Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat staat er op het menu?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 22 Jan 2021 15:34

Re: Wat staat er op het menu?

Weet niet of je nog wat gekolfde melk hebt maar dat is ook een leuk soort feestelijk idee om die laatste melk op te maken.
In de banaan pannenkoekjes bedoel ik!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem308

Bericht 22 Jan 2021 15:42

Harrison schreef:Oh couscous! Dat is ook nog wel een goeie ja. Kook je zoutloos AMM? Of mogen ze vanaf die leeftijd zout?
Ik zal de potjes eens bekijken, dat is ook wel een idee qua inspiratie.

Ja ik kook voor ons vrijwel zoutloos, gebruik gewoon voldoende andere kruiden. En ik heb van die zoutarme boullionblokjes.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Jan 2021 15:47

Heb nog best veel gekolfde melk in de vriezer dus dat is wel een idee ja. Geef hem nu elke dag nog een beetje gekolfde melk.
<<

Anoniem318

Bericht 22 Jan 2021 20:53

Goede tips staan er al! Ik volg het advies van het Belgische consultatiebureau (https://www.kindengezin.be/voeding-en-beweging/koken/recepten/vanaf-6-maanden/. Volgens hen is het beter om (lichtbruin) brood pas vanaf 8 maanden te geven, en liever geen volkoren/met zaden zodat dan de darmen er rustig aan kunnen wennen. Groenten als paksoi, peultjes, paprika, spruiten, alle typen kolen beter pas vanaf 12 maanden. Ik denk dat deze groenten wat moeilijker te verteren zijn.

Mijn dochter is dol op avocadopuree en aubergine.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 22 Jan 2021 21:00

Ik heb het boek van Kleintjes voor je als je die wil overnemen? Daar staan ook allerlei tips en menu's in.

Wij begonnen met 6 maanden en gaven het in stukken. Ze hebben beiden nooit pap gekregen. Brood begon ik met korsten en liet het brood zelf eerst 'oud' worden zodat het niet zo'n kleffe deegbal werd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Jan 2021 21:25

Ja wil ik wel Jip! Wat wil je er voor hebben?
Had ik inderdaad ook gelezen van dat brood en alle andere granen. Dat je beter eerst met niet volkoren producten en zonder zaden kunt beginnen.

Heb gister spruitjes gegeven, oeps. Dat wist ik dan weer niet. Hij vond het heel lekker en leeft nog.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Jan 2021 22:15

Je ziet vanzelf in de luier of zijn darmen het aankonden. 😬
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Jan 2021 22:30

Haha ja zal morgen een update geven.
<<

Anoniem308

Bericht 22 Jan 2021 22:33

Carra schreef:Je ziet vanzelf in de luier of zijn darmen het aankonden. 😬

Haha hoe dan? Want Mijn ervaring is dat ze daarvoor al een nacht aan het huilen zijn geweest van de kramp. Ik gaf mijn zoontje per ongeluk champignons met 5 maanden. Nou dat hebben we geweten 😣
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 22 Jan 2021 22:51

Harrison schreef:Ja wil ik wel Jip! Wat wil je er voor hebben?
Had ik inderdaad ook gelezen van dat brood en alle andere granen. Dat je beter eerst met niet volkoren producten en zonder zaden kunt beginnen.

Heb gister spruitjes gegeven, oeps. Dat wist ik dan weer niet. Hij vond het heel lekker en leeft nog.

Ik moet even zoeken waar ie is en wat ie normaal kost en dan bedenk ik wat. Ok?

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Jan 2021 22:53

Rond die leeftijd weigerde zowel zoon als dochter al mijn met veel liefde en geduld gemaakt maaltijden en aten ze alleen maar potjes. Ik kookte echt receptjes uit kinderkookboeken enzo, maar ze hoefden het niet 😅 brood vonden ze wel interessant, ze hapten al snel een boterham gewoon af. Maar ik snij het nu voor zoon weer in stukken, want hij propt rustig een hele snee achter elkaar in zijn mond 🙈 stukjes pakt hij één voor één. En een dubbel gevouwen snee met beleg is natuurlijk ook maar één stuk.

Beide hebben ze wel pap gehad, in de avond ging dat er niet zo fantastisch in, heel wisselend. Met zoon hebben we daar behoorlijk mee lopen stoeien, omdat hij zo slecht sliep, probeerden we hem pap te geven 's avonds. In de hoop dat hij beter zou slapen met een vollere buik. Geen doorslaand succes. Toen ik stopte met borstvoeding (bij beide rond de 10 maanden) kregen ze 's ochtends een papfles. Ze kwamen erg vroeg en melk alleen was niet genoeg. En wij wilden er nog niet uit voor een boterham 😅 papfles gaf meteen een goed ontbijt. Dochter konden we daarna vaak nog terugleggen en die viel dan weer in slaap. Bij zoon hebben we dat lang geprobeerd en matig succes...
Laatst gewijzigd door Niekske op 23 Jan 2021 15:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
december 2016
juli 2019
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Jan 2021 12:43

AMM schreef:
Carra schreef:Je ziet vanzelf in de luier of zijn darmen het aankonden. 😬

Haha hoe dan? Want Mijn ervaring is dat ze daarvoor al een nacht aan het huilen zijn geweest van de kramp. Ik gaf mijn zoontje per ongeluk champignons met 5 maanden. Nou dat hebben we geweten 😣

Oh dan hebben we mijn dochter denk ik nog nooit iets gegeven wat ze echt niet aankon. Ze heeft met vast eten nooit zoveel kramp dat ze heel veel huilt. Raakt alleen verstopt of het komt er juist dun uit.
Wat zielig. Champions zou ik dus ook gewoon zonder nadenken geven. 😬
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Jan 2021 13:53

Nou ik denk toch dat spruitjes nog niet een heel goed idee was :’) vannacht opeens twee keer wakker en twee dagen niet gepoept en hij poept normaal bijna elke dag wel. Ik hoor hem nu wel zijn best doen haha.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Jan 2021 17:48

Zoutloze bouillon voor beide kinderen ook gemaakt en in porties ingevroren. Couscous gaf ik vaak, lekker makkelijk. Ik weet nog dat ik vaak kruidenmengsels bij Dille en Kamille kocht ( ras el hanoud oa) omdat die allemaal zoutloos zijn. De oudste was dol op pap en daar deed ik toen hij iets ouder was vaak een beetje koekkruiden of kaneel doorheen bijvoorbeeld en later ook diepvries frambozen enz. Jongste vond het niet lekker dus die at brood.

Pannenkoekjes kan je ook prima van opvolgmelk maken als je door de borstvoeding heen bent.

Verder weet ik het oprecht niet meer precies, dat soort dingen vergeet je echt snel weer.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 23 Jan 2021 19:01

Ik heb je een bericht stuurde Har!

<<

Anoniem304

Bericht 23 Jan 2021 21:19

Mijn dochter bliefte alleen bepaalde potjes. Alles wat ik zelf kookte hoefde ze niet. 😶
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Jan 2021 11:15

Haha en jij maar je best doen Savi.
Oh top Jip!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen