Ten eerste een dikke knuffel voor iedereen die het soms nodig heeft; en die toe durft te geven dat het af en toe echt een struggle is. Ik weet zeker dat jullie fantastische moeders zijn, ook al voelt dat soms misschien even niet zo.

Dus ik hoop dat jullie een beetje lief voor jezelf kunnen zijn en de schuldgevoelens (die volgens mij standaard bij het moederschap horen?) een beetje aan de kant kunnen zetten.
Tabbie, heerlijk dat het een beetje meer op rolletjes begint te lopen bij jou, en dat je nu lekker weer eens 's avonds op de bank kan zitten! GENIET ERVAN!!!!
Senne, logisch dat het anders is geworden dan je je had voorgesteld.

Bovenstaande geldt voor jou!!
Trouwens, enkel roze wolken en moederliefde heb ik nooit in geloofd! Misschien dat het me daarom tot dusver nog niet tegenvalt ;-) Plus het feit dat ik niet hoef te werken op het moment, al is het niet makkelijk om te studeren met een baby in huis. En mijn man werkt vanuit huis, dus dat is ideaal.
Ik had nooit een hele sterke kinderwens, al was ze wel heel erg gewenst natuurlijk toen we eenmaal de knoop doorgehakt hadden om er toch voor te gaan. Ik ben heel blij dat ze is gekomen, want nu wil ik nooit meer zonder haar! Maar ik ervaar het eigenlijk als; de niet zo leuke dingen zijn inderdaad niet zo leuk, maar de leuke dingen zijn veel mooier dan ik had kunnen bedenken
En, dit klinkt misschien stom, maar gelukkig heb ik een jaar eerder al kunnen 'oefenen' met een puppy... Dus die eerste schok qua gebroken nachten, verantwoordelijkheid en vrijheid kwijt zijn, heb ik toen al een beetje kunnen ervaren. Dat heeft de overgang makkelijker gemaakt, van mijn vorige leven naar mijn huidige leven. Plus dat ik gewoon oud genoeg ben nu, en altijd heel veel gefeest

en gedaan heb, waardoor ik het niet erg vind om nu een paar jaar wat meer beperkt te zijn.