Marsy31 schreef:Misschien ben ik nu even een zeikerd hier in dit topic (niet nieuw), maar het valt me op dat er in dit topic toch ook nog steeds dingen benoemd worden als ‘jongen’ of ‘meisje’ zijnde. Dat een zoon poppen heeft (is dat dan een meisje ding?) of dat zoon make up naar school op heeft (is dat dan een meisje ding?). Roze kleding.. Het zo benoemen betekent dus ook dat jullie dit nog typisch jongens of meisjes vinden, want anders wordt dat niet zo uitgelegd. Ik vind zelf dat daar dus al aan gewerkt moet worden.
Marsy31 schreef:Misschien ben ik nu even een zeikerd hier in dit topic (niet nieuw), maar het valt me op dat er in dit topic toch ook nog steeds dingen benoemd worden als ‘jongen’ of ‘meisje’ zijnde. Dat een zoon poppen heeft (is dat dan een meisje ding?) of dat zoon make up naar school op heeft (is dat dan een meisje ding?). Roze kleding.. Het zo benoemen betekent dus ook dat jullie dit nog typisch jongens of meisjes vinden, want anders wordt dat niet zo uitgelegd. Ik vind zelf dat daar dus al aan gewerkt moet worden.
Calathea schreef:Mijn dochter had nog een mooie, ze wilde ridder zijn op school maar volgens de juf kon dat niet want meisjes waren prinsessen. Dus na school helemaal in tranen en heb ik teruggekoppeld naar de juf dat ze van mij een ridder mag zijn als ze dat wil en wij niet zo in hokjes denken.
June schreef:Die boeken zijn er zeker. Je kunt eens naar een inclusieve boekhandel kijken (bijv Educulture Amsterdam heeft een website).
alles is goed, zolang zij maar gelukkig is! Terug naar Zwangerschap & kinderen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers