Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Kinderverjaardag met corona regels

<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 09 Mrt 2021 00:18

Re: Kinderverjaardag met corona regels

HollyGolightly schreef:Knap hoor als je het op kunt brengen twee keer een kinderverjaardag te vieren zonder bezoek. Ik geloof dat ik dan toch wel iets flexibeler met de regels om zou gaan. Wel met afstand. Niet tegelijk. Zoveel mogelijk buiten. Maar van videobellen op kinderverjaardagen word ik treurig.

Helemaal mee eens!
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 09 Mrt 2021 01:14

HollyGolightly, ik merk dat ik jouw reactie lastig vind. Misschien lees ik 'm verkeerd, maar ik lees er een oordeel in. Ik vind er niets 'knap' aan, ik word heel verdrietig van alleen het idee al van geen feestje voor mijn bijna 5-jarige dochter die ik zo graag een verjaardag met alle opa's, oma's, tantes, ooms en nichtje gun. Als opa en oma met pensioen waren, nauwelijks contacten hadden en iedereen in goede gezondheid zou zijn was het misschien weer anders. Maar hier zijn het opa's en oma's met nog thuiswonende pubers die niet altijd afstand houden (1 zusje recent corona, liet zich na een week testen), schoonouders met een kwetsbare gezondheid, jonge kinderen die soms hun handen vergeten te wassen, ikzelf werk in de zorg (1,5 meter niet altijd mogelijk) en ben risicogroep. Ik doe mijn best maar weet soms niet zo goed meer waar ik dan goed aan doe.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 09 Mrt 2021 07:51

Snap ik Lilou! Ik denk wel dat HG het oprecht bedoelde, maar ik zie het ook niet als ‘knap’ als we straks T’s verjaardag voor de 2e keer zonder bezoek vieren, en M’s verjaardag laatst ook zonder bezoek. Het is intens verdrietig maar je maakt er gewoon wat van omdat het moet.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 09 Mrt 2021 08:47

Signature schreef:
Marin schreef:

Ik vind een verjaardag wel wat anders dan zomaar een vrije dag eerlijk gezegd. Maar je had het vast niet zo door dat ik dat bedoelde.

Ik vind dat ook wel een gekke vergelijking🙉

Ja die viel bij mij een beetje verkeerd gisteravond (maar was ook moe). M'n man gaat bijna elk weekend naar z'n ouders toe met zoontje alleen zodat ze 'm zien en dat vind ik inderdaad heerlijk even me-time, maar op z'n verjaardag vind ik dat toch jammer. En daarbij vind ik m'n schoonouders gewoon gezellig en kom er graag dus ik zou 't ook leuk vinden om mee te gaan dan. Ik zie hier meerdere mensen die toch iig opa en oma samen doen met verjaardagen, dus ik denk er nog even over (mits zij dat ook willen natuurlijk).

Inderdaad verdrietig trouwens dat veel kindjes nu hun tweede lockdown verjaardag krijgen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem326

Bericht 09 Mrt 2021 08:57

Ik vind het knap dat je na een jaar je aan de regels houden en voor een tweede keer een kinderverjaardag in lockdown het algemene belang verkiest boven je eigen belang/ belang kind. Dat getuigt toch wel van enorm moreel burgerschap. Geen oordeel dus. Maar oprechte reactie over mensen die algemeen belang nu nog in deze situatie verkiezen boven eigen belang.

In jouw geval kies je naast algemeen belang ook in je eigen belang. Je bent bang om ziek te worden. Dus dan is knap niet het juiste woord. Dan is de situatie verdrietig.

Ik ging uit van een jarig kind met gezonde ouders ergens in de dertig. Opa’s en oma’s uit twee huishoudens (1 huishouden per kant) in de 60. En familieleden die zich over het algemeen aan de regels houden. Dan vind ik het knap als je je houdt aan de maatregels. En kiest om 1 opa of oma uit 1 huishouden te laten komen of niemand en familie te zien via videobellen. Omdat dat de enige manier is je aan de regels te houden. Ik kan me voorstellen dat veel mensen dan toch eigen belang boven algemeen belang verkiezen en op afstand toch in ieder geval opa’s en oma’s te laten komen.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Mrt 2021 09:32

HollyGolightly schreef:
Ik ging uit van een jarig kind met gezonde ouders ergens in de dertig. Opa’s en oma’s uit twee huishoudens (1 huishouden per kant) in de 60. En familieleden die zich over het algemeen aan de regels houden. Dan vind ik het knap als je je houdt aan de maatregels. En kiest om 1 opa of oma uit 1 huishouden te laten komen of niemand en familie te zien via videobellen. Omdat dat de enige manier is je aan de regels te houden. Ik kan me voorstellen dat veel mensen dan toch eigen belang boven algemeen belang verkiezen en op afstand toch in ieder geval opa’s en oma’s te laten komen.

Mee eens. Wij doen dat overigens ook niet, want we gaan als compleet gezin naar m'n schoonouders toe.

Mijn moeder is toevallig alleen, dus dat komt goed uit. En als m'n schoonzus een cadeautje komt brengen mag ze ook echt wel even door de deur komen. Gelukkig wordt G nog maar 3, dus die heeft nog nooit een bewuste 'groot feest' verjaardag gehad.
<<

Anoniem313

Bericht 09 Mrt 2021 10:04

Marin schreef:
Signature schreef:
Ik vind dat ook wel een gekke vergelijking🙉

Ja die viel bij mij een beetje verkeerd gisteravond (maar was ook moe). M'n man gaat bijna elk weekend naar z'n ouders toe met zoontje alleen zodat ze 'm zien en dat vind ik inderdaad heerlijk even me-time, maar op z'n verjaardag vind ik dat toch jammer. En daarbij vind ik m'n schoonouders gewoon gezellig en kom er graag dus ik zou 't ook leuk vinden om mee te gaan dan. Ik zie hier meerdere mensen die toch iig opa en oma samen doen met verjaardagen, dus ik denk er nog even over (mits zij dat ook willen natuurlijk).

Ik had idd niet gelezen dat het om een verjaardag ging! Bedankt dat ik het voordeel van de twijfel kreeg.
Inderdaad verdrietig trouwens dat veel kindjes nu hun tweede lockdown verjaardag krijgen.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Mrt 2021 10:25

Vorig jaar had ik net de uitnodigingen voor zijn verjaardag samen met hem gemaakt.. hij was helemaal vol over zijn verjaardag want in januari was zijn broer jarig en die had een normaal ‘groot’ feest met het hele huis vol en gezellig samen eten enz. Hij werd 4 dus het echte besef over z’n verjaardag was er ook. Toen vond ik het ook echt heel verdrietig voor hem. Inmiddels weet hij dus niet beter en hoor ik hem er eigenlijk niet over dat hij het jammer vindt. Dit voelt hier in huis dus al als normaal.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen