Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Vanaf wanneer at jouw kind ... (ongezonde voeding)

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 02 Mrt 2021 22:34

Re: Vanaf wanneer at jouw kind ... (ongezonde voeding)

De oudste was denk ik bij de meeste dingen rond de 2 jaar. Hoewel ze al wel eerder patat (vers, uit de airfryer) en pannenkoeken (volkoren) kreeg. Zoet heb ik zo lang mogelijk mee gewacht, opa en oma wat minder lang..

De jongste krijgt nu met 2,5 zelfs al een snoepje als de oudste die krijgt (koop soms een zakje voor een vakantie).. Niet dat ik het er helemaal mee eens ben, maar ze wil alles wat grote zus krijgt (behalve als het gaat om groente helaas, haha).
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 03 Mrt 2021 19:59

Ik weet dit echt niet meer. J was sowieso niet zo’n fantastische eter tot hij een jaar was dus dat was makkelijk.

Ik ben in ieder geval nooit heel moeilijk geweest. Nu is J ook echt een makkelijke eter die op dit moment ff moeilijk eet maar ondertussen wel de hele fruitschaal leeg eet als ik niet oplet.

Wat hij wel weet en wat zonder gedoe gaat is dat wij wat eten zonder dat hij wat heeft. ‘S avonds eten we samen aan tafel de rest van de dag heeft iedereen zijn eigen ritme. Op deze manier kunnen we dat ook prima uitleggen dat hij ook wel eens wat eet als wij niets hebben.

Edit: ik bedenk nu dat het omschrijven als niet moeilijk wellicht niet het meest handige. Die mag gelezen worden als ik was daar niet heel streng op omdat het niet nodig was. J at het toch niet.
Laatst gewijzigd door Minx op 03 Mrt 2021 20:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
2015 💙
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 03 Mrt 2021 20:26

Ik moest er trouwens in het kader van dit topic ook aan denken dat ons assortiment zoet broodbeleg nogal is uitgebreid.

Toen de oudste een peuter was hadden we alleen stroop en pindakaas, maar inmiddels ook chocopasta en soms vruchtenhagel. Dat eten de jongste twee ook, maar met mate.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 03 Mrt 2021 21:59

Haha idd Teun! Bij de oudste toen we het wat meer loslieten lange tijd ook alleen de pasta’s van kleine keuken, die cacaopasta enzo. Nu hebben we ook hagelslag en chocopasta bijv. Dat krijgen ze alleen in het weekend.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 03 Mrt 2021 22:03

Haha mijn zoontje vraagt ook altijd of het al weekend is want dan mag hij chocopasta.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Mrt 2021 22:07

Haha ik voel me altijd mega ontaard door zulke topics. :thumbup:
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 03 Mrt 2021 22:14

Mijn dochter is nu 14 maanden.
Patat
-Rond haar eerste verjaardag.
Snacks zoals kroket, bitterbal
-Ze heeft wel eens een kipnugget op. Maar verder nog niet.
Pannenkoek
-Een paar weken geleden.
Pizza
-Ook rond haar eerste verjaardag. Hadden we zelf gemaakt. Op haar deel hadden we dan alleen wat champignons, paprika, prei en een beetje geraspte kaas.
Ijsjes
-Af en toe krijgt ze een klein hapje van ons.
Snoep
-Krijgt ze nog niet.
Koek
-Af en toe een Liga koekje of een soepstengel.
Taart
-Op haar eerste verjaardag.

Mijn dochter is echt gek op eten.
Bovenstaande vindt ze allemaal heerlijk. Maar ook brood en fruit gaan er goed in. 1 van haar eerste woordjes was ook eten😅.
Etc?
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 03 Mrt 2021 23:23

Savi schreef:Haha ik voel me altijd mega ontaard door zulke topics. :thumbup:

Haha, ik ook!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem328

Bericht 03 Mrt 2021 23:31

Haha Savi en Burn ik ook!
Hier eten ze elke dag chocopasta, vruchtenhagel, etc.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Mrt 2021 23:34

Zoon heeft tot jaar alleen pannenkoek van lijstje gegeten, daarna wat patatjes ook.

Daarna mocht hij wel dingen proeven, maar bv ijs wilde hij niet tot hij 2 was sowieso..

Inmiddels is hij 3 en mag alles met mate, alleen lolly’s vind ik niet nodig.

Als die snoept is het haribo beertjes, tumtum of een yoghurt snoepje, maar niet eens wekelijks, als die erom vraagt. Of smarties.

Koekje regelmatig, maar is bv digestive of lange vinger, hebben niet zoveel in huis ook. Als die zelf mag kiezen, kiest ie een donut, haha!

Taart hebben we eigenlijk nooit, hij heeft voorkeur voor cake (al vindt hij slagroom wel lekker) ...

Maar hij mag eigenlijk alles wel proberen van me, al vind ik wel met mate en niet hebberig ervoor zijn.

Patat eten we regelmatig, dan eet hij bij voorkeur frikandel, met mayonaise.

Qua beleg kiest hij in weekend als we tafel dekken met broodjes uit oven wel vruchtenhagel of hagelslag, maar anders eigenlijk nooit, zou het als afwisseling niet zo’n probleem vinden.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 03 Mrt 2021 23:42

Patat
-denk al best snel, dus met 8 of 10 maanden. Maar dan een paar frietjes om te proeven, zonder zoet en uit de airfryer of oven. Ik vind dat eigenlijk niet vallen onder ongezond.

Snacks zoals kroket, bitterbal
-vanaf een jaar denk ik soms, tegenwoordig vaker. Het is een van de dingen (met knakworst en visstivks) dat hij zelf heel graag eet. De rest van het vlees of vis spuugt hij uit. Maar wederom uit de airfryer dus vind het ook prima kunnen. Vaak krijgt hij 1 keer in de week frikandelletjes of knakworsten bij oma.

Pannenkoek
-sinds 18 maanden, eerst zonder poedersuiker, nu net 20 maanden met. Maar hij vind poffertjes lekkerder. Dan gaan er zo n 5 stuks in.

Pizza
- hij mag proeven sinds zijn eerste verjaardag, wil het pas proeven met 18 maanden, maar spuugt het daarna direct weer uit haha.

Ijsjes
-Af en toe krijgt hij een waterijsje bij oma. Thuis mag hij soms proeven van een waterijsje als mama keelpijn heeft. Softijs of roomijs krijgt hij niet en hebben we ook niet in huis. Hij heeft met 14 maanden een softijsje gekregen tijdens een uitje dierentuin en dat vond hij wel helemaal geweldig! Maar toch sta ik hier dus nog voorzichtig in.

Snoep
- hij krijgt geen snoepjes. Wel een schaaltje chips. Van die maisfingers ed
Met 18 maanden heeft hij wel wat m n m s gegeten, die kleine smarties. Chocolade vindt hij blijkbaar lekker, maar hebben we eigenlijk nooit in huis.

Koek
-liga koeken voor zijn leeftijd. Al gaan die meestal door het fruit heen. Hij is niet dol op koek. Is meer van het hartig. Hebben trouwens ook geen andere koeken in huis.

Taart
-Op zijn eerste verjaardag een taart voor zijn neus gezet, maar daar moest hij niets van hebben. Nog steeds niet trouwens en slagroom vind hij ook niets. Kortom, ik kan prima een cheesecake eten, zonder dat hij wil proeven, maar mag geen chips pakken, zonder hem ook iets te geven haha.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 05 Mrt 2021 01:19

Tot ongeveer 1 jaar heb ik geprobeerd suiker en ongezond niet te geven. Vanaf 1 jaar heb ik dat meer losgelaten. Ze ziet ons dingen eten en ik snap wel dat ze dan ook wil. Van het genoemde rijtje heeft ze alleen snoep nog nooit op. Ik vind de meeste snoep eng met verslikkingsgevaar. Wel chocola trouwens, valt dat onder snoep?

Ze houdt wel echt van ongezond. Vooral pizza, dan gaat ze gewoon dansjes doen van blijheid 😂 (ze krijgt dan niet meer dan een punt hoor)
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen