Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wanneer dronk jouw kind iets ongezonds? Nav ongezond eten ;)

<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 04 Mrt 2021 10:32

Wanneer dronk jouw kind iets ongezonds? Nav ongezond eten ;)

Wanneer dronk jouw kind..

Fristi
Appelsap
Frisdrank met prik
Limonadesiroop
Chocolademelk
Evt iets anders met suiker?
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 04 Mrt 2021 10:38

Re: Wanneer dronk jouw kind iets ongezonds? Nav ongezond ete

Beide kinderen (5 en 2) niet bewust gegeven. Dochter zal het vast wel eens bij vriendjes drinken. Zoon krijgt het sowieso nog niet.

Toevallig mocht dochter pasgeleden een glaasje appelsap omdat wel geen water uit de kraan hadden even. Ze wilde het snel weer ruilen voor water.
Alleen mag dochter sinds ze vier is, heel af en toe een warme chocomel. Maar dat is dan meer een feestmomentje zoals een stukje taart eten.

Overigens willen beide kinderen wel altijd een slokje van mijn Cola Zero. Maar niet dat ze dat een glas van krijgen.

Lang verhaal kort: ze proeven het vast wel ergens. Maar krijgen het niet bewust van ons. Alleen die warme chocolademelk dan voor dochter vanaf haar vierde dan.
🩷 jan '16
💙 nov '18
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 04 Mrt 2021 10:47

Chocomelk en appelsap denk ik vanaf 2.

Thuis krijgen ze alleen diksap zonder toegevoegde suiker en heeeeeel af en toe chocomelk
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Mrt 2021 10:49

Zoon is nu bijna 2.5.

Ehm diksap met 1.5 jaar denk ik.

Fristi: nooit op
Appelsap: weleens op maar geef dat zelf eigenlijk niet. Hij drinkt wel pure perensap. Mee gestart i.v.m. zijn ontlasting.
Prik: niet, zou ik ook nooit geven aan een kind.
Chocolademelk: had vriend laatst zelfgemaakt toen we gingen schaatsen, toen kreeg hij ook wat.

Wat hij trouwens ook super lekker vind zijn smoothies! Bijv. aardbeien, banaan en frambozen met wat melk.
<<

Loïs

Kletskop

Bericht 04 Mrt 2021 10:51

Fristi beide met 2 jaar denk ik
Appelsap 1 jaar
Frisdrank met prik oudste 7 jaar, middelste 5 jaar
Limonadesiroop 1 jaar
Chocolademelk oudste beproeft met 2 jaar, maar ze lusten het hier niet.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 04 Mrt 2021 10:58

Ik weet het allemaal echt niet meer precies.

Fristi: Heeft hij pas één of twee keer gehad. Ik denk toen hij 3 was ergens een keer.
Appelsap: Vanaf z'n tweede denk ik? Dit is wel zijn go-to drankje als we op een terras/restaurant zitten, ook al is het niet zo gezond.
Frisdrank met prik: Nog nooit
Limonadesiroop: Eerst roosvicee en diksap vanaf z'n eerste en sinds hij 2 of 3 is limonadesiroop.
Chocolademelk: Ik weet niet wanneer voor het eerst maar in de laatste koude winterweken heeft hij voor het eerst echt met enige regelmaat een beker warme chocomelk op.
Evt iets anders met suiker? Ik zou niet weten wat.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Mrt 2021 11:02

Fristi krijgen ze niet. Als ik dat ruik ga ik over m'n nek.
Andere drinkyoghurt bij opa en oma wel, die doet de helft drinkyoghurt, de helft melk.

Diksap en limonadesiroop zonder extra toegevoegde suiker vanaf rond de 1 jaar denk ik.
Chocolademelk heeft ze laatst voor het eerst gehad, ergens rond 2.5 jaar denk ik.

Appelsap ook pas sinds een paar weken en dan doe ik dat net als limonadesiroop, met water erbij. Ik vind appelsap echt veel te zoet. Het gaat me niet eens om de suiker, maar wel om de mega zoete smaak.
Op een terrasje heeft ze een keer dubbel fris gehad, denk dat ze toen 1.5 was ofzo.
<<

Elisabeth

Lady-post-a-lot

Bericht 04 Mrt 2021 11:08

Fristi: vanaf een jaar of 2 denk ik, maar zou ook 1,5 kunnen zijn.
Appelsap idem
Frisdrank met prik: Toen ze 5 en 7 waren mochten ze op vakantie soms een sprite. En tijdens uit eten mogen ze 1x een sprite of fanta kiezen.
Limonadesiroop vanaf 2
Chocolademelk vanaf 2
Evt iets anders met suiker

Nu drinken mijn kinderen( bijna 9 en 7) over het algemeen water of soms icetea green. in het weekend krijgen ze een klein blikje frisdrank. Geen cola nog.
<<

Anoniem308

Bericht 04 Mrt 2021 11:14

Ik denk dat ze appelsap en diksap kreeg vanaf 1,5. Ze mag 1 beker per dag daarvan. Fristi en chocomelk lust ze niet.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Mrt 2021 11:21

Zoontje is nu 2 jaar en 8 maanden. Ik weet de leeftijden echt niet meer precies, maar iig ouder dan 1,5. Thuis drinkt hij alleen water, thee, melk en verse (zelfgeperste) jus d'orange.

Fristi - Nooit gehad.
Appelsap - Heeft ie wel eens gehad als we ergens waren, misschien maximaal 5 keer?
Frisdrank met prik - Nooit gehad.
Limonadesiroop - Hij heeft wel eens ranja gekregen als we ergens wat waren drinken of zo.
Chocolademelk - Hij mocht laatst warme chocomelk proeven met de kou, maar hij vond het vies.
Evt iets anders met suiker? Versgeperste jus d'orange dus, al is dat geen toegevoegde suiker en in mijn ogen ook niet ongezond dus.
<<

Anoniem318

Bericht 04 Mrt 2021 11:25

Zoon is 2,5 jaar:

Fristi - Nog nooit
Appelsap - Voor het eerst toen hij 1,5 was, hij heeft het misschien 3 keer gehad tot nu toe (bij de grootouders)
Frisdrank met prik - Nog nooit
Limonadesiroop - Nog nooit
Chocolademelk - Voor het eerst geproefd een paar maanden geleden, toen het erg koud was. Denk sindsdien 2 keer gehad.
Evt iets anders met suiker? - Nope
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Mrt 2021 11:28

Fristi - niet. De oudste heeft het een keer gehad op een terrasje maar vond het niet zo lekker.
Appelsap - ze krijgen bijna elke middag een glaasje diksap. Ik denk vanaf dat ze 2 zijn, daarvoor een enkele keer. Het helpt goed bij de totale vochtinname, het zijn niet zulke waterdrinkers helaas. Gewone appelsap bestellen we weleens op een terrasje of krijgen ze op een verjaardag.
Frisdrank met prik - niet. Mijn dochter van vijf ook nog niet. Ik heb haar weleens een slokje laten proeven maar ze vond het niet lekker.
Limonadesiroop - de oudste van vijf krijgt het weleens sporadisch, de jongsten van twee nog niet.
Chocolademelk - deze winter hebben we een paar keer warme chocolademelk met slagroom gemaakt. Maar dat is incidenteel. Vanaf 2,5 jaar oud dus incidenteel zou ik zeggen.
Evt iets anders met suiker? - niet. Oh edit: tijdens het kerstontbijt of bij een verjaardagsontbijtje krijgen ze wel een glaasje cool best. Dat vinden ze heerlijk.
Laatst gewijzigd door Teun op 04 Mrt 2021 11:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem326

Bericht 04 Mrt 2021 11:32

Madame Butterfly schreef:kinderen zijn 6 en 4

Fristi - Nog nooit
Appelsap - Weleens gekregen ergens, ik denk vanaf 1,5 of 2. Ik heb het in ieder geval nooit in huis
Frisdrank met prik - Nog nooit
Limonadesiroop - Vanaf 1,5 jaar denk ik
Chocolademelk - Vanaf 3 of 4 jaar. Dat maakt ik thuis weleens op koude dagen of in de herfst.
Evt iets anders met suiker? - Nope
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Mrt 2021 11:35

Fristi volgens mij nog nooit op, of iig niet bijij in de buurt. 1x heeft ze yoghi gehad (vrij waterige) maar dat vind ze niet lekker
Appelsap Dit jaar in de zomer een pakje bij de buurvrouw, vind ze ook niet echt lekker
Frisdrank met prik niet
Limonadesiroop ik denk dat we tegen dat ze 2 werd voor het eerst water met een druppel ranja gegeven hebben. Nu nog erg slappe ranja trouwens en 1x per dag
Chocolademelk vanaf d'r 2e denk ik, wel tegen 3 aan
vanaf dat ze normaal uit een beker kan drinken krijgt ze als we ergens wat gingen drinken of eten verse jus

Ze is nu bijna 4 trouwens.
30-04-2017
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Mrt 2021 11:41

kippetje schreef:Wanneer dronk jouw kind..

Fristi
Appelsap
Frisdrank met prik
Limonadesiroop
Chocolademelk

Fristi - 1x geproefd toen hij 2 was, lust hij niet
Appelsap - drinkt ie paar keer per week, sowieso als we op uitje zijn, vindt ie heerlijk, sinds 1,5 jaar zoiets
Prik - nooit gehad
Siroop - houd ie niet van, denk met 1,5 jaar geproefd
Chocolademelk - met 2,5, vindt ie niet zo’n succes dus eigenlijk nooit

Hij drinkt eigenlijk alleen water, thee of (geiten)melk.. net als ik, lekker saai.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Mrt 2021 11:55

J heeft nog niks van dat alles gehad. Laatst met het ijs wel warme chocolademelk geprobeerd, maar hij wilde het niet.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Mrt 2021 12:24

Fristi: nog nooit gehad, de oudste drinkt weleens Optimel, vanaf een jaar of 4 denk ik
Appelsap: na de eerste verjaardag en toen gebruikte ik het als aanmaak limonade, dus een centimeter appelsap (zonder toevoegingen) aangevuld met water. Een gewoon glas appelsap krijgen ze thuis nu nog niet, als we in een restaurant zijn wel
Frisdrank met prik: spa rood aka balletjes drinken ze beide wel vanaf 1.5 jaar soms, verder nog nooit. Tot een week of twee geleden, toen heeft de oudste voor het eerst kindercola geproefd en dat was echt helemaal het einde natuurlijk (6 jaar)
Limonadesiroop: vanaf 2.5 jaar oud heb ik dat denk ik in huis, zonder toegevoegde suikers
Chocolademelk: dat wilde ik dus absoluut niet maar mijn jongste drinkt het goed en melk bijvoorbeeld niet en hij heeft de calorieen heel hard nodig dus ik sta nu een glas toe bij de lunch
Evt iets anders met suiker? Nope

Mijn jongste drinkt graag thee, de oudste niet hij krijgt water mee naar school.
25-11-2014 & 09-06-2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen