15 Feb 2022 13:06 door Boerenkool
Ik heb onlangs alles vast laten zetten qua uitvaart. Maar ook besproken met man en familie wat voor mij belangrijke waarden zijn in het leven.
Ik wil gecremeerd worden en verder een zo goedkoop mogelijke dienst. Die uitvaart boeit me niet zo, en mijn man ook niet.
Wij hebben besproken dat het geld dat vrij komt na mijn overlijden gebruikt gaat worden voor een vakantie met het hele gezin (man, onze kinderen, mijn moeder, schoonouders, schoonzusje + gezin). Heb daarvoor ook al een deel vast staan. Ik vind het belangrijk dat ze met zijn allen kunnen zijn en herinneringen op doen. Dat is altijd mijn belangrijkste idee van leven geweest; samen fijne momenten en herinneringen verzamelen. Dus wil ik dat dat na mijn dood wordt voortgezet.
Ik heb bijvoorbeeld ook besproken met mijn man dat ik het belangrijk vind dat hij na mijn dood tijd maakt voor het gezin, dmv vakanties, dagjes weg, maar er ook gewoon kan zijn voor ze op de belangrijke momenten. Mijn man is meer materialistisch opgevoed en verkiest vaak spullen boven herinneringen. Ik hoop dat de gesprekken die we gehad hebben er toe bijdragen dat daar een verschuiving plaats vindt. Al is dat nu ook al gaande.
Gelukkig hebben we het qua financiën goed geregeld en kan hij minder gaan werken na mijn dood. Maar goed dit gaat iets verder dan de uitvaart alleen.