Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Lichamelijk contact

<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 14 Apr 2022 18:20

Re: Lichamelijk contact

Ik heb zelf geen kinderen maar wij zijn opgevoed met best wat regels, dingen die moeten en erbij horen. Van wat ik op het forum lees veel dingen die nu niet meer gebruikelijk zijn.

Wij moesten dus op verjaardagen iedereen een handje geven al van jongs af aan, no way dat we mochten zwaaien.
<<

Anoniem323

Bericht 15 Apr 2022 05:44

Maar er is maar 1 jarige en niet de rest van de familie.
Dit hebben wij vroeger ook niet geleerd dus ik denk niet dat daar het verschil in zit.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Apr 2022 06:16

En dan vind ik dat er ook wel een verschil zit tussen een handje geven en een knuffel/kus. Ik vind bij beide niet dat je het moet afdwingen, maar bij handje kan ik me van vroeger uit wel iets meer voorstellen.
december 2016
juli 2019
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Apr 2022 08:16

Calathea schreef:Maar er is maar 1 jarige en niet de rest van de familie.
Dit hebben wij vroeger ook niet geleerd dus ik denk niet dat daar het verschil in zit.

Eens, ik heb dat ook nooit hoeven te doen (iedereen afgaan). Wel beleefd voorstellen en hoi zeggen en feliciteren.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 15 Apr 2022 08:20

Wij dwingen eigenlijk helemaal niets. We zeggen het zelf en leren daarmee het goede voorbeeld te geven. Net als bij bedanken voor het spelen. Ik zeg dan bedankt voor het spelen en zo hoop ik dat hij de juiste omgangsvorm leert.
We hebben door corona heel lang geen familie geknuffeld ook, maar de kinderen mochten dat wel (in het begin liever ook niet bij schoonouders, ze vonden dat te spannend, maar daarna besloten dat ze zichzelf dat niet ontnamen). Pas sinds kort knuffelen wij zelf m'n schoonouders weer. Dat vind ik toch wel fijner hoor!
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Apr 2022 08:50

Ja dat ben ik wel met je eens Niekske.
<<

Fantine

Bericht 15 Apr 2022 09:16

Interessant topic dit, bij ons speelt dit nog niet omdat hij nog erg jong is. Hij is helemaal niet zo’n knuffelkont net als mama haha. We gaan het zeker niet afdwingen en we vinden persoonlijke grenzen heel belangrijk, dit willen we hem dan ook meegeven. Ik hou echt niet van dat gedwongen gedoe.
<<

Saji

Kletskop

Bericht 23 Apr 2022 04:59

Bedankt voor spelen/eten etc. moeten ze van mij wel zeggen.
Knuffel hoeft echter niet, ik knuffel vrienden ook niet die langs zijn geweest ook geen handdruk of kus. Mijn kinderen hoeven dat dus ook niet te doen.
<<

Danny

Kletskop

Bericht 23 Apr 2022 08:57

Ok..gewoon gedag zeggen bij binnenkomst of afscheid kan prima zonder lichamelijk contact hoor.
Als een kind dat niet wil,moet je dat ook niet doordrukken.
Kind gaat dan op gegeven moment niet meer graag mee.
En wat is er mis mee als je dat niet wil...ik ben 65 en ben er ook niet goed in.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen