Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

<<

Wasmand

Kletskop

Bericht 15 Feb 2021 16:33

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Ik bedoel een pakketje voor als er geen school is omdat de juf of kind thuis moet blijven vanwege een verkoudheid oid.
Als er geen vervanging is kunnen de kinderen toch iets doen.
Als mijn zoon verkouden is kan hij niet naar school maar een paar werkbladen maken kan wel.

Hier is nog niet alles digitaal dus lijkt me dit een mooie oplossing.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Feb 2021 17:42

O oké. Ik heb om die reden aan het begin van het jaar allerlei materialen zelf aangeschaft, in elk geval de werkboekjes voor rekenen, taal en spelling en tweedehands een paar lesboeken die ze op school gebruikt. Ik vind het voor mezelf een heel rustig idee dat ik niet helemaal afhankelijk ben van de school. Niet dat ik vind dat de school het niet goed regelt, maar omdat ik snap dat ze niet altijd meteen met materialen kunnen komen als een klas in quarantaine komt te zitten of als een kind een aantal dagen thuis zit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Peanutbuttercup

Bericht 15 Feb 2021 19:44

Wat fijn dat iedereen hier zo goed weet hoe het anders zou moeten. Anders mail je de school, ga het gesprek erover aan als je het er zo erg niet mee eens bent.
Ik begrijp dat het onwijs vervelend is hoor, dat de school nu weer dicht is en dat je op stel en sprong iets moet zien te regelen.
Maar ´ze hadden dit moeten doen´ of ´ze kunnen beter dat..´ is makkelijk roepen. De leerkrachten bedenken dit niet zelf he.
<<

Wasmand

Kletskop

Bericht 15 Feb 2021 21:13

Peanutbuttercup schreef:Wat fijn dat iedereen hier zo goed weet hoe het anders zou moeten. Anders mail je de school, ga het gesprek erover aan als je het er zo erg niet mee eens bent.
Ik begrijp dat het onwijs vervelend is hoor, dat de school nu weer dicht is en dat je op stel en sprong iets moet zien te regelen.
Maar ´ze hadden dit moeten doen´ of ´ze kunnen beter dat..´ is makkelijk roepen. De leerkrachten bedenken dit niet zelf he.

Ik heb al een mail gestuurd voordat de scholen begonnen hoe ze het onderwijs gaan oppakken bij ziekte van de juf en als er geen inval is.
De directeur was hierover al ingesprek met het team.
Ik snap heel goed dat de leerkrachten hier niks aan kunnen doen en dat het hun werkgever is die dit besluit heeft genomen.
<<

Anoniem316

Bericht 15 Feb 2021 21:20

Hier was school ook weer dicht. Hoop toch niet dat ze elke keer bij een bepaalde code de boel dicht gaan gooien. Dat gebeurde 'vroeger' echt nooit.
Godzijdank zijn ze hier wel zo snugger geweest om de margedag van as vrijdag te laten vervallen. Hopelijk vervallen die voor de rest van het jaar, want ze hebben al genoeg gemist.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Feb 2021 21:22

Bij code rood zijn scholen schijnbaar altijd dicht.
Alleen de afgelopen 10 jaar was het niet of nauwelijks code rood op schooldagen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Feb 2021 21:48

Ik kan me nog herinneren dat er 4 jaar geleden ook een code rood was voor storm. Die storm laaide pas rond 12 uur op en alle kinderen werden voor die tijd snel naar huis gestuurd. Gewoon toeval dus dst het nu 2x achter elkaar voor komt en het komt gewoon ff klote uit met Corona.
Waarschijnlijk waren de klachten ook niet van de lucht geweest als er vanmorgen heel veel ongelukken waren gebeurd door gladheid.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 15 Feb 2021 21:59

'Vroeger' woonden de meeste leerkrachten op loop- of fietsafstand van de school, tegenwoordig wonen de meeste leerkrachten op zo'n afstand van school dat ze daarvoor de auto moeten gebruiken. 'Vroeger' was het sowieso veel minder druk op de wegen en bestond het systeem waarin de weeralarmen nu worden afgegeven niet. Dus eigenlijk wel logisch dat dit nu is veranderd t.o.v. dat wij zelf op de basisschool zaten. Dat er nu twee maandagen achter elkaar de scholen gesloten worden, ook nog heel onhandig na een periode van lang thuiswerken, is puur toeval. De vorige keer dat de scholen dicht waren bij ons door code rood door ijzel was in 2012. Dus het is echt niet zo dat scholen om elke scheet zomaar de deuren maar dichtgooien, dat gebeurt bijna nooit. Dat het vervelend is voor de ouders begrijp ik goed, maar het is overmacht.
2011 2012 2017
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Feb 2021 22:01

Dee schreef:Hier was school ook weer dicht. Hoop toch niet dat ze elke keer bij een bepaalde code de boel dicht gaan gooien. Dat gebeurde 'vroeger' echt nooit.
Godzijdank zijn ze hier wel zo snugger geweest om de margedag van as vrijdag te laten vervallen. Hopelijk vervallen die voor de rest van het jaar, want ze hebben al genoeg gemist.

Hier vervalt de margedag aanstaande vrijdag ook, daar ben ik wel blij mee!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 15 Feb 2021 23:13

Onze margedag vervalt niet maar is verplaatst. Ook blij mee! Zou de maandag na de krokusvakantie zijn.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Feb 2021 08:44

Wij hebben vorige week via Google allemaal leuke werk boekjes voor kleuters gevonden toen mijn dochter een aantal dagen thuis was vanwege verkoudheid. Ik verwacht niet van de school dat ze dat regelen, de leerkrachten staan gewoon voor de klas natuurlijk.

Is een margedag hetzelfde als een studiedag? Hier gaat de studiedag vrijdag wel door. Het zijn erg korte weekjes zo. Maar ik zie mijn dochter gewoon weer opbloeien dus ben heeeeel blij dat ze weer af en toe naar school kan.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 16 Feb 2021 08:57

Qua werkboeken: de school van mijn zoons werkt vaak met yurls. https://werkboekjes.yurls.net/nl/page/804075

Allemaal werkboekjes op thema.
#teammaple🍁
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 16 Feb 2021 09:16

Teun - Volgens mij wordt er op een margedag niet altijd een studiedag gehouden door de leerkrachten maar uiteindelijk betekent beide: kinderen vrij:)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Feb 2021 10:08

Je hebt ook calamiteitendagen, elk schooljaar worden er een of twee dagen extra ingepland om aan genoeg lestijd te komen bij een calamiteit (zoals de sneeuw van vorige week, of de gladheid van gisteren). Als deze niet opgemaakt worden aan een calamiteit kunnen ze dus ook vrijgegeven worden, want ze zijn extra. Maar nu er dus wel 2 dagen gebruikt zijn voor echte calamiteiten zullen deze margedagen vervallen denk ik?

Op de basisschool van mijn kinderen hebben ze enkel studiedagen voor de leerkrachten, geen andere dagen waarop ze vrij zijn.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Feb 2021 10:25

Bij ons heb je studiedagen en roostervrije dagen. Op studiedagen zijn alle leerlingen vrij, roostervrije dagen worden steeds minder naarmate je langer op school zit. De kleuters hebben maandelijks wel een roostervrije dag, in groep 3, 4 en 5 wordt het al minder, vanaf groep 6 zijn er nog maar twee roostervrije dagen en twee keer een middag.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen