Re: Hoeveel zakgeld geef jij aan je kind?
https://www.ing.nl/media/ING%20Zakgeldc ... 177864.pdf
Caulfield schreef:Mijn 8yo accepteert tegenwoordig ook schuldbekentenissen! Z’n portemonnee zit vol met fliebertjes papier waarop ik schrijf hem een euro schuldig te zijn.
Framboos schreef:De oudste is 6, maar krijgt alleen maandelijks een vast bedrag op z’n rekening gestort (net als de andere twee). Zakgeld geven we nog niet, maar wil ik wel binnenkort mee beginnen. Denk dat we starten met €0,50 per week. Moet alleen nog even bedenken hoe we er consequent in kunnen gaan zijn.
Lady schreef:Ik vind dit wel een fijn topic. Ook om te zien wat voor bedragen er gegeven worden. Ik ben zelf wel benieuwd of de middelbare scholieren rond komen van zo’n 20 euro per maand. Ik vind dit zelf ook een heel reëel bedrag maar wel leven in zo’n andere tijd nu en daardoor vraag ik me af of het daadwerkelijk wel zo reëel is.
Lady schreef:Het is natuurlijk ook juist dé manier ik ze te leren dat je geld niet onbeperkt kunt uitgeven en dat je dus moet sparen. Maar gevoelsmatig lopen die pubers elke dag in hun lunchpauze naar de Appie voor lekkere dingen, en dan is 20 euro snel op natuurlijk.
Terug naar Zwangerschap & kinderen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers