 2 en ik weet echt niet wat ik er mee aan moet. De vrijdag heb ik al volgepland maar donderdag 🤷🏼‍♀️ geen idee wat ik dan ga doen. Hopen dat het een beetje weer is dan kan ik nog baantjes gaan zwemmen ofzo in het buitenbad.
2015 💙
<<

Anoniem327

Bericht 28 Apr 2022 21:13

Ik heb vandaag op mijn werk geregeld dat ik vanaf komende zomer van 32 naar 28 uur per week ga. Ik ga 3x9 werken van half 8 ' ochtends tot half 5 's middags.

Dat betekent dat ik twee halve dagen voor mezelf heb van half 9 tot 2 uur 's middags. Heel erg blij mee.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Apr 2022 21:24

Fijn dat je ook dat extra uur dat je niet werkt betaald krijgt.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem331

Bericht 28 Apr 2022 21:27

Hmmm ja. 3 keer 9 maakt geen 28.
Maar fijn dat je het geregeld hebt!
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Apr 2022 21:29

Mijn man werkt dagelijks die tijden, helaas voor hem noemt zijn baas dat 8 uur ivm onbetaalde pauzes.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem327

Bericht 29 Apr 2022 06:18

MrsMath schreef:Fijn dat je ook dat extra uur dat je niet werkt betaald krijgt.

Dat uurtje komt goed. Ik bekijk en behandel elke dag kort mijn mail, vaak ook nog een keer in de avond. Als ik dat nog een kwartiertje per dag doe (op mijn telefoon) dan is dat ook weer opgelost.

Mijn werkgever begrijpt dit, daar hoeven we geen woorden aan vuil te maken.
<<

Anoniem327

Bericht 29 Apr 2022 06:20

MrsMath schreef:Mijn man werkt dagelijks die tijden, helaas voor hem noemt zijn baas dat 8 uur ivm onbetaalde pauzes.

Zo werkt het gelukkig niet op mijn werk. Ook pauzes worden doorbetaald, omdat je in die tijd met je collega's aan het netwerken bent. Vaak komen er belangrijke zaken ter sprake in de pauze. Door corona is helemaal duidelijk geworden hoe belangrijk die informele momenten zijn.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 29 Apr 2022 09:24

Wat doe je eigenlijk voor werk?

Hmm misschien nog een goede vraag voor een topic :)
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Bericht 29 Apr 2022 19:21

Sadie schreef:
MrsMath schreef:Mijn man werkt dagelijks die tijden, helaas voor hem noemt zijn baas dat 8 uur ivm onbetaalde pauzes.

Zo werkt het gelukkig niet op mijn werk. Ook pauzes worden doorbetaald, omdat je in die tijd met je collega's aan het netwerken bent. Vaak komen er belangrijke zaken ter sprake in de pauze. Door corona is helemaal duidelijk geworden hoe belangrijk die informele momenten zijn.

Interessant. In mijn pauze wil ik rust, ga ik een stuk wandelen, boodschappen doen, duik ik in een boek, als ik dichterbij had gewoond ging ik even naar huis. Zonder die onderbreking zou mijn hoofd al vóór het einde van mijn werkdag verzadigd zijn met informatie en werkprikkels. een gesprek met collega's vind ik in mijn pauze ook gezellig hoor, maar ik wil echt niks werkgerelateerds. Jouw pauze komt op mij meer over als een werkbespreking...
<<

Radler

Yipyapper

Bericht 29 Apr 2022 20:17

Ik heb geen vrije dag zonder kind. Wij hebben onze dagen zo verdeeld dat dochter 2 dagen naar de gastouder gaat en wij de andere dagen thuis zijn met haar.
Wel plannen we bewust tijd in samen (dagje sauna / uit eten / nachtje weg).
Of ga ik dingen met vriendinnen doen / naar de voetbal als dochter thuis is met man.
Maar geen vaste dag vrij, zonder dochter thuis, om iets voor mijzelf te doen.
Misschien dat dat makkelijker wordt als ze straks op school zit en dan bv een ochtend of middag voor mijzelf
Juli 2019
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 29 Apr 2022 21:04

Maple schreef:
Sadie schreef:Zo werkt het gelukkig niet op mijn werk. Ook pauzes worden doorbetaald, omdat je in die tijd met je collega's aan het netwerken bent. Vaak komen er belangrijke zaken ter sprake in de pauze. Door corona is helemaal duidelijk geworden hoe belangrijk die informele momenten zijn.

Interessant. In mijn pauze wil ik rust, ga ik een stuk wandelen, boodschappen doen, duik ik in een boek, als ik dichterbij had gewoond ging ik even naar huis. Zonder die onderbreking zou mijn hoofd al vóór het einde van mijn werkdag verzadigd zijn met informatie en werkprikkels. een gesprek met collega's vind ik in mijn pauze ook gezellig hoor, maar ik wil echt niks werkgerelateerds. Jouw pauze komt op mij meer over als een werkbespreking...

Ik breng m'n kind naar sport in de pauze. Gelijk dat probleem opgelost 😂
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Apr 2022 23:26

Maar ook als je gewoon gezellig zit te kletsen met collega's zit je te team builden ;). Ik snap wel wat Sadie bedoelt maar helaas werkt dit gewoon niet bij elke werkgever zo. Ik heb ook onbetaalde pauze's meegemaakt maar heb nu gelukkig een baan waar ik wel gewoon betaald krijg.

Antwoord op de hoofdvraag, lekker doen. Ik heb een dagdeel per week voor mezelf. Ik ging sporten maar thank god ben ik daarmee gestopt. Nu doe ik gewoon lekker waar ik op dat moment zin in heb. Opruimen, Netflixen, bijslapen, shoppen. Heeeeerlijk :). Ik wil ook echt nooit meer naar een 5 daagse werkweek.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem327

Bericht 30 Apr 2022 06:14

Het is geen verplichting, maar dit is de redenering van doorbetaalde pauzes en ik vind dat heel goed. Ik werk soms mijn pauze door, omdat ik er net lekker inzit en stop dan wat eerder. Of ik kom helemaal niet opdagen en zit een dagje ergens anders te werken. Alles is goed en we vertrouwen elkaar daarin.

Uiteindelijk gaat het erom dat het werk gedaan wordt, hoe je dat voor elkaar krijgt is aan jou.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen