Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Hecht gezin?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 07 Mrt 2021 12:59

Re: Hecht gezin?

Ja ik denk ook niet dat je zonder samen spelen niet goed hecht hoor, don't get me wrong.
Dit was slechts een spin off gesprek van het originele gesprek. 😀
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 07 Mrt 2021 13:04

Exogenesis schreef:Ik speel niet met ze, als in meedoen met de poppen en de barbies en de LEGO. We doen wel spelletjes, ik duw ze met schommelen, we lezen veel samen, gaan samen naar de bieb, wandelen veel en zijn veel samen buiten. Maar meestal doe ik mijn ding en zij het hunne. Net als bij Hollygolightly vind ik het het belangrijkst dat ze zich gesteund voelen en dat er vertrouwen is. Ik ben hun moeder, hun opvoeder, dus er is een zekere afstand die ik heel belangrijk vind. Hun spel hangt niet van mij af. Ik vind het belangrijker dat ze zelf leren hun ding te doen. En daar hoort vervelen soms ook bij.

Ja dat soort dingen doe ik ook met haar en vind ik leuk om te doen. Samen kleuren vind ik soms ook nog wel leuk om te doen, ik in mijn volwassen kleurboek.

Nu gaan we samen cupcake’s maken! En gisteren hebben we pizza gemaakt 🍕
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Mrt 2021 13:38

Ik kom uit een hecht gezin en mijn vriend ook. Ik hoop zelf ook een warm en hecht gezin te vormen thuis. Ik laat hem heel vrij, het draait ook veel om hem en zijn ritme. Ik heb een flinke blessure aan de bevalling overgehouden, dus wandelen kunnen we jammer genoeg niet veel. Ik compenseer dat met leuke dingen thuis. Ook hebben we een papa en mamadag. Die dag doe ik altijd iets leuks met hem buiten de deur of iets speciaals binnenshuis. Vaak knutselen we, vroeger gingen we dan zwemmen. Ook maak ik dan wat lekkers tussendoor, zoals poffertjes. Hij mag altijd helpen en we slapen ook nog samen.
Ook speel ik net als marin veel met hem. Zo zit hij me vaak achterna als een leeuw en dan giert bij het uit. We spelen ook met zijn popjes en soms kookt hij voor me en picknicken we. Of we bouwen mega hoge torens of samen een hut. Nu hij nog geen 2 is, is hij na een kwartier elk spel toch beu, dus die tijd om samen te spelen als hij het vraagt vind ik helemaal niet erg. Ik geniet er juist extra van. Ik vind het heerlijk dat hij zo graag met mij of zijn papa of zijn tantes speel.

Het belangrijkste vind ik dat hij straks warme herinneringen heeft aan zijn jeugd en weet dat hij altijd bij ons met alles terecht kan. Ik hoop hem dezelfde aandacht te kunnen bieden als wij thuis hebben gehad en wil ook het liefste straks elke avond met hem kletsen over zijn dag en gevoelens. Ik hoop dat hij zich gerespecteerd en geliefd voelt, want dat is hij enorm!
<<

Kira

Bericht 07 Mrt 2021 14:12

Wat een mooi topic!
Ik denk zelf dat de band die je met je ouders hebt niet zozeer ligt aan het veel samen doen. Maar wel in het er zijn voor je kind. Naar hem of haar luistert, kijkt en handelt naar de behoeften van het kind. En het thuis gewoon gezellig hebben.
Ik ben geen moeder die veel met m'n zoon gespeeld heeft, ik liet hem vooral zijn gang gaan toen hij klein was en ik deed mijn eigen ding. Wat we samen deden was een wandeling met de honden, even naar de winkels etc. Ik hielp hem wel als het nodig was en reageerde altijd op z'n geklets.
Wat ik verder belangrijk vond/vind was samen eten aan de eettafel. We zijn maar met ons twee dus voor de tv eten was misschien ook een optie geweest maar dat heb ik nooit gedaan standaard, wel af en toe. En film avondjes deed ik al vrij vroeg, misschien met 4 a 5 jaar zaten we al samen film te kijken. Chipje erbij, helemaal gezellig. Ik wil dat hij weet dat hij altijd bij mij terecht kan, nu en in de toekomst.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen