Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

stel dat de winkels dicht gaan wat ga jij dan nog kopen?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 16 Dec 2020 19:17

Re: stel dat de winkels dicht gaan wat ga jij dan nog kopen?

Nee is ook helemaal vol (op dit moment tot 2 Jan).

Ik ga idd wel bij de slager vlees bestellen (dat zou ik sowieso doen) en verder als de spruitjes op zijn eten we wel rode kool en vice versa.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Dec 2020 19:20

Wij hebben iedere maandag een bezorgmoment, dus de kerstboodschappen zullen zo goed als volledig binnen zijn. Hoewel ik wel al veel kerst producten op "tijdelijk uitverkocht" staan. We zullen het zien. Wat er niet is, is er niet. We houden het qua eten sowieso alle dagen simpel vanwege de kinderen. En gourmetten hoeft niet perse met mini's natuurlijk.

Wil in ieder geval zien te voorkomen dat ik woensdag nog een ramvolle AH in moet, dus ik bestel ook veel houdbare dingen en bijvoorbeeld afbakbroodjes.
<<

Anoniem321

Bericht 16 Dec 2020 19:22

Ik heb afgelopen maandag niet meer extra gewinkeld. Mijn moeder wilde nog naar de Action, maar dat heb ik haar afgeraden. Ze is toch gegaan en appte me dat ze rechtsomkeert maakte toen ze zag hoe druk het was, haha.
I told you so!

Mocht ik de komende tijd iets nodig hebben, dan zal ik wel zoveel mogelijk lokaal winkelen. Heel veel lokale ondernemers hebben via de social media al bekend gemaakt dat ze weliswaar gesloten zijn, maar dat je wel kunt (video)bellen als je iets nodig hebt en dat wordt vaak ook nog thuisbezorgd. Prima service dus en als ik iets kan doen om ze te helpen, dan doe ik dat graag.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Dec 2020 19:40

Alle houdbare producten haal ik maandag. Plus diepvries producten.
Ik heb verder. Brood, vlees en vis al besteld bij de lokale winkels. Alleen de kaasfondue niet. Want dag kon niet.
Alles ga ik de 23ste al halen. Zodat ik de 24ste niet meer de winkels in hoef.

Anoniem313

Bericht 16 Dec 2020 19:50

Marin schreef:Even iets anders: Hoe doen jullie dat met de kerstdiner inkopen? Natuurlijk, de supermarkt is open, maar ik wil niet 10x naar de supermarkt moeten nu. En alles ruim van te voren kopen kan waarschijnlijk ook niet qua houdbaarheid maar erop gokken dat het op 23 dec nog te verkrijgen is, is ook zo wat (en waarschijnlijk is het toch extra druk dan ook al adviseren ze om eerder te komen ivm verspreiding).

Houden jullie hier nog rekening mee? Hoe doen jullie dit handig?

Ik baal dat ik geen AH bezorging timeslot heb voor volgende week, maar ja dat is dus niet anders.

Ik heb mede hierdoor absoluut geen behoefte aan koken en steun dus lokale restaurants qua kerstdiners.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Dec 2020 19:51

Wij halen 1 dag eten bij een restaurant, de andere dag gaan we gourmetten.
Daarvoor hebben we eigenlijk alles in huis, afgezien van wat verse groente dingetjes als champignons. Vlees hebben we gewoon in de vriezer gedaan.
Ik zat eerder met de boodschappen voor de week erna, omdat kerst in het weekend is. Hopelijk is het die zondag erna niet al te druk..

Waarom zou je eigenlijk 10 keer heen en weer moeten ervoor Marin? Dat is wel heel vaak, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Dec 2020 20:19

Marin schreef:Even iets anders: Hoe doen jullie dat met de kerstdiner inkopen? Natuurlijk, de supermarkt is open, maar ik wil niet 10x naar de supermarkt moeten nu. En alles ruim van te voren kopen kan waarschijnlijk ook niet qua houdbaarheid maar erop gokken dat het op 23 dec nog te verkrijgen is, is ook zo wat (en waarschijnlijk is het toch extra druk dan ook al adviseren ze om eerder te komen ivm verspreiding).

Houden jullie hier nog rekening mee? Hoe doen jullie dit handig?

Ik baal dat ik geen AH bezorging timeslot heb voor volgende week, maar ja dat is dus niet anders.

Misschien spuit elf reactie:
maar wij hebben ervoor gekozen als supermarkt (jumbo-winkel) om klantenbestellingen op te nemen en deze op de laatste 2 dagen binnen te laten komen zodat mensen dan hun (vooral verse) spullen kunnen ophalen. Misschien bied jullie supermarkt ook zo iets aan? Nee heb je, ja kun je krijgen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 16 Dec 2020 20:25

Ik geloof niet dat ik precies snap wat je bedoelt HH.

Arwyn, ja haha tien keer is vast overdreven.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Dec 2020 20:28

Marin schreef:Ik geloof niet dat ik precies snap wat je bedoelt HH.

Arwyn, ja haha tien keer is vast overdreven.

Je kunt bij ons als extra service bij een aantal personeelsleden je (vers)bestelling plaatsen, dan staat het de 23 of 24ste voor je klaar.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 16 Dec 2020 20:31

Ah oké! Nette service!

Ik ga maar gewoon een lijst maken en ergens volgende week de AH trotseren in m'n eentje en dan maar hopen dat alles er in één keer is en ik niet naar een andere plek hoef.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Dec 2020 21:23

Marin schreef:Ah oké! Nette service!

Ik ga maar gewoon een lijst maken en ergens volgende week de AH trotseren in m'n eentje en dan maar hopen dat alles er in één keer is en ik niet naar een andere plek hoef.

Ik zou dan meteen om 9 uur gaan, na het ouderen uurtje. Dan is vast alles nog ruim op voorraad.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 16 Dec 2020 21:52

Als je van te voren een lijstje maakt en je daar strak aam houdt, dan kun je in de supermarkt rechtstreeks op je doelen afgaan en dan direct door naar de kassa. Op die manier vind ik het zelfs bij topdrukte prima te doen en sta ik meestal vrij snel weer buiten. Zelfscannen scheelt ook veel wachttijd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Dec 2020 22:00

Als je de app Appie downloadt kan je de boodschappen volgens mij zelfs op volgorde van de looproute van je filiaal zetten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 16 Dec 2020 22:16

Ja dat is slim!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Dec 2020 22:17

Ik heb vandaag met boodschappen alvast wat binnen gekregen, afbak brood, sap, jam, stol, kerstkoekjes en ragout met bakjes.

Kerstavond kookt proeflokaal Bregje voor ons, dat wordt bezorgd & is een drie gangen menu (carpaccio, varkenshaas & dessert proeverij!)

Zal voor volgende week nog proberen te reserveren voor de rest...
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Firefly

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 18 Dec 2020 16:44

Veel pakketpunten gaan alsnog dicht:

https://nos.nl/artikel/2361152-honderde ... dicht.html
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Dec 2020 17:12

Pippa schreef:Ik heb vandaag met boodschappen alvast wat binnen gekregen, afbak brood, sap, jam, stol, kerstkoekjes en ragout met bakjes.

Kerstavond kookt proeflokaal Bregje voor ons, dat wordt bezorgd & is een drie gangen menu (carpaccio, varkenshaas & dessert proeverij!)

Zal voor volgende week nog proberen te reserveren voor de rest...

Oh kon de 24e kiezen ineens bij picnic dus heb bijna alles besteld! (&hopen dat alles komt ook)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem295

Bericht 18 Dec 2020 17:16

Wij hebben ons bezorgmoment de 24e (Jumbo, dat wel) maar geannuleerd en alles toch maar zelf gehaald en in de vriezer gedaan. Het gebeurt me iets te vaak bij de Jumbo dat dingen vlak voor levering ineens niet leverbaar blijken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 18 Dec 2020 17:24

M'n zoontje speelt de hele dag bij oma en dus kon ik wat makkelijker even de AH trotseren met alleen de baby. Heb alle lang houdbare dingen al gehaald. Was nu ook helemaal niet druk nog en alles ook keurig op voorraad nog.

Maple, ja snap ik wel ook. Hoe irritant dat je dan voor één ding nog maar de supermarkt zou moeten. Normaal al maar nu in een lockdown zeker.

Mn man was vanochtend ook geïrriteerd dat ik nog geen nieuwe boterhamzakjes had gehaald. Toen zei ik ook van schat, wat dacht je, dat ik voor alleen boterhamzakjes naar de supermarkt ga? Normaal al niet maar nu zeker niet. En de eerstvolgende bestelling komt pas de 28e. Dus jammer dan (en nu ik er was, waren ze uitverkocht 😂)
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Dec 2020 17:27

Mijn man gaat morgenochtend gelijk om 8 boodschappen doen. (Ze zijn om 7 open)
Maar hij had zalm, makreel en een rollade in zijn pakket.
En ik kan de 24e een pakket op mijn werk ophalen dat een 6 persoons diner bevat.
Dus hij haalt nog eten voor de eerste helft van de week, groente en wat kleine dingen en dan redden we het wel tot na de kerst.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 18 Dec 2020 17:28

Wij hebben de 26e 's avonds ons vaste bezorgmoment, met kerst dus. Aangezien verder alles vol is, laat ik het toch maar staan, zodat we dan in elk geval voor de week erna weer boodschappen hebben. Heb vandaag al e.e.a. voor een kerstontbijt gehaald en verder zijn we eerste kerstdag de hele dag weg. Alleen nog geen idee wat we tweede kerstdag gaan eten, misschien dat we ook iets laten bezorgen van een lokale ondernemer.
❤️ 7 juni 2018
<<

Anoniem337

Bericht 18 Dec 2020 17:41

Olíve schreef:
Marin schreef:Ah oké! Nette service!

Ik zou dan meteen om 9 uur gaan, na het ouderen uurtje. Dan is vast alles nog ruim op voorraad.

Hier gaat de Ah volgende week voor iedereen om 07:00 open!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Dec 2020 17:48

Maple schreef:Wij hebben ons bezorgmoment de 24e (Jumbo, dat wel) maar geannuleerd en alles toch maar zelf gehaald en in de vriezer gedaan. Het gebeurt me iets te vaak bij de Jumbo dat dingen vlak voor levering ineens niet leverbaar blijken.

Ja nja dan moet ik improviseren of toch nog naar supermarkt, ik ga het er op gokken maar dit jaar.. 😁 we kunnen iig brunchen.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Dec 2020 21:55

Hier is het nog echt heel goed te doen in de supermarkt. Niks anders dan anders. Ik heb wel wat extra brood mee genomen en al vast wat luxer brood beleg wat langer goed blijft. Maar volgende week woensdag haal ik gewoon de rest en de verse dingen denk dat dat prima kan.
:heart: :heart: 2011
Vorige

Terug naar Algemeen