Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Twee explosies vliegveld Brussel

<<

Whatever

Major Yipyapper

Bericht 23 Mrt 2016 13:22

Re: Twee explosies vliegveld Brussel

Ik word ook maar Mormon denk ik. Gewoon voor de zekerheid.

http://m.ad.nl/ad/m/nl/37521/Terreurdre ... ssel.dhtml

Linkje voor wie hem nog niet tegen was gekomen op Facebook ofzo.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Mrt 2016 13:30

Wauw ja, dan heb je wel een engeltje op je schouder. Ik zou iig niet met hem op reis gaan haha. Hij trekt 't aan.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 23 Mrt 2016 13:39

Amerikaanse jongen overleeft aanslag Brussel, Parijs én Boston

http://www.telegraaf.nl/e/25462155

Dit is die jongen
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 23 Mrt 2016 13:45

Sarah, jij hebt vast de link van Whatever niet bekeken? :wink:

Wel een bijzonder verhaal zeg, jemig!

♥♥
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 23 Mrt 2016 13:50

Euh nee haha, toen ik het plaatste zag ik die berichten nog niet.
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 23 Mrt 2016 13:58

Briggy schreef:Wat is het dan?

Haha ja dat vraag ik me ook af, wat zou het anders moeten zijn dan toeval?

♥♥
<<

Reva

Yipyapper

Bericht 23 Mrt 2016 13:59

Dat hij de aanslag in Parijs heeft overleefd is niet zo'n prestatie, aangezien hij gewoon IN Parijs was op dat moment. Net als tig andere mensen. Maar drie keer op een plek zijn waar zoiets gebeurd is wel bizar idd.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Reva

Yipyapper

Bericht 23 Mrt 2016 13:59

Elliot schreef:
Briggy schreef:Wat is het dan?

Haha ja dat vraag ik me ook af, wat zou het anders moeten zijn dan toeval?

Het lot :palm:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 23 Mrt 2016 14:02

Ik vind het toevalliger dat hij bij alledrie de aanslagen aanwezig was dan dat hij ze alledrie heeft overleefd. Er zijn aardig wat doden bij die aanslagen gevallen, maar verreweg de meeste aanwezigen hebben het toch overleefd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem185

Bericht 23 Mrt 2016 22:46

Wij hebben 19 patiënten binnen gekregen bij ons in het ziekenhuis, waarvan maar eentje bij mij op de afdeling. De meesten in het brandwondencentrum. Ze zijn hier allemaal buiten levensgevaar (ook de enige die nog op IC ligt).
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 23 Mrt 2016 22:54

Lijkt me heftig bob.

Mijn schoonzusje woont vlakbij die metrohalte. Het kwam even veel te dichtbij.
<<

Anoniem185

Bericht 24 Mrt 2016 00:16

Ik vind het heftiger dat een kennis van me ook bij de aanslagen is geweest, op zijn verjaardag nog wel. Hij ging net naar Milaan. Heel stom, maar een patient staat toch verder van me af. De patient heeft niks ernstigs. Het is geen amputatie gelukkig. Ik kan dat beter van me af zetten dan die kennis, ondanks dat die ongedeerd is. Eigenlijk raar.
<<

anoniem203

Bericht 24 Mrt 2016 15:03

Echt waarom moet RTL nieuws een bericht plaatsen met als titel een baby erin en dan ook nog een filmpje erbij. Ik wil dit niet weten en vooral niet zien! Waarom is het relevant om dit op een nieuwspagina te zetten vraag ik me af? Waarom moet dit benoemd worden? Hier heeft toch niemand iets aan? Ik wilde dit alles vermijden en dit is mij tot vandaag goed gelukt en dat lees je op fb deze titel in een flits. En ja dan krijg je buikpijn. Wie niet? Waarom vraag ik mij af?

Sorry ik ben boos.. Ik weet heus wel dat er kinderen zijn omgekomen en gewond zijn maar waarom moet je zoiets als nieuwsitem laten zien? Dat is toch voor niemand leuk of interessant?
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2016 16:35

Jeetje, dan komt het heel dichtbij Dandelion. Sterkte! Hoop dat het goedkomt met hen!

Hier zijn er nog steeds grenscontroles door politie en marechaussee. De Belgische politie controleert overigens niet en secundaire wegen worden over het algemeen ook niet gecontroleerd. Als ik van waar wij wonen bijvoorbeeld de grens over wil, naar Nederland, dan kan ik de snelwegcontroles op 5 manieren omzeilen en via die 5 punten ongezien de grens over. Dat weten criminelen ook binnen no-time lijkt me, ik begrijp wel dat ze wel moeten controleren nu, maar dit lijkt zo zinloos.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem185

Bericht 25 Mrt 2016 22:45

Dusss. Ik heb vandaag pers uit een ver land weg moeten sturen. Die waren speciaal overgekomen om mensen te interviewen uit dat land, waarvan er dus eentje bij ons op de afdeling ligt.

Ze kwamen bij mij aan de balie en stelden zich voor als mannen van de ambassade van dat land. Omdat ze geen kaartje bij hadden (alleen een a-4tje wat ik niet duidelijk mocht zien), heb ik ze even laten wachten. Collega en ik hadden ook al door dat een persoon van de ambassade over het algemeen geen grote rugzak bij zich draagt en als iemand dan ook nog eens een zak bij heeft die lijkt op iets wat een statief zou kunnen zijn is het al helemaal niet te vertrouwen. Ik ben bij die patiënt binnen gegaan en heb gevraagd of hij iemand verwachtte van de ambassade, omdat ik dus vermoedde dat het pers was. Hij gaf aan niemand te verwachten en hij wordt ook al telefonisch lastig gevallen (en wij ook, ze zeggen dus dat de familie zijn, dan geef je hem aan de lijn en dan blijkt het pers). Ze hadden dus al achterhaald op welke kamer hij lag, terwijl hij gisteren van kamer is gewisseld.

Ik heb ze nadat ik die patiënt zelf had geïnformeerd verteld dat hij aan het rusten was en dat hij niet wilde praten (nog doende alsof het ambassade was) en dat ze gerust op het kruispunt mochten wachten om de broer van de patiënt eventueel te spreken als het heel dringend was. Toen vroeg die man aan mij 'heeft er andere pers ook al geprobeerd om binnen te komen?' en dat heb ik bevestigd en gezegd dat we daardoor ook op ons hoede waren. Toen wilde hij graag op het kruispunt filmen en ik heb hem duidelijk gemaakt dat hij met zijn camera het ziekenhuis mocht verlaten. Ze zijn de afdeling af gegaan en toen een uur niet gezien.

Op het moment dat mijn dienst er op zat, ik loop de afdeling af, zie ik ze de afdeling terug op sneaken en naar die man zijn kamer lopen. Mijn collega is er achteraan gerend en letterlijk voor de deur gaan staan met haar armen breed. Ze stonden zelfs al met een mobieltje in de aanslag om daar binnen een foto te klikken als we even niet opletten.

Echt zulk asociaal volk... Schandalig. Die man heeft rust nodig, die moet dingen verwerken en zij lopen hem zo lastig te vallen. Die man weet ook niet hoe iedereen ineens aan zijn telefoonnummer komt, want hij wordt constant gebeld door pers en wij dus nu ook.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Mrt 2016 23:33

Jeetje wat naar zeg Bob. Dat die lui zo ver gaan
Afbeelding
<<

Anoniem233

Bericht 26 Mrt 2016 09:53

Wordt die man nu weer naar een andere kamer gebracht? Buitengewoon asociaal dit, bah.
<<

Anoniem201

Bericht 26 Mrt 2016 09:58

Oh wauw wat een aso's zeg!!!
<<

Anoniem170

Bericht 26 Mrt 2016 10:56

Echt verschrikkelijk weer! Brussel is een uurtje van mij vandaan op mn werk. Ik werk voor een Amerikaans bedrijf met allemaal fabrieken, paar duizend mensen die wel daar werken incl kantoorpersoneel etc wat daar ook allemaal zit.
Wel heel streng beveiligd allemaal, maar een bom vanaf de lucht.. al die chemische stoffen.. :( :( Daar denk ik soms weleens aan.
Eind april ga ik met de trein vanaf Brussel station, zit toch minder lekker nu na dinsdag :(
<<

Anoniem184

Bericht 26 Mrt 2016 11:07

Voor een bom vanuit de lucht heb je vliegend materieel nodig, ik hou me er maar aan vast dat terroristische organisaties daar (nog) niet over beschikken. Zo kun je wel doemscenario's blijven bedenken, natuurlijk. De echte dreiging zit mijns inziens in het dagelijks leven. Zo worden aanslagen nu ook gepleegd, op de drukke, openbare plekken van alledag. Dat is gewoon ook niet te voorkomen.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 26 Mrt 2016 11:36

Ik lees net dat ze een beveiliger van een kerncentrale hebben gedood en dat zijn pasje is gestolen.Bizar dit, zou er dan nog meer komen in België.
<<

Anoniem173

Bericht 26 Mrt 2016 11:51

Monte schreef:Ik lees net dat ze een beveiliger van een kerncentrale hebben gedood en dat zijn pasje is gestolen.Bizar dit, zou er dan nog meer komen in België.

Was 2 dagen geleden al hè wellicht dat er in de tussentijd nog arrestaties hebben gevolgd.
<<

Anoniem185

Bericht 26 Mrt 2016 12:52

Kathy schreef:Wordt die man nu weer naar een andere kamer gebracht? Buitengewoon asociaal dit, bah.

Nee, zijn broer is er nu dag en nacht bij, zijn vrouw komt vandaag of morgen ook. Wij letten op dat er geen onbekenden binnen gaan, geven geen telefoon meer door en vragen hem of hij iemand verwacht. Als er toch iemand binnen gaat die niet gewenst is, dan mag hij direct bellen en zetten we ze buiten. Meer kunnen we niet doen. Blijven verhuizen is ook geen optie voor zijn rust.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 22 Mrt 2021 15:28

Vandaag is het gewoon al vijf jaar geleden dat dit is gebeurd. Voor mijn gevoel is het echt nog veel korter geleden.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Mrt 2021 15:33

Jeetje joh. Ik schrok ervan 😅 denk wat is er nu gebeurt. .. voor mijn idee dat is wel zolang geleden eigenlijk!
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen