Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Weg met die speen!

<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Dec 2020 13:38

Re: Weg met die speen!

Ik heb hier niets meer te zoeken, maar wilde toch even delen hoe ik het had gedaan bij zoon.
Toen hij begon te bijten op de speen heb ik in een week tijd steeds een klein stukje eraf geknipt tot hij alleen nog het schildje over had. Die heeft hij nog een paar dagen gehad, daarna was het echt klaar.

Fijn voor de meiden waarbij het al goed is gegaan!
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 07 Dec 2020 17:33

Hé wat goed Amm! Fijn zeg! Stemt positief alle goede verhalen, misschien maken ons er ook drukker over dan die kinderen zelf ;) en als het toch allemaal drama wordt dan kan ik je tip nog proberen Soleil :)
Smile, it's free!
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 10 Dec 2020 20:39

Hoe gaat het met de speenloze kinders? Hier goed! We hebben hem niet meer gebruikt en hij slaapt makkelijk in. Thuis dan.. op de opvang is slapen juist een drama de afgelopen weken. Hij houdt iedereen wakker, dus ze zijn nog niet zo happig op hem naar bed brengen zonder, want dan wordt het helemáál niks. Ik vind dat nog niet zo erg, hen ook gezegd kijk maar of ‘t lukt, want snap ook wel dat ze zo’n schreeuwerd er niet bij kunnen gebruiken. Maarja, ooit zal hij daar toch ook moeten stoppen met z’n speen. Hopelijk slaapt hij daar dus ook snel weer normaal en lukt het ook zonder. Wat zouden jullie daarmee doen?
Smile, it's free!
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Dec 2020 21:12

Hier gaat het goed, bijna een week speenloos!

Hm lastige, je kan het proberen op opvang wel en thuis niet. Maar kans is dan wel groot dat hij er misschien thuis ook weer om gaat vragen...
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 10 Dec 2020 21:13

Ik zou hem ook op de opvang geen speen meer geven en kijken of ze de mogelijkheid hebben om m op een andere kamer te leggen.
30-04-2017
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Dec 2020 23:59

Als het zo goed gaat zou ik het even zo laten (thuis niet op opvang wel). Mocht het slapen weer wat beter gaan zou je het dan opnieuw kunnen proberen op de opvang.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 19 Dec 2020 18:04

De jongens hebben beide vandaag een groter bed gekregen. M in het peuterbed van T. Ik zei dat ie dan nu ook wel zijn speen kon weggooien, eigenlijk om te checken wat hij daarvan zou vinden. Die mieterde hij dus meteen in de prullenbak! Ben heel benieuwd. Denk dat ‘ie m vanavond gewoon wil en dan krijgt hij hem ook want de timing is totaal verkeerd (uit logeren overmorgen voor paar nachtjes). Maar wie weet. 🙏🏼 Je hoort weleens over die kindjes die er in 1x vanaf zijn.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Snirp

Major Yipyapper

Bericht 19 Dec 2020 18:58

Spannend Zora!
Hier nu een jaar geleden dat N. overging naar het peuterbed van haar grote broer.
Ze zei toen zelf 'bij een groot bed past geen speen', haha. Meteen goed gedaan.

Hopelijk bij jullie ook!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 19 Dec 2020 20:37

Haha nou spoke to soon: hij heeft m alweer haha. Gaan er de komende weken steeds even over praten en dan met z’n verjaardag hopelijk echt weg.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 19 Dec 2020 21:46

Ah jammer Zora haha, was leuk geweest. Ben je niet bang dat het juist een ding wordt als je er een langere tijd over praat? Of werkt dat juist goed voor hem?

Hier is alles heel goed gegaan, slaapt prima in en door zonder. Maar hij kon er ook überhaupt nog niet om vragen dus dat scheelt denk ik wel. Iig voor mijn doorzettingsvermogen. Denk dat we ook wel een handig moment hebben gekozen met de overgang naar 1x slapen, hij is toch steeds lekker moe. En opvang probleem is nu natuurlijk ook voorbij (oke, beter dat opvangprobleem dan het huidige opvangprobleem trouwens, maar elk nadeel heeft z’n voordeel haha)
Smile, it's free!
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 19 Dec 2020 22:21

Ah jammer Zora haha! Had wel makkelijk geweest als dat het zetje was haha.

Hier gaat het eigenlijk nog steeds echt super goed!
Niet meer om gevraagd, maar slaapt ook nog steeds super goed. (Zelfs nog beter, nu elke dag 8.00/8.15 wakker!) HEERLIJK! :love:

Wat worden ze dan ook helemaal groot zo he!
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 19 Dec 2020 22:30

Zora schreef:Haha nou spoke to soon: hij heeft m alweer haha. Gaan er de komende weken steeds even over praten en dan met z’n verjaardag hopelijk echt weg.

Grappig, J ligt sinds drie nachten ook in een peuterbed en D in een groter bed. Ging vanaf het eerste moment echt helemaal goed en hij slaapt zelfs ‘s middags nog wel. Mét speen, dat wel :smile: .

Weer een tijdperk afgesloten!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Dec 2020 23:00

Onze jongste is echt zwaar speenverslaafd, we zijn nu aan het proberen om de speen alleen in bed te geven, maar het is nogal een temperamentje... hij gaat gewoon zijn opvang-tasje of de luiertas overhoop halen om een speen te zoeken als we hem (overdag dus) niet geven. En hij blijft schreeuwen... Onze oudste heeft geen speen gehad, dus geen ervaring, dus ik had het CB maar eens gebeld en die hadden (uiteraard) geen ander advies dan: consequent zijn en volhouden. Maar ik heb denk ik nog een klein trauma van al die slechte nachten dat ik dat geschreeuw gewoon niet trek 😔 ik raak dan echt enorm opgefokt en ik wil gewoon die speen erin duwen. Van mij mag ie dat ding houden tot hij het huis uit gaat, maar dat is vast geen optie 😏
december 2016
juli 2019
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 19 Dec 2020 23:05

Ik zou er voorlopig in ieder geval geen strijd van maken Niekske. Voordat hij inderdaad het huis uit gaat, zal hij er wel vanaf zijn 😅.

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Dec 2020 23:08

Maar heeft ie hem dan ook de hele dag in? Hier ook een kind dat verzot is op zijn speen, hij heeft hem in bed en kreeg hem altijd in de avond voor de tv zodat hij alvast in de chillmode kon. Daar laatst ook maar mee gestopt (hij is 2) omdat ik de tijd dat hij hem in had wilde beperken vanwege zijn tandjes. Hij gaat zelf ook opzoek naar een speen in zijn tas maar dan hangen we de tas aan de kapstok en kan hij er niet bij. De nieuwe regel was 1 avondje van slag en nu vraagt hij er niet meer om. Soms liep hij zelf de trap op om hem te halen maar dan legde wij het uit. Straks als je gaat slapen en leidde hem af.

Zou idd dan consequent zijn of een ritueeltje bedenken, hier ligt zijn speen op het krukje naast zijn bed en zijn knuffel in bed en wij zwaaide altijd naar ze als we de kamer uitliepen en zeiden dan doei doei tot straks! Meestal ging dat goed, soms wilde hij hem niet uitdoen maar dan help ik hem en leggen we hem samen weg. Is heel voorspelbaar en altijd hetzelfde.

Adviezen van CB vind ik trouwens altijd iets te zwart-wit. Denk trouwens dat je er vooral zelf achter moet staan/in moet geloven wil je het goed uit kunnen stralen. Waarom vind JIJ dat hij moet afbouwen? Want eigenlijk heb jij er geen problemen mee lijkt het.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 19 Dec 2020 23:38

Lavendel schreef:Ah jammer Zora haha, was leuk geweest. Ben je niet bang dat het juist een ding wordt als je er een langere tijd over praat? Of werkt dat juist goed voor hem?

)

Knap van hem zeg!

Goeie vraag eigenlijk haha. Zo doen wij dat met alle veranderingen wel. Onze jongens zijn de moeilijksten niet dus ik heb het idee dat dat soort dingen wel helpt: veel meenemen en voorspelbaar zijn en praten. Maar weet natuurlijk niet of het echt daardoor komt dat ze altijd wel goed meegaan met veranderingen. Speen is wel een heel ‘negatieve’ verandering natuurlijk.

Wat toevallig Lady!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 26 Dec 2020 14:13

Ik vertelde J vanochtend dat zijn speen weggaat als hij drie wordt. Dat duurt nog vijf maanden, maar je kunt hem maar beter goed voorbereiden, haha. Maar vanochtend heeft hij dus zelf zijn speen in de prullenbak gegooid. Ik heb hem er stiekem uitgehaald want ik denk dat het echt nog wat vroeg is maar hij ligt nu zonder in bed. Hij roept wel steeds dat ik zijn speen moet zoeken dus ik denk dat het nog niet gaat slagen vandaag. Maar dan hebben we het in ieder geval geprobeerd.

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 26 Dec 2020 14:34

Mwah, mislukt 😌.

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 26 Dec 2020 15:40

Haha lekker Lady :) goed beginnetje iig!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen