Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Voel jij je ('s avonds) veilig op straat?

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Mrt 2021 11:06

Re: Voel jij je ('s avonds) veilig op straat?

(Wist ik stiekem wel Lady, maar het staat altijd zo gek als je Leeuwarden noemt ipv een wereldstad)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 15 Mrt 2021 13:44

Marsy31 schreef:(Wist ik stiekem wel Lady, maar het staat altijd zo gek als je Leeuwarden noemt ipv een wereldstad)

Hahaha, dat snap ik. Ik heb sowieso altijd het gevoel dat Australië een veel vriendelijker en veiliger land is dan Nederland.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Mrt 2021 21:43

Veiliger durf ik niet te zeggen, ik denk dat geweld overal voorkomt. Ik vind de mensen wel echt vriendelijker en behulpzamer hier, waardoor ik me misschien wel daardoor ook veiliger waan? Ik trek nav jouw opmerking nu een conclusie opeens die ik denk dat klopt.

Ik heb me heel lang heel onveilig gevoeld in L. Daar ging ik echt niet na het stappen (of na werk in club) naar huis meer na dat voorval. Maar mijn geweld was niet persé tegen vrouwen, was verkeerde plek verkeerde plaats.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Toetie

Kletskop

Bericht 15 Mrt 2021 22:47

Ik zag dit voorbij komen en moest gelijk aan dit topic denken:

https://www.thebestsocial.media/nl/beri ... d-vrouwen/
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 16 Mrt 2021 10:26

Toetie schreef:Ik zag dit voorbij komen en moest gelijk aan dit topic denken:

Ja dit las ik ook inderdaad! Erg eigenlijk, die berichten zoals nummer 6. "Meisjes en vrouwen moeten zelfverdediging leren". Ja, vast en zeker. Maar is het misschien niet beter als mannen gewoon hun klauwen thuis houden? Dan zouden vrouwen óók een stuk zelfverzekerder over straat lopen, wetende dat hun niets gebeurt.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 16 Mrt 2021 10:30

Elliot schreef:
Toetie schreef:Ik zag dit voorbij komen en moest gelijk aan dit topic denken:

Ja dit las ik ook inderdaad! Erg eigenlijk, die berichten zoals nummer 6. "Meisjes en vrouwen moeten zelfverdediging leren". Ja, vast en zeker. Maar is het misschien niet beter als mannen gewoon hun klauwen thuis houden? Dan zouden vrouwen óók een stuk zelfverzekerder over straat lopen, wetende dat hun niets gebeurt.

Nummer 7 zegt dat gelukkig ook!
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Mrt 2021 13:16

Ik voel mij eigenlijk altijd wel veilig op straat in de avond/nacht. Wel ben ik dan alerter en mij bewuster van mijn omgeving dat op klaarlichte dag.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Mrt 2021 14:59

Ik voel mij eigenlijk wel veilig op straat. Ik denk dat mijn oude werk (gehandicaptenzorg met veel agressie) en hobby (kickboksen) wel maken dat ik mijn mannetje kan staan.
In alle spannende situaties op het werk was mijn eerste reactie fight of flight. Maar nooit freeze. Ik denk dat als je bevriest in onveilige situaties je eerder iets overkomt.

Wel denk ik er altijd over na. Ik ga best in het donker over straat. Fietsend of lopen, bewoond of niet. Maar ik doe het wel bewust. Niet onbezonnen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
Vorige

Terug naar Algemeen