Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Vragenlijst 2020/2021

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 17 Dec 2020 21:26

Re: Vragenlijst 2020/2021

2020:

Levenslessen: Het leven komt zoals het komt, genieten kan ook van kleine dingen.
Film: -
Boek: Ik heb wel wat boeken gelezen, maar geen een is blijven hangen.
Succes: Dat ik ben bevallen, zonder een ernstige fluxus dit keer gelukkig. En daarna super snel hersteld, super fijn om een ander herstel te ervaren.
Mislukking: Het voelt soms mislukt nu mijn huidige functie niet is wat ik er van gehoopt had.
Geluksmoment: Als de oudste de jongste aan het vermaken is, en hoe gekker de oudste doet hoe harder de jongste moet lachen. Zo´n fijn gezicht! :love:
Verandering: Er is nogal wat veranderd dit jaar, van 1 naar 2 kinderen, nieuwe baan.
Liefde: Nog meer liefde kunnen geven aan m'n kinderen, en ook tussen m'n man en mij gaat het goed momenteel, gelukkig. We zijn meer aan het communiceren, wat onze samenwerking beter maakt. Doordat man volledig thuis werkt, neemt hij meer over qua huishoudelijke taken en zorg van de meiden en dat geeft mij iets meer lucht.
Gezondheid: Op bekkenbodemklachten na voel ik me goed, ik sport bijna elke week 3 keer. Kan inmiddels 5km hardlopen en ben 5 kg kwijt. Ik begin nu complimenten te krijgen over m'n figuur en dat vind ik erg fijn.
Werk: Ben van baan veranderd in juli, verstandelijk gezien is het een goede keus geweest, maar gevoelsmatig niet.
Vrije tijd: Veel wandelen met de meiden, hardlopen en rondje wandelen met een vriendin.
Nieuwe mensen in je leven: M'n kleine meisje
Mensen uit je leven: Gelukkig zijn er geen dierbaren overleden dit jaar, wel iemand los moeten laten waarvan ik dacht dat het een vriendin was, maar dat voelde niet zo wederzijds.

2021:
Hoe ga je erin? Angstig, hoe lang duurt Corona nog? Wat voor maatregelen blijven voor 'altijd'? En hoopvol dat ik in 2021 hoop te gaan ontdekken wat ik wil zodat ik me daar verder in kan ontwikkelen op werkgebied.
Wat ga je met de levenslessen uit 2020 doen: Volhouden! Genieten van de kleine momenten!
[/quote]
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem307

Bericht 17 Dec 2020 21:55

Levenslessen: Het hoeft niet perfect te zijn, als het maar goed is.
Film: Heel veel films gezien, maar er sprong geen enkele uit. Anders zou ik het nu nog weten.
Boek: Ik heb amper gelezen in 2020. Het is zeker een goed voornemen voor 2021.
Succes: Dat ik een jaar in dienst was bij mijn werkgever. Na de afkeuring, had ik nooit verwacht dat het blijven werken in mij zat.
Mislukking: Dat ik mijn man niet beter in de gaten heb gehouden bij de start van zijn bedrijf. Dat is niet mijn man's schuld. Hij vroeg vaak of ik even wilde kijken of het goed ging, maar daar had ik op dat moment geen behoefte aan. Met alle gevolgen van dien.
Geluksmoment:Dat we alle schulden hebben weggewerkt.
Verandering:Zie mijn levensles. Het hoeft niet perfect te zijn, als het maar goed is.
Liefde: Daar is niets in veranderd. 5 januari tikken we de 6 jaar aan. En het gaat goed. We zijn beste maatjes, kunnen goed met elkaar praten, kunnen ook geweldig ruzie (meer woordenwisseling, toch benoemen we het beiden als ruzie) met elkaar maken en zijn het toch vaak met elkaar eens.
Gezondheid: Na 10/12 weken in de lappenmand en dat wat ik heb gehad gun ik niemand. Heb ik afgelopen vrijdag bloed geprikt, omdat men bloedarmoede vermoede, maar ik ben kerngezond.
Werk: Ik heb geleerd dat ik goed ben in mijn werk en veel aankan.
Vrije tijd: Ik heb genoeg vrije tijd, maar ik heb in het afgelopen jaar te weinig leuke dingen gedaan of gezien.
Nieuwe mensen in je leven: Ik ben heel gelukkig met mijn teamgenoten. We hebben elkaar allemaal niet of amper gezien, maar we zijn echt een team. Is er een probleem, privé of op het werk, dan staan we er met zijn allen voor elkaar. Heel fijn is dat.
Mensen uit je leven: Mijn vader en zijn vrouw en mijn broertje. En dat ze maar erg lang en erg ver weg mogen blijven. Het gaat bij die drie mensen om zien en gezien worden en daar ga ik niet in mee.

2021:
Hoe ga je erin? Gewoon goed en rustig. Ik zie wel wat het me brengt. Ik heb nu zoveel leed achter me gelaten, 2021 kan niet anders dan top zijn.
Wat ga je met de levenslessen uit 2020 doen: Omzetten naar kracht om het beste uit mij en mijn man te halen. Het zit in ons, maar we hebben echt de 7 maanden beginnend bedrijf nodig gehad, om te weten wat we willen. Nu dat duidelijk is, komt alles helemaal goed.
<<

Flippin' Bitch

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 20 Dec 2020 01:24

2020:

Levenslessen:
Dat ik de lockdown eigenlijk heerlijk vond. Geen sociale verplichtingen, zo veel mogelijk thuis. Heel actief geweest met home workouts (en dan op de app scores en tijden delen met de Crossfitgroep).Voor mijn gevoel had ik veel meer vrije tijd en heb ik optimaal genoten van mijn tuin en verzorgpaard.

Film:
Maar weinig films gekeken, kan me er geen 1 herinneren in ieder geval.

Boek:
Ik lees eigenlijk nooit boeken, alleen in de zomervakantie. Dit jaar niet 1x op het strand gelegen en dus ook geen boek gelezen.

Succes:
Beter geworden in hardlopen tijdens de 1e lockdown. Zonder home workouts van mijn crossfitgroep had ik dit nooit opgepakt, omdat ik weinig met hardlopen heb. Uiteindelijk werd ik er beter in en kon ik de lessen in de zomer beter bijbenen, gezien er toen veel rennen in zat. Toen we eenmaal weer groepslessen konden volgen van de zomer, ging ik er weer volle bak en vol enthousiasme in. Ook een eigen spinningfiets aangeschaft.

Mislukking:
Conflict met een familielid wat nog steeds niet lekker loopt.

Geluksmoment:
Naar een concert van Slipknot geweest in januari en daarna het bandjes kijken weer een beetje opgepakt. Het genieten van het lekkere weer in het voorjaar en de zomer. Eindelijk eens een zwembadje gekocht voor in de tuin, hier heerlijk in gelegen van de zomer. Of na de late diensten met een whisky in de tuin en m'n voeten in het zwembadje.
En natuurlijk onze trouwdag! We hebben enorm geluk gehad, in onze provincie waren net meer huwelijksgasten toegestaan en nog geen week later ging de horeca dicht. Ook mede door corona konden we op het laatste moment nog de fotografen die ik zo graag wilde, onze bruiloft laten fotograferen.

Verandering:
Getrouwd zijn en vaker samen zijn. Helaas een van onze katten laten inslapen.

Liefde:
Bijna 8 jaar samen en gelukkig getrouwd!

Gezondheid:
Goed. Laatste weken wel wat ongezonder geleefd, maar nu echt zin om weer een gezonde leefstijl op te pakken.

Werk:
Nog steeds enorm naar mijn zin.

Vrije tijd:
Ik baal ervan dat de sportscholen dicht zijn, moet weer even in de modus komen van de home workouts. Ik ben blij dat ik mijn verzorgpaard nog steeds kan verzorgen en rijden, ondanks dat nu echt merkbaar is dat hij ouder wordt (25 jaar nu).

Nieuwe mensen in je leven:
Een paar nieuwe collega's.

Mensen uit je leven:
Niet echt. Wel een van onze katten moeten laten inslapen, wat erg verdrietig is.

2021:
Ik hoop dat het weer zulk mooi weer wordt komend jaar en ik weer in een modus van veel sporten en gezond eten. Mocht het uiteindelijk kunnen, dan hoop ik weer naar wat concerten te gaan of naar podia in de buurt. En wie weet samenwonen in een leuk, nieuw huis. Mogelijk een nieuwe kat erbij.
[/quote]
<<

Anoniem298

Bericht 20 Dec 2020 15:15

2020:

Levenslessen: Het is oké om om hulp te vragen als ik het zelf even niet kan of weet. Vind ik heeeel moeilijk, maar het afgelopen jaar - en zeker de twee weken dat we in quarantaine zaten - heb ik ondervonden dat mensen echt niet te beroerd zijn om te helpen. (Maar toch doe ik alles liever zelf :palm: ). Ook geleerd voor mezelf op te komen, ook iets waar ik echt niet goed in ben, maar ik leer elke dag! Als ik iets niet weet vraag ik het, als ik iets niet leuk vind dan geef ik dat aan. En er is nog niemand die me daardoor minder leuk vindt.
Film: Er is geen film die echt is blijven hangen.
Boek: Tijdens de vakantie heb ik twee boeken van MJ Arlidge (Iene miene mutten & Piep zei de muis) gelezen en die waren wel erg goed! Daar ga ik meer boeken van kopen.
Succes: Ik kreeg een vaste aanstelling op mijn werk.
Mislukking: De verkoop van mijn boek.
Geluksmoment: De hele vakantie in Frankrijk, zó genoten van m'n gezin daar. En natuurlijk was ik enorm gelukkig op ons huwelijksjubileum, dat we toch nog hebben kunnen vieren (al was het maar klein).
Verandering: Mijn man kreeg een nieuwe baan.
Liefde: Ik ben super gelukkig met mijn man, soms kan ik hem wel achter het behang plakken (en de kinderen erbij), maar ik weet zeker dat we, ondanks onze meningsverschillen, pieken en dalen, samen oud zullen worden.
Gezondheid: Ik ben gezond, maar ik zorg niet goed voor mezelf. Sinds twee maanden let ik meer op wat ik eet en drink ivm mijn slechte huid, ik heb het idee dat het wel iets beter gaat, maar er is heel veel ruimte voor verbetering.
Werk: Nog altijd even blij met mijn baan. Frietbakker for life haha.
Vrije tijd: Heb ik genoeg, ook heel hard nodig! Ik kan goed alleen zijn, ben liever alleen dan in gezelschap, daar raak ik alleen maar overprikkeld van. Dus in mijn vrije tijd doe ik dingen die ik leuk vind: sporten, schrijven, lezen, niks. Bevalt me prima.
Nieuwe mensen in je leven: Volgens mij heb ik geen nieuwe mensen leren kennen.
Mensen uit je leven: Mijn lieve oma is helaas eind augustus overleden.

2021:
Hoe ga je erin? Blanco. Het leven komt zoals het komt, laat maar komen dan!
Wat ga je met de levenslessen uit 2020 doen: Die neem ik mee en ik hoop dat ik nog meer om hulp durf te vragen en dus durf te erkennen dat ik echt niet alles alleen kan en hoef te doen. Ook in 2021 mag ik heus wel voor mezelf opkomen en hoef ik niet over me heen te laten lopen, en als mensen me dan niet meer leuk vinden is dat hun probleem en niet het mijne.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 20 Dec 2020 15:40

Wat jammer dat de verkoop van je boek niet is geworden wat je had gehoopt, Jet!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
Vorige

Terug naar Algemeen