Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Corona positiviteit

<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Dec 2020 11:16

Re: Corona positiviteit

Na de eerste reactie met wat stress van hoe gaan we dat nou weer oplossen kijk ik eigenlijk wel uit naar een periode zonder wekker, zonder afspraken en verplichtingen. Ik was gisteren de afwasmachine aan het uitpakken en de broodtrommel ed van mijn zoon leeg in zijn tas aan het doen en aan het opruimen en dacht echt bij mezelf, heerlijk dat ik die de komende 5 weken niet hoef te vullen. Gewoon de tijd samen als gezin en geen gehaast.

Ik merk dat ik ook enorm oplaad als ik wel met vrienden kan afspreken, leuke dingen kan doen, we dagjes op pad kunnen ed maar die volle agenda en al weken vooruit alle weekenden vol, dat kost toch stiekem ook wel een hoop energie. Elk jaar zeg ik dat ik eigenlijk wel een kerstdag als gezin thuis zou willen zijn maar dat lukt nooit omdat we onze ouders niet willen passeren en nu hebben we dat dus voor het eerst ooit!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Firefly

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 17 Dec 2020 11:48

Ik ben al bijna een jaar niet meer ziek/verkouden geweest door al die maatregelen. Laatste keer was vorig jaar met de feestdagen en normaal ben ik wel een paar keer per jaar flink verkouden. Toch wel fijn dat dat nu niet zo is :)
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 17 Dec 2020 13:33

Marin schreef:Hee heb je je neefje eigenlijk al gezien Fred? En hoe was dat?

Een maand geleden. Ze vonden mijn cadeau (kleuterbestek met de naam erin gegraveerd erg leuk). Wanneer ik ze weer zie is maar de vraag nu met de lockdown. Sowieso niet met kerst.

Nog iets positiefs is dat koken meer aandacht krijgt. Ik probeer nu meer dingen uit qua maken dan voorheen.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Dec 2020 15:39

Weekend! Ik werk al tig jaar in de horeca dus het zit er helemaal ingebakken dat ik nooit vrij ben in het weekend, nu natuurlijk al die maanden wel vrij. Zo fijn! We zijn steeds om het weekend naar m’n zus gegaan dus ik heb haar in het afgelopen half jaar vaker gezien dan in de 8 jaar ervoor en we gaan ook bijna elke week wel een keer bij m’n schoonouders eten/borrelen. Als we nu uitgenodigd worden om bij iemand te komen eten/borrelen/voor een verjaardag kunnen we gewoon ja zeggen ipv altijd maar nee (okay dit vooral in de zomer tussen de vorige lockdown en deze in toen er weer wat meer kon)

Wij gaan met ons team op werk hierna ook kijken of het gaat lukken iedereen 1 weekend per maand vrij te plannen maar ik verwacht dat het niet gaat.
<<

Anoniem299

Bericht 17 Dec 2020 16:35

Mijn man moet gewoon 40 uur werken op kantoor en ik mijn 28 uur op het ziekenhuis.
Gewoon net als anders!

Ik ervaar dus absoluut geen rust alleen nu is mijn zoontje er dus ALTIJD en heb ik geen momentjes meer voor mezelf en heb complexe ptss en elke week 90 minuten therapie, yeahh !

Geen blije gevoelens hier dus, alleen maar juist niet en moeten zelfs gebruik maken van de nood opvang.
:wtf:

Zoon gaat sociaal achter lopen want is maar alleen.
Sorry kan niet begrijpen dat mensen dit fijn vinden maar dat vind ik!
Al mijn vrije momenten thuis les geven :palm:
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Dec 2020 16:54

Joehoe negativiteit is een ander topic voor! Maar veel succes en sterkte.

Ik vind het fijn dat ik nog wat praktische dingen in huis te regelen heb en dat ik gewoon een loodgieter kan ontvangen, omdat ik weer veel thuis moet werken. Dat maakt een afspraak plannen gemakkelijker.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem295

Bericht 17 Dec 2020 17:01

Nou Storm, ik denk dat de meeste mensen die in dit topic reageren, deze hele situatie uiteraard gewoon ook heel vervelend vinden en echt met regelmaat tegen muren oplopen. Daarom is het idee achter dit topic denk ik ook heel fijn, je even realiseren of het je misschien ook iets fijns opgeleverd heeft.
<<

Sublimo

Bericht 17 Dec 2020 17:18

Maple schreef:Nou Storm, ik denk dat de meeste mensen die in dit topic reageren, deze hele situatie uiteraard gewoon ook heel vervelend vinden en echt met regelmaat tegen muren oplopen. Daarom is het idee achter dit topic denk ik ook heel fijn, je even realiseren of het je misschien ook iets fijns opgeleverd heeft.

