Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Twee nichtjes in huis nemen?

<<

Danny

Kletskop

Bericht 24 Apr 2022 07:28

Re: Twee nichtjes in huis nemen?

O...is t geen echt bericht....dat soort dingen heb ik dus nooit door...seniorenblond..
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 24 Apr 2022 07:29

Maar wat een volkomen irrelevante discussie over dat baan opzeggen los van dat één iemand zei dat zij dat zou doen. Dat doe je toch ook niet voor je eigen kinderen? (oké ik wel. 😇)

Ik vind het ook ongeloofwaardig. Je stelt helemaal geen relevante vragen behalve een beetje in je openingspost. Iedereen is anders natuurlijk maar als ik in deze situatie zou zitten zou ik me idd zorgen maken en vragen hebben over hoe het werkt met pleegzorg, wat voor instanties er bij komen kijken, hoe het werkt met contact met de ouders van de kinderen (immers is het familie maar volgt er ook officieel contact ivm de kinderen oid?), zijn er idd financiële implicaties en mogelijkheden/potjes, hoe zit het met opvang? Kunnen ze ergens urgentie krijgen bijvoorbeeld?

Dat lijkt me op dit moment een stuk belangrijker dan de reden achterhalen waarom iemand die je niet kent mogelijkerwijs in een hypothetische situatie haar baan op zou zeggen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 24 Apr 2022 07:30

Wij zijn nog niet zo ver in dit proces. Er zijn al langer spanningen in het gezin, maar niet in die mate dat dit ooit ter sprake is gekomen. Het is dit weekend zo geëscaleerd dat de politie erbij betrokken is en het balletje is gaan rollen.

Ik heb dus nog niet alles uitgezocht omdat ik mezelf niet volledig gek probeer te maken, maar de rust wil behouden. Als het nodig is om verlof te nemen, dan gaan we daarnaar kijken, maar ik zit de komende maanden in de drukste periode op mijn werk, dus wil daar nog niet aan denken om helemaal te stoppen. Ik werk niet in een sector waar mijn taken voor zo'n korte periode overgenomen kunnen worden.

Informatie volgt wel als we verder komen in dit proces. Daar is nu nog geen sprake van.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Apr 2022 07:35

Marin schreef:Maar wat een volkomen irrelevante discussie over dat baan opzeggen los van dat één iemand zei dat zij dat zou doen. Dat doe je toch ook niet voor je eigen kinderen? (oké ik wel. 😇)

Ik vind het ook ongeloofwaardig. Je stelt helemaal geen relevante vragen behalve een beetje in je openingspost. Iedereen is anders natuurlijk maar als ik in deze situatie zou zitten zou ik me idd zorgen maken en vragen hebben over hoe het werkt met pleegzorg, wat voor instanties er bij komen kijken, hoe het werkt met contact met de ouders van de kinderen (immers is het familie maar volgt er ook officieel contact ivm de kinderen oid?), zijn er idd financiële implicaties en mogelijkheden/potjes, hoe zit het met opvang? Kunnen ze ergens urgentie krijgen bijvoorbeeld?

Dat lijkt me op dit moment een stuk belangrijker dan de reden achterhalen waarom iemand die je niet kent mogelijkerwijs in een hypothetische situatie haar baan op zou zeggen.

Ik citeer dit even, want dit is precies wat ik denk. Nutteloze discussie, je stelt nu dingen die nooit gezegd zijn en de echte vragen/inhoudelijke belangrijke tips negeer je of wil je dus nog niet aan..
<<

Anoniem326

Bericht 24 Apr 2022 07:35

Dat is basisinformatie die je lijkt me, als de situatie zich echt voordoet, eerst tot je neemt voordat je een topic opent op een forum.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Apr 2022 07:37

Mocht iemand dit trouwens lezen die echt voor deze keuze staan, kan ik altijd nog privé meer vertellen over de impact op lange termijn op het gehele gezin. Want goed geïnformeerd zijn over zoiets is zeker belangrijk.
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 24 Apr 2022 07:39

Er is niemand hier die zegt dat 1 van jullie moet stoppen met werken. Wel bijzonder dat je man dat dan maar moet zijn, omdat het de kinderen van zijn broer zijn. Ga je dat ook zeggen als er 1 ziek is, jouw probleem want het is een kind van je broer ?

Het meest vreemde vind ik nog dat je een topic start, zonder jezelf op enig vlak ingelezen te hebben over pleegzorg. Als het überhaupt echt is, was je daarmee begonnen. Maar succes ermee verder.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Apr 2022 07:42

Buiten of dit nou waar is of niet, ben je nou echt altijd zo? Word je daar niet doodmoe van?

Het is geen rocket science he, waarom iedereen steeds over je heen valt. Je bent verfrissend, stelt interessante vragen die aanzetten tot doordenken. Maar je slaat steeds door en vergeet je eigen topicvraag. Even ter herinnering, dit vraag je: Wat zouden jullie doen als deze vraag werd gesteld?

Wat zouden JULLIE doen? Je vraagt niet of mensen je advies willen geven in jullie specifieke situatie. Dan geven mensen aan wat zij zouden doen en wat doe jij? Je gaat zuigen, aangeven waarom dat raar is of waarom jullie dat niet zouden kunnen. Maar niemand zegt toch dat jij dat moet doen? Dan had je dat moeten vragen. Of zoals Marin heel terecht aangeeft: vragen stellen waarop mensen antwoord kunnen geven. Je zuigt en zuigt op ervaringen en antwoorden van andere mensen. Heel gek gedrag..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 24 Apr 2022 08:03

Sadie schreef:Wij zijn nog niet zo ver in dit proces. Er zijn al langer spanningen in het gezin, maar niet in die mate dat dit ooit ter sprake is gekomen. Het is dit weekend zo geëscaleerd dat de politie erbij betrokken is en het balletje is gaan rollen.

Ik heb dus nog niet alles uitgezocht omdat ik mezelf niet volledig gek probeer te maken, maar de rust wil behouden. Als het nodig is om verlof te nemen, dan gaan we daarnaar kijken, maar ik zit de komende maanden in de drukste periode op mijn werk, dus wil daar nog niet aan denken om helemaal te stoppen. Ik werk niet in een sector waar mijn taken voor zo'n korte periode overgenomen kunnen worden.

Informatie volgt wel als we verder komen in dit proces. Daar is nu nog geen sprake van.

Gezien de urgentie zou ik daar eerder achteraan gaan dan de rust willen behouden.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 24 Apr 2022 08:13

HollyGolightly schreef:Dat is basisinformatie die je lijkt me, als de situatie zich echt voordoet, eerst tot je neemt voordat je een topic opent op een forum.

Ik heb nog steeds niet het idee dat wij een pleeggezin zijn voor mij nichtjes. Het is familie, dus hopelijk kunnen wij het onderling regelen. Die kans wordt steeds kleiner omdat er al direct allerlei instanties bovenop zitten, maar liever lossen wij dit binnen de familie op, zonder jeugdzorg hijgend in ons nek.
<<

Anoniem326

Bericht 24 Apr 2022 08:14

Sadie schreef:
HollyGolightly schreef:Dat is basisinformatie die je lijkt me, als de situatie zich echt voordoet, eerst tot je neemt voordat je een topic opent op een forum.

Ik heb nog steeds niet het idee dat wij een pleeggezin zijn voor mij nichtjes. Het is familie, dus hopelijk kunnen wij het onderling regelen. Die kans wordt steeds kleiner omdat er al direct allerlei instanties bovenop zitten, maar liever lossen wij dit binnen de familie op, zonder jeugdzorg hijgend in ons nek.

Dan nog.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Apr 2022 08:27

Maar je stelt dat de politie betrokken is, lijkt me dan ook dat er een Veilig Thuis melding ligt?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Apr 2022 08:27

Sadie schreef:

Juist dan lijkt me dat je bezig bent met het zoeken naar informatie, regels en richtlijnen en niet je hele tijd op een forum doorbrengt (waar je alleen maar bepaalde mensen af lijkt te vallen en goedbedoelde adviezen wegwuift).
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem327

Bericht 24 Apr 2022 08:34

Ik wil niet alle details hier delen. Uiteraard hebben wij al het een en ander uitgezocht, maar veel details vind ik te persoonlijk om hier neer te zetten.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Apr 2022 08:36

Wonen jullie überhaupt in de buurt van je zwager en nichtjes?

En hoe zien jullie dan de omgangsregeling voor jullie. Dit zijn absoluut vragen die gesteld gaan worden.

En idd, als er politie bij betrokken is en instanties, dan zul je sowieso te maken krijgen met jeugdzorg lijkt mij.
<<

Anoniem328

Bericht 24 Apr 2022 08:48

Als dit nu écht speelt, waarom zit je dan in vredesnaam zoveel tijd te verdoen op dit forum met zinloze discussies ipv op zoek te gaan naar echte informatie, antwoorden en/of tijd te spenderen/te praten met je man en kinderen.
<<

Danny

Kletskop

Bericht 24 Apr 2022 08:52

Sadie..niet iedereen is in de gelegenheid om te stoppen of te minderen met werken als er kinderen komen.
Ik moest wel en ik denk niet dat ze daar onder geleden hebben.
Het is voor iedere situatie anders.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Apr 2022 11:40

Ik zou het voor mijn zus, zonder over na te denken, direct doen. De praktische bezwaren zijn vast op te lossen als je het echt wil. Goed bespreken met je partner en kinderen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Apr 2022 11:42

Maar inderdaad, je leven wordt er niet makkelijker op i.c.m. je werk, gezin etc. Denk niet dat je nog tijd zal hebben om zo actief te zijn op het forum als je nu bent, wat ik overigens bewonderenswaardig vindt in jouw drukke bestaan.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 24 Apr 2022 11:47

Ik zou het niet doen. Hoe sneu ook voor de kinderen, het zou echt niet ons leven passen en waarschijnlijk mijn eigen gezin totaal ontwrichten. Praktische dingen zijn wel op te lossen maar de emotionele impact zou te groot zijn voor ons.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 24 Apr 2022 13:17

N.a.v. dit topic het er met mijn man over gehad. Wij hebben bewust geen kinderen en werken allebei meer dan fulltime.
Maar mocht het ooit nodig zijn, zullen we mijn 3 nichtjes (leeftijden nu 8-6-4) een thuis bieden. We hebben ruimte genoeg en de praktische invulling qua werk etc. komen we dan wel uit.

We waren officieel voogd voor het nichtje van mijn man, zij is inmiddels 20 dus het is ‘niet meer nodig’. Maar daar hebben we toen ook bewust ja op gezegd.
<<

Linvi

Bericht 24 Apr 2022 16:02

Mijn eerste ingeving is direct ja! Maar dat is puur op emotie. Op verstand zou ik er wel echt goed over na moeten denken, het maakt voor mij overigens niet uit of het de kinderen van mijn zus zijn, of de kinderen van de broer van mijn man.

Het zou wel verschil maken of het tijdelijk is of dat het voor altijd zou zijn. Is van tevoren bekend dat het om bijv slechts 1 jaar zou gaan dan zou ik de keuze makkelijker vinden dan wanneer het voor altijd is.
<<

Anoniem327

Bericht 24 Apr 2022 17:29

We kunnen nu helaas niet direct iets doen. Als het kon reed ik er nu heen om ze op te halen, maar de situatie is niet zo eenvoudig dat dit zomaar kan.

Ik stop met hier schrijven, want naast dat ik me niet welkom voel, heb ik geen zin om me te verantwoorden en alles uit te leggen. Het was een fout dit topic te openen.

Bedankt voor alle fijne posts met handige informatie. Ik hou het zeker in mijn achterhoofd.
<<

Linvi

Bericht 24 Apr 2022 18:11

Sadie schreef:,naast dat ik me niet welkom voel, heb ik geen zin om me te verantwoorden en alles uit te leggen.

Volgens mij is dit exact wat jij hier bij iedereen gedaan hebt....
<<

Anoniem334

Bericht 24 Apr 2022 19:58

Ik zou het voor mijn schoonbroer niet doen aangezien ik ook nog een schoonzus heb die kinderloos is en peettante is van ons neefje. Zij lijkt me een logischere optie.
Mocht mijn schoonzus ooit een kindje krijgen denk ik dat we eerder een gedeelde voogdij zouden regelen met mijn schoonbroer en zijn gezin.
Voor mijn eigen zusje haar hypothetische kinderen zou ik niet twijfelen, omdat ik de enige zus ben.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen