Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Hoeveel zakgeld geef jij aan je kind?

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Dec 2020 14:23

Re: Hoeveel zakgeld geef jij aan je kind?

Wij hadden vroeger een buurtsuper op de hoek waar je belegde broodjes voor 1 euro kon kopen en warme belegde stokbroodjes uit de oven voor 1,50, daar stond het elke dag helemaal vol met scholieren. Helaas is die nu weg. Scholieren gaan nu vooral naar de Dirk, daar hebben ze geen dure belegde broodjes, meestal is het dan een croissantje o.i.d.

Zoals het er nu uitziet gaat mijn dochter aan de andere kant van de stad naar de middelbare school, geen idee wat daar de gewoonte is met lunchen. Dat zie ik dan wel weer. Ik kan me wel voorstellen dat ze wat lunchgeld zou krijgen in plaats van brood mee.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem331

Bericht 30 Dec 2020 14:48

Ik at vroeger trouwens ook altijd in 2 dagen mn zakgeld op. Maar hoop dat mijn kinderen daar slimmer in zijn 😆
<<

Anoniem298

Bericht 30 Dec 2020 15:18

Lady schreef:Onze oudste gaat dus volgend jaar ook naar de middelbare school en ik ga hem niet supporteren in broodjes, chips, koek en snoep van de supermarkt. Als hij zijn eigen zakgeld daaraan wil besteden, ben ik daar nog steeds geen fan van, maar eigen keuzes en de consequenties zijn voor hemzelf (als in geen geld meer voor andere dingen).
Hier lopen de scholieren de supermarkten echt plat hoor.

Zo sta ik er ook in inderdaad. Hier is het zakgeld ook voor bedoeld. Op is op, lijkt me ook een prima leermoment als haar geld ineens op is als ze iets wil kopen en ze daar geen geld meer voor heeft.
<<

Kira

Bericht 30 Dec 2020 15:40

Mijn zoon mag ook ermee doen wat hij wil, behalve alleen maar aan gamen. Ze doen online op de playstation met vrienden vaak een ander spelletje en dan moet je dat downloaden, kost maar een paar euro maar toch. Dat vind ik dus wel zonde, verder is het z'n eigen zaak.
<<

Anoniem313

Bericht 30 Dec 2020 15:45

Kira schreef:Mijn zoon mag ook ermee doen wat hij wil, behalve alleen maar aan gamen. Ze doen online op de playstation met vrienden vaak een ander spelletje en dan moet je dat downloaden, kost maar een paar euro maar toch. Dat vind ik dus wel zonde, verder is het z'n eigen zaak.

Grappig, dat heeft mijn 8jarige dus ook nu al. Eerst wilde ik er niet aan maar inmiddels stel ik mijn mening bij. Zijn zakgeld, zijn keuzes. Ik vind skins en dergelijke onzin maar ik ben een vrouw van 40 :smile: In zijn wereld is een skin oid even ‘echt’ of belangrijk als een tastbaar iets.
<<

Kira

Bericht 30 Dec 2020 15:58

Ja dat klopt wel, maargoed. Heb het toch liever niet, en heus wel eens een keer hoor maar geen 40 euro per maand 😬
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen