11 Dec 2020 21:52 door Luisa
Punt is natuurlijk dat het hele coronabeleid is ingegeven door belangenafwegingen en daardoor arbitrair is. Ik bedoel het is natuurlijk makkelijker om regels te stellen over het aantal personen dat op bezoek mag komen, dan om winkels e.d. dicht te gooien. Bij het beperken van bezoek zit je niet met economische gevolgen en door nog 3 mensen toe te staan hoeft ook niemand te vereenzamen. En ja, veel besmettingen zijn ontstaan in thuissituatie dus dat maakt het nog makkelijker. Maar waar het om gaat is natuurlijk het beperken van contacten. In de thuissituatie is dat dus geregeld, maar buitenshuis niet omdat dit nou eenmaal lastiger is (want economie). Maar zoals ik al eerder zei, dat maakt m.i. het niet beter om buitenshuis allemaal dingen te doen die wel zijn toegestaan.
Wat ik wil zeggen, eigenlijk vind ik het dus juist nogal storend dat er gevallen wordt over mensen die de kerst met 1 persoon teveel doorbrengen, terwijl diezelfde mensen wel in de rij voor de Ikea of Action staan of naar de sportschool gaan aangezien je daar toch echt met veel meer mensen in aanraking komt. En nee, ik ben geen voorstander van een volledige lockdown, maar wel van logisch nadenken en elkaar minder in de gaten houden en veroordelen.