Precies dit inderdaad. Bij negatieve gebeurtenissen en situaties is het goed om te proberen er ook iets positiefs in te zien. Dat helpt om je staande te houden en ermee om te kunnen gaan.
<<

Sublimo

Bericht 17 Dec 2020 17:22

Ik heb me sinds de hele coronacrisis al heel vaak gelukkig geprezen dat ik sinds 2 jaar freelancer ben en dus mijn eigen tijd kan indelen. Daardoor had ik geen stress door een hijgende werkgever in mijn nek toen de kinderen thuis waren tijdens de eerste lockdown en heb ik gewoon überhaupt meer vrijheid om mijn werk om mijn privéleven heen te plannen in plaats van andersom. Daarbij prijs ik me ook gelukkig dat mijn man ook freelancer is en gewoon heeft kunnen doorwerken en dat we een behoorlijke buffer hebben opgebouwd, waardoor tijdelijk minder inkomsten geen probleem is voor ons.

Verder heeft de coronacrisis opgeleverd dat ik over ben gestapt op alleen werken onder schooltijd. De kinderen gaan niet meer naar de buitenschoolse opvang en het brengt ons allemaal rust. De kinderen vinden het heerlijk om 's middags gewoon thuis te zijn en ik vind het fijn om de kinderen meer om me heen te hebben. Vaak kan ik 's middags nog gewoon een uurtje werken terwijl zij lekker spelen.
<<

Sublimo

Bericht 17 Dec 2020 17:24

O ja, en de coronacrisis heeft ook duidelijk gemaakt wat voor stappen ik al heb gezet sinds ik vorig jaar september in therapie gegaan ben omdat ik mijn eten niet onder controle kreeg. Zonder voorafgaande therapie was de coronacrisis echt hét recept voor mij om weer helemaal los te gaan met eten en niet goed voor mezelf te zorgen. Dankzij de therapie wist ik me veel beter staande te houden (met af en toe wat dipjes, maar dat lijkt me niet meer dan normaal).
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Dec 2020 17:28

Jup, ik ben vandaag ook op mijn werk. Mijn man houdt de ballen thuiswerken, een kind uit groep 3 lesgeven en een peuter vermaken omhoog terwijl er ook nog bouwvakkers voor de laatste werkzaamheden in en uit lopen. Als ik thuis kom eten we snel en gaat mijn man boven zitten om zijn achterstallige werk weg te werken en moet ik alleen de kinderen in bed leggen, opruimen van het koken en nog wassen draaien terwijl ik ook om 5:00uur opgestaan ben. Daarnaast staat mijn huis op zijn kop en zit alles onder een dikke laag stof door een badkamer en toilet verbouwing. Morgen moet ik dan wat extra schoolwerk doen met mijn zoon in groep drie want daar zal vandaag ongetwijfeld minder aandacht voor zijn dan geweest dan gewenst. En dan heb ik het nog niet gehad over financiele impact die deze periode voor ons gehad heeft met een man die in de horeca/evenementbranche werkt.

Maar dit is inderdaad een positief topic en gelukkig kan ik ook het positieve van deze situatie zien en gaan we er samen gewoon het beste van maken.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 17 Dec 2020 17:32

Hoe meer mensen hier iets positiefs uithalen, hoe beter het voor iedereen is, lijkt mij. Volgens mij is niemand erbij gebaat als zonder uitzondering iedereen enorm gebukt gaat onder een lockdown.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 17 Dec 2020 17:33

Ik vind het meestal ook vooral naar en vervelend allemaal, maar ik probeer ook echt wel naar positieve dingen te kijken.
Wat ik fijn vind aan het thuiswerken is dat er geen reistijd meer is. Dat geeft wel rust. Ik vind het altijd lastig om voldoende rust te pakken, maar nu ik zwanger ben is dat eigenlijk wel nodig. Nu ga ik ook op werkdagen als mijn rooster dat toelaat even een rondje wandelen en/of een half uurtje liggen om te rusten. Ook zijn mijn digitale skills echt wel flink verbeterd door het thuiswerken.
Oh en wij doen nog altijd regelmatig een digitale pubquiz. Ik vind dat zo leuk, van mij mag dat lekker blijven doorgaan voorlopig!
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Dec 2020 17:39

Ik besef me heel goed dat wij het minder zwaar hebben dan veel anderen.
Ik kan echt enorm genieten van de tijd thuis. We rommelen lekker aan, geen sociale druk en geen verplichtingen. Het thuiswerken gaat me steeds beter af. Ik krijg zowaar steeds meer discipline.
Mijn vriend en ik communiceren ook goed met elkaar. We laten het op tijd weten als we tijd voor onszelf nodig hebben en dat werkt heel goed!
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Dec 2020 18:25

Lekker uitslapen, geen gestress dat de kinderen klaar moeten zijn zodat ik met eem gerust hart kan gaan werken.

Geen reistijd, in een pauze of tussenuur even een was kunnen ophangen, vouwen, vaatwasser leegruimen, eten voorbereiden. Handig dat dit niet allemaal na het werk hoeft.

Soort van gedwongen worden om meer met ict te doen, wat andere werkvormen uitproberen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem337

Bericht 17 Dec 2020 18:38

Het positieve vind ik dat onze relatie verbeterd is. Er is veel meer tijd voor elkaar en dat heeft zijn vruchten afgeworpen, letterlijk en figuurlijk :smile:
Verder vind ik het thuiswerken heerlijk, inderdaad even een wasje draaien tussendoor enz, ideaal. Al mis ik soms mijn collega’s ook wel hoor.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 17 Dec 2020 20:16

Ik ben vandaag echt minder moe van mijn lange lesdag! De jongste was naar de oppas, had alleen de oudste thuis en die was zo lief vandaag ♥️
⁠♡♡♡
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Dec 2020 20:59

Nou ik heb hier duidelijk niets te zoeken. Kan echt niets positiefs zien in deze corona situatie.
<<

Anoniem316

Bericht 18 Dec 2020 05:47

Het heeft mij in de eerste lockdown veel rust gebracht en daardoor laten zien wat in de basis het belangrijkste is. Ik geloof er ook in dat ik mede daardoor zwanger ben geworden.
Dus dat is natuurlijk positief!
<<

Anoniem308

Bericht 18 Dec 2020 09:59

Wij proberen er gewoon het beste van te maken. Ik heb gisteravond voor kerstavond een heerlijk menu besteld bij ons favoriete restaurant. Nu al zin in :banaan:.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Dec 2020 10:09

Ik ervaar nu juist heel veel rust en denk dat dit een positieve uitwerking heeft op mijn zwangerschap. Ik zit heerlijk in mijn Corona bubbel en zie alleen mijn vriend, moeder en schoonouders. Juist omdat ik niks moet en volledig kan ontspannen denk ik dat mijn buik nu veel rustiger is dan tijdens mijn opname, heeft er ook mee te maken dat het mentaal veel beter met me gaat. Ik vind het ook wel lekker een Corona proof kraamweek, niet teveel mensen en nu met een mooi excuus!
<<

Kira

Bericht 18 Dec 2020 10:51

Ik kan gelukkig overal wel iets positiefs halen dus ook uit deze periode.
Het onthaasten vind ik heerlijk, en de tijd thuis met m'n zoon in het voorjaar/zomer was oom heel fijn. Ik denk dat we het deze lockdown ook zo fijn gaan hebben.
<<

Anoniem313

Bericht 18 Dec 2020 12:06

Ik heb naast al m´n ellende ook wat positiefs. Mijn zoons spelen de hele dag door met vriendjes, buiten en thuis. Voor hun is dit echt een feest, alles kan. Gisteren bleef er ook een vriendje eten, ze spelen ook met elkaars vriendjes, dat is leuk om te zien.
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 18 Dec 2020 12:11

Van mijn werkgever krijg iedereen een extra bonus omdat door corona iedereen zich flexibel heeft opgezet ivm thuiswerken etc.. Leuk, want dit krijgen we gewoon naast het kerstpakket, de bonus en 13e maand die we in andere maanden krijgen. Ik denk dat maar weinig werkgevers dat in deze tijd zullen doen.
<<

Anoniem295

Bericht 18 Dec 2020 12:17

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of corona je ook iets niet-materialistisch positiefs heeft gebracht, Fred? Ik moest wel even gniffelen, ik zie in de meeste posts terugkomen dat mensen juist de kleine dingen meer weten te waarderen en genieten van het samenzijn enzo. En dan komt jij met een bonus, haha.

Edit: Uiteraard snap ik wel dat je er heel blij mee bent!
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen