Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Face shield

<<

Whatever

Major Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 18:06

Face shield

Zijn er mensen die een face shield gebruiken en die ervaring/tips hebben qua welke wel of niet prettig/handig zijn? Ik wil het aanschaffen maar lees bij bol.com echt mega verschillende recensies en schijnbaar zit er nog wel verschil tussen qua pasvorm, comfort, doorzichtelijkheid en duurzaamheid.

Dus als er iemand tips heeft welke prettig zijn, dan hoor ik het heel graag!

P.S.: alsjeblieft geen discussie over dat ze minder goed/veilig zijn dan mondkapjes > dat is namelijk per definitie zo en ik zou iedereen ook aanraden vooral een mondkapje te dragen als dat enigszins gaat! :nerd: Ik overweeg het nu even tijdelijk, omdat ik niet anders kan en toch alsnog wel in supermarkt/ov moet zijn en dan liever iets draag dat nog enigszins helpt dan helemaal zonder.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 20:22

Re: Face shield

Ik vond die van de blokker erg fijn. Die zet je op als een bril. Geen idee of ze die nog verkopen.
<<

Anoniem308

Bericht 02 Mrt 2021 20:34

Ik heb er zo eentje vanuit m’n werk https://www.promofit.nl/gelaatsscherm.html
Die vond ik niet prettig, kreeg er snel hoofdpijn van. Dus zou hem niet aanraden.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 20:36

AMM schreef:Ik heb er zo eentje vanuit m’n werk https://www.promofit.nl/gelaatsscherm.html
Die vond ik niet prettig, kreeg er snel hoofdpijn van. Dus zou hem niet aanraden.

Ja die heeft zo te zien ook niet iets verstelbaars dus dat zal wel flink klemmen. :eyes:
<<

Whatever

Major Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 20:37

Bisq schreef:Ik vond die van de blokker erg fijn. Die zet je op als een bril. Geen idee of ze die nog verkopen.

Zoiets zag ik wel op bol.com! Ik krijg vaak hoofdpijn van bril/zonnebril dus leek me niet heel lekker, maar is dus juist wel prettig?
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 20:57

Ik heb op mijn werk zowel hetzelfde soort als AMM post als deze soort gebruikt: https://www.trendx.nl/products/face-shi ... qgEALw_wcB

Beide vind ik erg onprettig, het klemmen om mijn hoofd zorgde voor hoofdpijn.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 21:14

Op zich wel goed dat ze die dingen niet TE comfortabel maken maar wel balen om te horen dit haha!

Gelukkig hoef ik het in principe hooguit een paar uur op, dat scheelt weer.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 02 Mrt 2021 22:07

AMM schreef:Ik heb er zo eentje vanuit m’n werk https://www.promofit.nl/gelaatsscherm.html

Ja zoiets gebruik ik ook op mijn werk. Ik vind het wel heel fijn en hij beslaat ook niet. Ik heb eentje van een euro bij de Op is Op voordeelshop 😊.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Toetie

Kletskop

Bericht 02 Mrt 2021 22:37

Niet om discussie uit te lokken maar ik dacht dat deze niet mocht sinds de invoering van de mondkapjesplicht?
Verder geen tips maar als deze wel mag, ga ik die gebruiken. Had nooit een bloedneus en nu meerdere keren per dag sinds de mondkapjes.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 22:52

Toetie schreef:Niet om discussie uit te lokken maar ik dacht dat deze niet mocht sinds de invoering van de mondkapjesplicht?
Verder geen tips maar als deze wel mag, ga ik die gebruiken. Had nooit een bloedneus en nu meerdere keren per dag sinds de mondkapjes.

Hij voldoet niet aan de mondkapjesplicht inderdaad, maar als je om bepaalde redenen geen mondkapje kunt dragen (en dat kunt aantonen) is het natuurlijk wel beter dan niets.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -of-ziekte

Ik zou voor herhaaldelijke bloedneuzen als volwassene overigens wel even langs de huisarts gaan. Kan helemaal niks zijn, kan door droge slijmvliezen zijn nu we zoveel binnen zitten, maar zou er wel even naar laten kijken.
Laatst gewijzigd door Whatever op 02 Mrt 2021 22:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2021 22:55

Lady schreef:

Ja zoiets gebruik ik ook op mijn werk. Ik vind het wel heel fijn en hij beslaat ook niet. Ik heb eentje van een euro bij de Op is Op voordeelshop 😊.

Hoppa! Dat zijn de betere verhalen haha, daar moet ik toch ook maar eens kijken dan. Hoe reinig jij?
<<

Toetie

Kletskop

Bericht 03 Mrt 2021 06:17

Had ik nog niet eens bij stilgestaan, ga een afspraak maken. Bedankt!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Mrt 2021 12:39

Wat vervelend dat je geen mondkapje kunt dragen Whatever, hoe komt dat?
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 03 Mrt 2021 21:51

ik heb zo een doorzichtige die alleen op je kin rust voor mn werk gekregen maar die vind ik geen aanrader. zakt steeds af of je moet hem echt strak zetten wat weer niet fijn is aan je hoofd. Daar zou ik dus niet in investeren
<<

Whatever

Major Yipyapper

Bericht 04 Mrt 2021 17:43

Lady schreef:

Ik heb uiteindelijk vanuit het UMC nu ook deze gekregen en ik ben helemaal blij, gaat echt zoveel beter weer. Stil zitten in ov ging nog net maar boodschappen doen of rondlopen in het ziekenhuis kan ik nu gewoon niet, mijn saturatie dipt enorm en mijn hart kan het dan niet bijhouden.

Terug naar Algemeen