Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Gedrag zoontje

<<

ShallY

Yipyapper

Bericht 01 Apr 2022 15:45

Gedrag zoontje

Ik heb het toch allemaal weer weg gehaald.

Bedankt in ieder geval voor de reacties!

Nog wel tips voor een bijtketting? Of zit daar niet veel verschil in.
Laatst gewijzigd door ShallY op 01 Apr 2022 22:34, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem323

Bericht 01 Apr 2022 16:59

Re: Gedrag zoontje

Bij centrum jeugd en gezin kan je terecht. Zit hij op de psz? Zij kunnen ook advies geven waar je terecht kan maar cjg is denk ik een goede startpunt.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 01 Apr 2022 17:29

:hug:
Laatst gewijzigd door Tabbie op 02 Apr 2022 14:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 01 Apr 2022 17:30

Oh die trui in de mond doet mijn zoontje dus ook. Maar dat doet hij als vervangen van de speen, die we aan het afleren zijn. Soms sabbelt hij op zijn knuffeltje.. die is dan ook doorweekt! Zo vervelend, maar heb dus ook geen tips.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Apr 2022 19:41

Mijn dochter van 3 toont ook wel aantal dingen die je beschrijft. Zeker als ze erg moe is of honger heeft is ze soms niet te genieten / met haar te praten. Nooit afgevraagd of het raar is, lijkt de peuterpuberteit.
08/2018
05/2021
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Apr 2022 20:29

Vervelend dat je het gevoel hebt dat er iets niet helemaal klopt. Mijn dochter heeft ook heel lang op van alles gekauwd en doet dat nog graag. Het schijnt met prikkelverwerking te maken te hebben. Wij hebben destijds een bijtketting gekocht en dat heeft wel geholpen.

Verder is het voor een buitenstaander altijd lastig te bepalen of iets normaal is. Je moet hierin je gevoel volgen. Ik zou contact zoeken met de huisarts. Misschien kan de praktijkondersteuner meedenken.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 01 Apr 2022 20:44

Ik vind ook veel dingen herkenbaar, met name het overal mee naar toe willen en het afdwingen van dingen als drinken. Ook hier is het huis te klein wanneer het niet gaat zoals hij het wil. Ik denk dat het echt leeftijdsgebonden is en dat het misschien ook wel is doordat ze langzamerhand toe zijn aan een nieuwe uitdaging in de vorm van de basisschool.

Ik wil je gevoel niet bagataliseren maar op mij komt het niet heel afwijkend over.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 01 Apr 2022 20:51

Ik vind dit ook niet heel afwijkend klinken. Ik herken deze fase wel van mn zoon en mn dochter van bijna 3 heeft ook aardig eat van deze trekjes. Ik denk dat dit passend is bij de leeftijd. Maar als jouw gevoel zegt dat het niet normaal is, dan zou ik het eens bespreken bij het cb.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 01 Apr 2022 20:55

Ik herken er wel veel van mijn zoon is.

Of het afwijkend is of niet durf ik niet te zeggen. Het is voor jou in elk geval opvallend genoeg om er zo over na te denken. En het is waarschijnlijk best pittig. Dat kan ik me iig wel voorstellen.

Je kan het altijd eens bij het consultatiebureau / cjg noemen. Dat kan geen kwaad. Waarschijnlijk krijg je dan duffe Triple P folders met maar misschien komen ze met wat concreters.

En God ja dat drinken 'eisen'. Mijn zoon roept altijd heel hard MELK!! Ik zeg dan ook altijd dat hij dat netter moet vragen. Hoeft niet eens met alsjeblieft ofzo maar gewoon een simpele 'mag ik melk?'. Maar kan ik honderdduizend keer herhalen, krijg ik er echt niet in.

Edit: ik denk dat dit alles heel erg peuter eigen is in de basis. En de ene peuter zal dit meer hebben dan de ander. Misschien dat je het daarom ook niet zo herkent van je andere kindje? Maar bij een onderbuik gevoel zou ik wel altijd het in elk geval bespreken. Dat kan ook gewoon opluchten he. Misschien krijg je wat concrete tips. En mocht er wel meer aan de hand zijn, trek je waarschijnlijk vroeg aan de bel.

Ik zou idd trouwens ook een bijtketting aanraden.
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 01 Apr 2022 21:03

Goh ik had nog nooit gehoord van een bijtketting. Maar ik ga daar ook eens naar kijken. Kwam er net achter dat hij de leuning van de kinderstoel ook al kaal heeft gebeten op sommige plekken..
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Apr 2022 21:23

Het lijkt ook wel de leeftijd met dingen die je noemt. Zoon is 4, maar sabbelt ook op z’n mouw, zit aan mij vast geplakt en heeft in z’n hoofd hoe iets moet.

Het flippen om alles, kapot maken en bijten herken ik dan niet, maar ook dat hoor je regelmatig bij kleintjes als ze hun emoties nog niet goed kunnen regulieren ook.

Op dwingende opdrachten reageer ik niet, dan zegt ie bv “melk graag” 😅
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 01 Apr 2022 22:10

Ik denk dat de dingen die je noemt niet per se bijzonder zijn op de leeftijd van je zoon. Maar als het voor jou anders voelt dan is er niks mis mee om het in de gaten te houden. Ik zou even afwachten wat er straks gebeurt als hij naar school gaat en het er te zijner tijd eens met de juf over hebben mocht je het gevoel dan nog hebben. Tenzij je denkt echt hulp nodig te hebben nu, dan zou je naar de huisarts kunnen gaan.

Overigens hier een zoon van bijna twaalf die nog steeds op z'n kleren kauwt en sabbelt. Jaren geprobeerd, maar niet af te leren bij hem. Hij heeft dat soms echt nodig om prikkels te verwerken. Dus ik koop al jaren niet te dure kleren omdat het vaker vervangen moet worden door de gaten die er vrij snel inkomen.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 01 Apr 2022 22:33

Ik vind het ook niet perse afwijkend klinken, maar grote kans dat het veel meer omvattend is als jij kan opschrijven. Als moeder voel je denk ik ook wel als iets niet klopt.
Via CJG of de huisarts kun je een verwijzing vragen voor integrale vroeghulp. Zij kunnen in overleg met jullie afspraken maken om dingen te doen die nodig zijn. Bijv observatie. Ze zijn er echt op gericht om in een vroeg stadium al vinger aan de pols te hebben om zo later grotere problemen te voorkomen. Het is dus heel laagdrempelig.
Succes ermee!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Apr 2022 09:53

Ik had je verhaal nog gelezen Shally en in sluit me bij de rest aan. Als jouw gevoel zegt dat het niet goed is zou ik actie ondernemen.

Hier ook deels herkenbaar en ik vind het fijn om te lezen dat het voor meerderen geldt. Ik weet wel dat het peutergedrag is maar het constant praten, claimen en volgen vind ik doodvermoeiend. Terwijl ze ondertussen vaak hartstikke lief is maar ik me dan snel erger. Moet het komende jaar echt wat aan m'n mindset gaan doen hierbij anders wordt het een lang jaar.
Ze doet ook nog veel in haar mond, ook kleding ja. Is voor haar ook prikkelverwerking i guess.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Apr 2022 09:59

In bijtkettingen zit wel veel verschil. Wij hebben er echt ontzettend veel versleten. Zoon kauwt echt op dingen dus wij hadden meestal de meest stevige. Voor kinderen die alleen een beetje sabbelen en af en toe zachtjes met de tanden bijten heb je juist weer zachtere. Je moet dus even kijken wat bij je kind past. Wij hadden vaak van het merk chewigem.

Terug naar Zwangerschap & kinderen