Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Voel jij je ('s avonds) veilig op straat?

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 14 Mrt 2021 16:02

Re: Voel jij je ('s avonds) veilig op straat?

Silly-One schreef:
Teun schreef: en inderdaad in mijn studententijd regelmatig in mijn kont geknepen in de kroeg. Dat laatste vond ik toen ook normaal. En dat ik dat normaal vond vind ik nu shockerend.

Ik pakte dan de heren hun ballen met het ritme. Knijpen trekken en draaien. Een paar keer gedaan. En toen hielt het op. Want ik was daar ook niet van gediend.

Hoe kan het dan dat het toen ophield? Want man A weet toch niet dat jij bij man B in de ballen hebt geknepen? Of bedoel je dat die specifieke man ermee ophield? Werd jij altijd door dezelfde mannen in je billen geknepen? Zoveel vragen!

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 14 Mrt 2021 16:03

Brr het lijkt me met name heel vies en vervelend. Ik wil helemaal niet vreemde mannen in hun ballen aanraken.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 14 Mrt 2021 16:03

Signature schreef:Maar er staat nav Sarah de vraag of we ons veilig voelen, niet dat het per se om moord en/of verkrachtingen moet gaan bij je angst. Toch?

Mijn ex is neergestoken om een trui van Moschino. Echt bizar dat mensen zo ver gaan voor een klein beetje waarde.

Oh wellicht heb ik het verkeerd begrepen, maar ik dacht dat Geel juist over de maatschappelijke discussie wilde praten die daaruit is voortgekomen. En dat is een andere dan veilig voelen in het algemeen :)

♥♥
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 14 Mrt 2021 16:07

Elliot schreef:
Silly-One schreef:Ik pakte dan de heren hun ballen met het ritme. Knijpen trekken en draaien. Een paar keer gedaan. En toen hielt het op. Want ik was daar ook niet van gediend.

Hoe kan het dan dat het toen ophield? Want man A weet toch niet dat jij bij man B in de ballen hebt geknepen? Of bedoel je dat die specifieke man ermee ophield? Werd jij altijd door dezelfde mannen in je billen geknepen? Zoveel vragen!

Vrienden van elkaar en ze probeerde het we vaker. De vriendin waarmee ik ging stappen liet het wel toe. Dus ze dachten dat het bij mij ook kon. Niet dus.

Anoniem301

Bericht 14 Mrt 2021 16:07

Silly-One schreef:
Teun schreef: en inderdaad in mijn studententijd regelmatig in mijn kont geknepen in de kroeg. Dat laatste vond ik toen ook normaal. En dat ik dat normaal vond vind ik nu shockerend.

Ik pakte dan de heren hun ballen met het ritme. Knijpen trekken en draaien. Een paar keer gedaan. En toen hielt het op. Want ik was daar ook niet van gediend.

Haha 😆
<<

ChiQ

Bericht 14 Mrt 2021 16:16

Geel (letterlijk)
'En alles wat je er nog meer over te zeggen hebt - welkom. :heart:'

Chiq reageert

Elliot: heeft er niets mee te maken.

Also elliot: 'ik heb t verkeerd begrepen'
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 14 Mrt 2021 16:51

Tot het verhaal van Anne Faber liep ik in het donker overal hard bij ons. In het bos, in het kassengebied, over industrieterrein. Daarna bleef ik toch meer in de bewoonde wereld.

Inmiddels woon ik niet meer in dat gebied en ik loop nu weer overal hard. Wel waar verlichting is en wat bekend terrein is. Ik kom ook best vaak andere mensen tegen dan.

Naar huis fietsen vanaf het station is te ver en ik ga eigenlijk nooit met OV.

Ik ben niet bang in mijn eentje in het donker.

Overdag fiets en ren ik overal.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 14 Mrt 2021 16:53

Ik begrijp Elliots reactie wel. Iedereen reageert in eerste instantie vanuit het vrouw-zijn, waar je niets aan kan doen. Jij reageert vanuit het hebben van bezittingen. Dat is óók de discussie waard, uiteraard. Maar ik snap de reactie vanuit het oogpunt van het vrouw-zijn ook. Het zijn twee verschillende punten. Toch? Of zit ik er naast volgens jou?
<<

Kira

Bericht 14 Mrt 2021 17:08

Ik denk dat als ik een boef was die iemand wil beroven en ik zie een vrouw met een duur horloge, wat ChiQ bedoelt, dat ik als boef dus sneller die vrouw zou beroven als een man die hetzelfde horloge draagt. En ik denk dat ChiQ dat ook zo aanvoelt dus ik snap wel dat ze het aanhaalt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 14 Mrt 2021 17:12

Ja je bent als vrouw vaak wel kwetsbaarder en minder weerbaar. Maar de incentive is het horloge en niet het vrouw-zijn. Ik vind dat toch wel echt twee aparte dingen. Het zou beide niet mogen gebeuren natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mrt 2021 18:10

Marin schreef:Ja je bent als vrouw vaak wel kwetsbaarder en minder weerbaar. Maar de incentive is het horloge en niet het vrouw-zijn. Ik vind dat toch wel echt twee aparte dingen. Het zou beide niet mogen gebeuren natuurlijk.

Eens. Cru gezegd kan je je horloge af doen, je vrouw zijn niet.
<<

ChiQ

Bericht 14 Mrt 2021 18:34

Savi schreef:
Marin schreef:Ja je bent als vrouw vaak wel kwetsbaarder en minder weerbaar. Maar de incentive is het horloge en niet het vrouw-zijn. Ik vind dat toch wel echt twee aparte dingen. Het zou beide niet mogen gebeuren natuurlijk.

Eens. Cru gezegd kan je je horloge af doen, je vrouw zijn niet.

Nee want ik reageer vanuit een pov waar je dus jezelf onveilig kán voelen. Of dat nu iemand is die je komt verkrachten, of je bezittingen jat. De essentie is jezelf onveilig voelen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 14 Mrt 2021 19:01

Er is niemand die ontkent dat je je onveilig kunt voelen als je een duur horloge draagt (of met veel contant geld op straat loopt, of name iets). Die angst bestaat en snap ik. Die angst mag er zijn, en ook die angst is echt.

De angst om op straat aangevallen te worden, simpelweg omdat je vrouw bent, is van een andere orde. Niet erger of minder erg, niet meer of minder aanwezig, maar gewoon, anders. Omdat de daders niet uit zijn op iets wat ze van je willen stelen, maar op je lichaam en wat ze daarmee willen doen.

Ik dacht dat dit topic ging om die angst, aangevallen worden omdat je een vrouw bent. Dat is immers wat er met Sarah Everard is gebeurd, en daar verwijst Geel naar. Zoals ik al eerder aangaf kan het natuurlijk zo zijn dat ik de insteek van dit topic verkeerd heb begrepen (daar deed je nogal kinderachtig over, ChiQ, in je eerdere reactie, wat best gek is want het is volgens mij prima acceptabel om aan te geven dat ik iets verkeerd begrijp), maar ik snap oprecht niet hoe je niet kunt zien dat dit twee verschillende dingen zijn. En nogmaals, die angst om beroofd te worden is ook heel naar. Dat ontken ik niet. Moge dat duidelijk zijn.

♥♥
<<

Anoniem332

Bericht 14 Mrt 2021 19:31

Ik voel mij s avonds veilig op straat als ik fiets.
Lopend niet echt, dat doe ik ook niet alleen als het donker is.

Hardlopen wel, maar dat kan hier prima tot 22:00 uur vaak hardgelopen en dan ben ik niet de enige.

Bij mijn ouders in de provincie voelde ik mij een stuk onveiliger dan hier in de stad. Er is altijd wel iemand op straat, in de buurt.
<<

Anoniem298

Bericht 14 Mrt 2021 22:03

Tegenwoordig voel ik me redelijk veilig op straat. Op mijn achttiende ben ik overvallen door twee mannen met een wapen en daarna ben ik heel lang bang geweest om (alleen) over straat te gaan. Nu fiets ik met hetzelfde gemak overal naartoe, máár ik kies wel verlichte en drukkere fietspaden. Als ik 's avonds moet werken neem ik de langste weg naar huis, maar dat is dus een (voor mij) veiligere weg dan door de polder waar amper licht is en niemand komt op dat tijdstip. Op zich voel ik me wel veilig, maar door de ervaring in het verleden ben ik wel altijd alert en op mijn hoede.
<<

Nyah

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 14 Mrt 2021 22:39

-
Laatst gewijzigd door Nyah op 15 Mrt 2021 22:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mrt 2021 22:40

Nyah schreef:Nee, ik voel mij niet veilig op straat. Zeker in het donker niet. Naast ongewenste aanrakingen tijdens het uitgaan, smerige teksten in je oor gefluisterd krijgen in de bouwmarkt, op je kont worden geslagen tijdens het fiets etc, ben ik ooit aangerand door een politieagent in functie (terwijl zijn collega er naast stond en er naar keek). Dat heeft het onveilige gevoel wel heel erg versterkt. Toch probeer ik, zeker nu ik alleenstaand ben, me niet te laten leiden door die angst. Ik loop dan ook nog wel alleen naar huis in het donker, maar ik neem daarbij wel de standaard “veiligheidsmaatregel” (doen alsof je belt, echt bellen, oversteken als er een man achter je loopt/je tegemoet komt lopen, laten weten als je thuis bent etc.).

Het is volgens mij bewezen dat je daardoor juist minder alert bent.
<<

Nyah

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 14 Mrt 2021 22:42

-
Laatst gewijzigd door Nyah op 15 Mrt 2021 22:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mrt 2021 22:47

Nyah schreef:
Savi schreef:Het is volgens mij bewezen dat je daardoor juist minder alert bent.

Oh dat geloof ik best, maar het voelt voor mij fijner. Zeker echt bellen, dat iemand dan meekrijgt als er wat gebeurt en ze me niet pas de volgende dag dood in de greppel vinden.

Ja dat had ik ook altijd hoor, ook met nep bellen, voelde fijner. Maar toen ik dat eens las heb ik het toch wat minder gedaan en dan wat harder gefietst.

Gelukkig had ik al snel een rijbewijs en een auto en was het nooit meer nodig.
<<

Nyah

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 14 Mrt 2021 22:51

-
Laatst gewijzigd door Nyah op 15 Mrt 2021 22:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Mrt 2021 00:01

Ik vind bellen juist spannend omdat ik dan maar een hand aan het stuur kan houden dus minder hard fiets en ook bang ben dat ze dan mijn telefoon willen afpakken omdat ze die zien.

Mijn vriend en moeder kunnen mijn iPhone volgen maar ik denk dat als er echt iets zou gebeuren de dader wel zorgt dat je je telefoon niet meer bij de hand hebt. Hè bah, wat eng allemaal hè 🙁.

Knuffel voor alle meiden die iets vervelends hebben mee gemaakt.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Mrt 2021 01:36

Ja, ik voel me erg veilig. Heb in echt gevaarlijke gebieden gewoond, dus gevaar is voor mij wat relatief geworden. Ik woon nu midden in een wereldstad, daar slaapt nooit iemand lijkt het, dus altijd mensen om je heen als je 's nachts thuiskomt. Ik kom zelf uit een klein dorp, daar fietsten we wel altijd samen naar huis. Ik ben een keer op klaarlichte dag volledig in elkaar geramd in Leeuwarden (of all places), dus licht of donker maakt voor mij niet zoveel uit.

Mijn man is er wel wat voorzichtiger in, eigenlijk onze hele vriendengroep heeft mannen die liever niet willen dat vrouwen alleen naar huis gaan. Ze gaan dan liever uit hun weg of eerder naar huis om ze thuis te brengen, dan een risico te lopen dat er wat kan gebeuren. Ik vond dat altijd heel erg betuttelend, maar dat is vast persoon afhankelijk. Mijn man is ook zo. Die brengt ook graag liever even vrouwelijke collega thuis met de auto dan dat ze openbaar vervoer pakt na het werk in het donker. Wij hebben allebei een app op onze telefoon geactiveerd en weten altijd van elkaar waar we zijn want hoewel ik op zich niet bang ben, heb ik wel een intense angst om ALS ik ontvoerd word en ergens lig, dat het dan uren kan duren voordat iemand het opmerkt. Dus mijn laatste locatie is altijd zichtbaar.
Afbeelding
Afbeelding
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Mrt 2021 07:25

Lot schreef:Ik vind bellen juist spannend omdat ik dan maar een hand aan het stuur kan houden dus minder hard fiets en ook bang ben dat ze dan mijn telefoon willen afpakken omdat ze die zien.

Mijn vriend en moeder kunnen mijn iPhone volgen maar ik denk dat als er echt iets zou gebeuren de dader wel zorgt dat je je telefoon niet meer bij de hand hebt. Hè bah, wat eng allemaal hè 🙁.

Knuffel voor alle meiden die iets vervelends hebben mee gemaakt.

Op de fiets bel ik altijd gewoon met oortjes in. Je mag sowieso niet meer je telefoon in je hand hebben.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 15 Mrt 2021 10:27

Jeetje, wat een verhalen! Heftig zeg! Ik heb nooit écht wat meegemaakt, maar veilig heb ik me nog nooit in het donker gevoeld. Bij mijn ouders achter is een speeltuin en daar waren (nog steeds trouwens) altijd drugsdealers 's avonds. Ik was altijd bang dat ze ineens kwade bedoelingen hadden dus keek ze nooit aan en fietste daar als een malle voorbij. Bah, krijg er nog de rillingen van.
Tegenwoordig pak ik 's avonds de auto, dan voel ik me een stuk veiliger. En ik spreek ook altijd met mijn man af dat ik laat weten als ik er ben en als ik weer naar huis kom.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 15 Mrt 2021 10:31

Marsy31 schreef:Ja, ik voel me erg veilig. Heb in echt gevaarlijke gebieden gewoond, dus gevaar is voor mij wat relatief geworden. Ik woon nu midden in een wereldstad, daar slaapt nooit iemand lijkt het, dus altijd mensen om je heen als je 's nachts thuiskomt. Ik kom zelf uit een klein dorp, daar fietsten we wel altijd samen naar huis. Ik ben een keer op klaarlichte dag volledig in elkaar geramd in Leeuwarden (of all places), dus licht of donker maakt voor mij niet zoveel uit.

Mijn man is er wel wat voorzichtiger in, eigenlijk onze hele vriendengroep heeft mannen die liever niet willen dat vrouwen alleen naar huis gaan. Ze gaan dan liever uit hun weg of eerder naar huis om ze thuis te brengen, dan een risico te lopen dat er wat kan gebeuren. Ik vond dat altijd heel erg betuttelend, maar dat is vast persoon afhankelijk. Mijn man is ook zo. Die brengt ook graag liever even vrouwelijke collega thuis met de auto dan dat ze openbaar vervoer pakt na het werk in het donker. Wij hebben allebei een app op onze telefoon geactiveerd en weten altijd van elkaar waar we zijn want hoewel ik op zich niet bang ben, heb ik wel een intense angst om ALS ik ontvoerd word en ergens lig, dat het dan uren kan duren voordat iemand het opmerkt. Dus mijn laatste locatie is altijd zichtbaar.

Je verwacht het niet maar Leeuwarden is een van de meest criminele steden van Nederland.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen