Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Hoeveel zakgeld geef jij aan je kind?

<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Dec 2020 20:19

Re: Hoeveel zakgeld geef jij aan je kind?

Oudste zoon heeft een maand geleden voor zijn zesde verjaardag van ons een portemonnee gekregen en we hebben een zakgeld contract getekend dat hij vanaf dat moment €1,- per week zou krijgen. Ik geloof dat we op het moment al 2 weken achter lopen 🙈. Hier ook gekeken bij het Nibud wat een schappelijk bedrag zou zijn.

https://www.ing.nl/media/ING%20Zakgeldc ... 177864.pdf
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem313

Bericht 27 Dec 2020 20:21

Mijn 8yo accepteert tegenwoordig ook schuldbekentenissen! Z’n portemonnee zit vol met fliebertjes papier waarop ik schrijf hem een euro schuldig te zijn.
<<

Sublimo

Bericht 27 Dec 2020 20:51

Caulfield schreef:Mijn 8yo accepteert tegenwoordig ook schuldbekentenissen! Z’n portemonnee zit vol met fliebertjes papier waarop ik schrijf hem een euro schuldig te zijn.

😂 Handig wel!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 27 Dec 2020 21:14

O ja, die schuldbekentenissen schrijf ik ook voor E. Niet dat hij die leest of er überhaupt weet van heeft, het is meer voor mezelf zodat ik weet dat hij geld tegoed heeft. Wij moeten eens per maand lunchgeld betalen, meestal 20 euro, en dat heb ik niet altijd in huis, dus dat leen ik wel eens uit zijn blikje verjaardagsgeld (en dan pin ik het wel netjes terug).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem331

Bericht 27 Dec 2020 22:44

De daad maar gelijk bij het woord gevoegd en een rekening geopend. Geld er op gestort en een automatische incasso gemaakt.
Pinpas valt met een paar dagen op de mat, dus met haar verjaardag een pinpas én wat geld. Gok op een blij kind.
<<

Weilandjes

Noob

Bericht 28 Dec 2020 15:58

Hier krijgen ze beide 10.- per maand. 9 en 11 jaar oud.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 28 Dec 2020 17:05

Hier hebben ze allebei een Pinpin rekening met pinpasje.
Zoon krijgt €9 per maand en is 9jr, dochter krijgt €11 per maand en is 11jr.
De pasjes heb ik in beheer, en ze kunnen via een app op hun telefoon/tablet zien hoeveel er op hun rekening staat.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 28 Dec 2020 17:48

De oudste (8) krijgt een euro per week maar ook hier wordt het regelmatig vergeten

Hier ook briefjes in spaarpot als ik iets leen want anders vergeet ik het!
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 28 Dec 2020 17:52

Hier krijgen ze 10 euro per maand, gestort op hun rekening. Hun pinpassen heb ik en ze kunnen het zelf volgen via internetbankieren (de app hebben ze op hun telefoon en tablet).
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Dec 2020 14:13

Ze zijn hier 9 en krijgen 1,50 elk weekend.
Soms vergeten we het maar dan is het meestal maar 1 weekend.
Ze geven hier niet zoveel uit, dus eens in de zoveel tijd tellen zij hun geld en ruilen we hun muntjes voor een brief en heb ik weer een lading muntgeld zodat ik het zakgeld kan betalen :smile:
Ze hebben ook een betaal rekening, maar doen daar maar heel weinig mee.
:heart: :heart: 2011
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 29 Dec 2020 18:26

Oudste van 6 heeft een eigen bankrekening met pinpas (zo'n Rabo kinderrekening). Pinpas zit in mijn portemonnee. Elke week krijgt ze per overschrijving €1. Jongste van 4,5 krijgt nog geen zakgeld.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 29 Dec 2020 22:35

Framboos schreef:De oudste is 6, maar krijgt alleen maandelijks een vast bedrag op z’n rekening gestort (net als de andere twee). Zakgeld geven we nog niet, maar wil ik wel binnenkort mee beginnen. Denk dat we starten met €0,50 per week. Moet alleen nog even bedenken hoe we er consequent in kunnen gaan zijn.

Vandaag meteen de daad bij het woord gevoerd. Heb een lijstje gemaakt met kleine taakjes (tafel dekken, kamer opruimen, was in wasmand) en daarop kan ik meteen afstrepen wanneer hij zakgeld krijgt. Zoon neemt z’n taakjes erg serieus. Hopelijk vergeten we zo niet het zakgeld, maar denk dat we er zo wel aan herinnerd worden door hem 😉
2014~2017~2020
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 29 Dec 2020 23:47

Ik vind dit wel een fijn topic. Ook om te zien wat voor bedragen er gegeven worden. Ik ben zelf wel benieuwd of de middelbare scholieren rond komen van zo’n 20 euro per maand. Ik vind dit zelf ook een heel reëel bedrag maar wel leven in zo’n andere tijd nu en daardoor vraag ik me af of het daadwerkelijk wel zo reëel is.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Dec 2020 00:39

Mijn dochter (12 jaar, brugklas) kreeg tot afgelopen maand 12 euro in de maand zakgeld en ook nog 7,50 per maand van mijn opa en oma. De laatste 2 maanden gaf ze meer uit dan er binnen kwam bij haar, gelukkig had ze wat gespaard. Maar het leerde haar ook om keuzes te maken. Dat als ze in de kantine 3 keer in de week iets lekkers koopt, dat ze dan heel snel door haar zakgeld heen is bijvoorbeeld.
Vanaf deze maand krijgt ze van ons 18 euro zakgeld in de maand en van opa en oma ook nog 7,50 in de maand, daar kan ze genoeg leuke dingen van doen als het goed is.
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 30 Dec 2020 07:17

Lady schreef:Ik vind dit wel een fijn topic. Ook om te zien wat voor bedragen er gegeven worden. Ik ben zelf wel benieuwd of de middelbare scholieren rond komen van zo’n 20 euro per maand. Ik vind dit zelf ook een heel reëel bedrag maar wel leven in zo’n andere tijd nu en daardoor vraag ik me af of het daadwerkelijk wel zo reëel is.

Hier zit sz in de 2e en krijgt €25 maar maakt helemaal niks op, spaart alles voor een game computer.
Maar dat is denk bij ieder kind anders want mijn verwachting is dat als mijn eigen zoon opnde middelbare zou zitten hij wel het geld zou uitgeven.
<<

Kira

Bericht 30 Dec 2020 09:27

Mijn zoon is 14 en zit in de 2e en krijgt nu 40 euro maar dat is ook voor kleding. Alleen schoenen en jassen koop ik voor hem, althans is betaal het bedrag dat ik er voor wil betalen als hij iets duurders wil mag hij bijleggen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 30 Dec 2020 09:45

Het is natuurlijk ook juist dé manier ik ze te leren dat je geld niet onbeperkt kunt uitgeven en dat je dus moet sparen. Maar gevoelsmatig lopen die pubers elke dag in hun lunchpauze naar de Appie voor lekkere dingen, en dan is 20 euro snel op natuurlijk.

<<

Kira

Bericht 30 Dec 2020 09:50

Ja dat doet mijn zoon dan weer niet, bij hem is het echt even naar de stad, kleren, skaten en dan langs de mc, en spelletjes op de playstation, die kosten soms maar een paar euro maar toch. Hij heeft nu al een paar keer bij me geleend voor de decembermaand, aangezien hij voor ons ook cadeaus moest kopen, en met vrienden surprise had. Maar wel duidelijk gemaakt dat dat de laatste keer was en hij dus andere prioriteiten moet stellen.
<<

Anoniem331

Bericht 30 Dec 2020 09:55

Lady schreef:Het is natuurlijk ook juist dé manier ik ze te leren dat je geld niet onbeperkt kunt uitgeven en dat je dus moet sparen. Maar gevoelsmatig lopen die pubers elke dag in hun lunchpauze naar de Appie voor lekkere dingen, en dan is 20 euro snel op natuurlijk.

Hmmm ik geloof niet dat ik ze daar in wil voorzien qua geld.
Want waar trek je dan de lijn? Ze kunnen alles vanuit thuis natuurlijk mee krijgen. Wat ze met het geld goed is niet aan mij, maar ik wil niet meer willen geven omdat ze anders niet naar de appie kan bij wijze van.
Ze heeft wel al even uitgezocht hoe ver het is naar de Mac. Maar als ze wat gaat rekenen dan is ze er snel over uit denk ik dat ze dan snel door haar geld heen is.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Dec 2020 11:36

Popcorn, ik heb juist gelezen dat ze, doordat ze het zelf uitgeven aan ‘onzin’ en dan dus merken dat ze de rest van de maand geen geld meer hebben, juist leren hoe ze het moeten besteden. Dat ze dus denken:’dat was niet slim, als ik nu vijf keer naar de appie ga, kan ik daarna geen nieuwe sokken kopen.”
Jij als ouder kan natuurlijk best afspraken maken over waar ze het wel en niet aanbesteden. Maar het is voor een puber wel lastig volhouden als je met je vrienden naar de supermarkt loopt en jij niks mag kopen.
<<

Anoniem331

Bericht 30 Dec 2020 12:17

Oh dat snap ik. En dat geeft ook niks. Maar daarom hoef ik ze niet in extra geld te voorzien bedoel ik.
Ik volg hierin het Nibud, en ga dan niet het dubbele geven omdat ze dan elke dag lunch kan halen bijvoorbeeld. Dan moet ze zelf ook kunnen bedenken dat je dat misschien 2x in de week doet in plaats van alle dagen.
Dit was een aanvulling op Lady die zich afvraagt of ze zich redden met 20 euro. Maar het is niet dat ze zich met dat geld in leven moeten houden hè? Dus nee daar zou ik dan niet in mee gaan.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 30 Dec 2020 12:52

Maar kopen jullie zelf dan ook geen broodjes/salades of iets anders voor de lunch?

Ze gaan nu allemaal nog naar de basisschool maar ik denk dat wij toch wel geld zullen geven voor broodjes van de AH, Jumbo, Hema, etc. wanneer ze naar de middelbare school gaan.
Wij kopen zelf ook vaak eten buiten de deur en vind het dan wat sneu om de kinderen een boterham van thuis te laten eten terwijl we zelf lekkerder eten.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Dec 2020 13:01

Mijn dochter krijgt echt geen extra geld om lekkere broodjes te kunnen kopen. Ze neemt brood mee van thuis en als ze iets anders wil dan zal ze dat toch echt van haar zakgeld moeten betalen.
Ik vind dat helemaal niet sneu, ik vind het normaal dat ze gewoon iets meeneemt van huis. Maar zelf neem ik ook gewoon eten mee naar mijn werk van thuis.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 30 Dec 2020 13:23

Onze oudste gaat dus volgend jaar ook naar de middelbare school en ik ga hem niet supporteren in broodjes, chips, koek en snoep van de supermarkt. Als hij zijn eigen zakgeld daaraan wil besteden, ben ik daar nog steeds geen fan van, maar eigen keuzes en de consequenties zijn voor hemzelf (als in geen geld meer voor andere dingen).
Hier lopen de scholieren de supermarkten echt plat hoor.

<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 30 Dec 2020 13:38

Hier wil je rond lunchtijd inderdaad ook geen boodschappen doen omdat de supermarkten vol zijn met pubers.
Maar ik zou dus juist geld willen geven zodat ze niet voor de goedkoopste en dus vaak ongezonde opties gaan. Nu zijn ze zich hier vrij bewust van voeding en hoop ik dat dat een beetje zo blijft en door ze juist wel geld te geven hoop ik dat ze dan een fruitsalade of gewone salade of kwark etc kopen. Daar worden ze nu altijd heel gelukkig van maar misschien is het een illusie en zouden ze er een bak Ben & Jerry's van kopen. Dat moeten we tzt maar bekijken maar ik zou mij niet fijn voelen als ik zelf ergens een salade haal en hun een boterham van thuis moeten eten.
Wanneer je dat zelf ook eet is dat natuurlijk een andere situatie.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen