16 Apr 2022 08:50 door Joey
Hoe jij het doet Spencer, heb ik ook voor ogen als m'n kinderen ouder zijn. Ik vind 1,5u niet weinig en vind ook dat er prima ruimte moet zijn voor uitzonderingen.
Wij hebben alleen de tv en nog geen andere schermen. Twijfelden laatst om een iPad te kopen maar toch maar niet gedaan nog.
In principe kijkt m'n dochter na 17n tv tot we eten, 15 tot 45 minuten. Maar het gebeurt ook regelmatig dat ze meer kijkt. Op vrije dagen s ochtends als we iets moeten of alleen met de kinderen zijn. Je kunt dan soms niets omdat dochter erg claimend kan zijn. Tijdens het middagslaapje van de jongste, als we zelf ook moe zijn en haar niet 2 uren willen vermaken. En in de winter ging de tv s middags wel eens eerder aan.
Gelukkig komen die uitzonderingen steeds iets minder voor. Gelukkig, omdat we de tv dus echt wel inzetten om zelf rust te krijgen, en dat steeds minder nodig is.
Denk ook niet echt dat dochter rustig wordt van tv kijken maar op die momenten beter gerichte aandacht van ons kan gebruiken. Die kunnen we dus niet altijd zoveel geven als ze nodig heeft.
Ik merk dat als ik alleen ben met de kinderen rond spitsuur het ook altijd zeer snel meer wordt.
Voor zoon zet ik de tv nog niet aan. Hij is er natuurlijk wel bij als dochter tv kijkt, maar hij speelt dan gewoon. Is ook een totaal ander kind. Met dochter zet ik de tv wel extra aan zodat iedereen in huis even rust heeft. Voor zoon zie ik dat gewoon niet gebeuren dat dat regelmatig nodig is.