02 Mrt 2021 17:45 door Mizz_S
Ik weet het van veel dingen al niet meer precies, maar het meeste ergens tussen 1,5-2 jaar denk ik. De meeste dingen krijgt ie sowieso maar heel af en toe, of in kindervariant of zo.
Frietjes maak ik meestal zelf in de oven zonder zout, dat mag ie dan prima mee eten. Maar dan maak ik er eigenlijk nooit snacks bij, maar gewoon vlees/vis/vega en groente en is het dus ook helemaal niet zo'n ongezonde maaltijd. Ik denk sinds ie 2 is dat ie als wij iets bestellen hij ook gewone frietjes mee eet. Soms bestellen we dan voor hem een kindermenu met kipnuggets. Andere snacks heeft ie nog nooit gehad, op 1 keer een hapje vega kroket na. Hij krijgt er dan ook geen mayo bij.
Pannenkoeken heeft ie een paar keer op. Dat eten we dan ook nooit want ik lust het zelf niet. Volgens mij hadden we toen pannenkoek met vers fruit besteld. Laatst bij een ontbijtje had ie van die kleine Amerikaanse pannenkoekjes met stroop.
Pizza mag ie van ons wel, want meer dan 2 happen neemt ie toch niet. Ik zorg sowieso dat we ook iets van groente erbij hebben als we dat eten.
Ik denk niet dat ie ooit een heel eigen ijsje heeft gehad, maar hij mag wel meehappen. Maar wij eten ook niet vaak ijs.
Snoep krijgt ie wel eens, ik koop vaak Bear yoyo's, dat voelt nog enigzins verantwoord. Maar 'normaal' snoep heeft ie nog vrijwel nooit gehad. Hij is ook tevreden met een doosje rozijnen of een soepstengel. Chocolade vindt ie sinds Sinterklaas ineens heerlijk, zo af en toe krijgt ie een klein stukje maar alleen als wij het ook eten. Maar er ligt nog een chocoladeletter in de kast van 'm dus dat zegt wel genoeg haha.
Koek mag ie soms wel, dan een simpel koekje als speculaasje of biscuitje, of een stukje van ons bijvoorbeeld. Kinderkoekjes heb ik ook wel eens gekocht.
Op zijn eerste verjaardag mocht ie een eigen cupcakeje, maar hij vond het vies haha. Ik denk met 1,5 dat ie af en toe een hapje mee at van ons en het wel lekker vond. Ik heb gewoon gewacht tot ie er om ging vragen. Nu krijgt ie wel een eigen stukje maar dan wel een klein bescheiden puntje.
Echte chips nog nooit gegeven. Wel van die groentestickjes of pastinaakchipjes speciaal voor kinderen.