25 Mrt 2016 22:45 door Anoniem185
Dusss. Ik heb vandaag pers uit een ver land weg moeten sturen. Die waren speciaal overgekomen om mensen te interviewen uit dat land, waarvan er dus eentje bij ons op de afdeling ligt.
Ze kwamen bij mij aan de balie en stelden zich voor als mannen van de ambassade van dat land. Omdat ze geen kaartje bij hadden (alleen een a-4tje wat ik niet duidelijk mocht zien), heb ik ze even laten wachten. Collega en ik hadden ook al door dat een persoon van de ambassade over het algemeen geen grote rugzak bij zich draagt en als iemand dan ook nog eens een zak bij heeft die lijkt op iets wat een statief zou kunnen zijn is het al helemaal niet te vertrouwen. Ik ben bij die patiënt binnen gegaan en heb gevraagd of hij iemand verwachtte van de ambassade, omdat ik dus vermoedde dat het pers was. Hij gaf aan niemand te verwachten en hij wordt ook al telefonisch lastig gevallen (en wij ook, ze zeggen dus dat de familie zijn, dan geef je hem aan de lijn en dan blijkt het pers). Ze hadden dus al achterhaald op welke kamer hij lag, terwijl hij gisteren van kamer is gewisseld.
Ik heb ze nadat ik die patiënt zelf had geïnformeerd verteld dat hij aan het rusten was en dat hij niet wilde praten (nog doende alsof het ambassade was) en dat ze gerust op het kruispunt mochten wachten om de broer van de patiënt eventueel te spreken als het heel dringend was. Toen vroeg die man aan mij 'heeft er andere pers ook al geprobeerd om binnen te komen?' en dat heb ik bevestigd en gezegd dat we daardoor ook op ons hoede waren. Toen wilde hij graag op het kruispunt filmen en ik heb hem duidelijk gemaakt dat hij met zijn camera het ziekenhuis mocht verlaten. Ze zijn de afdeling af gegaan en toen een uur niet gezien.
Op het moment dat mijn dienst er op zat, ik loop de afdeling af, zie ik ze de afdeling terug op sneaken en naar die man zijn kamer lopen. Mijn collega is er achteraan gerend en letterlijk voor de deur gaan staan met haar armen breed. Ze stonden zelfs al met een mobieltje in de aanslag om daar binnen een foto te klikken als we even niet opletten.
Echt zulk asociaal volk... Schandalig. Die man heeft rust nodig, die moet dingen verwerken en zij lopen hem zo lastig te vallen. Die man weet ook niet hoe iedereen ineens aan zijn telefoonnummer komt, want hij wordt constant gebeld door pers en wij dus nu ook.