Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Kerst plannen, maak jij ze?

<<

Anoniem304

Bericht 11 Dec 2020 16:57

Re: Kerst plannen, maak jij ze?

Ja hoor, die fondue vork steek je idd niet in de mond en dan is het toch hetzelfde als gourmetten etc?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 11 Dec 2020 17:02

Ja alleen zit je wel redelijk dicht op elkaar (met gourmetten ook). Met gewone etentjes laten wij er altijd een stoel tussen zitten.
Maar dan zouden twee pannetjes met fondue ook kunnen natuurlijk. Was maar even een gedachte hoor.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem296

Bericht 11 Dec 2020 17:09

Marin wij hebben dat laatst een keer gedaan en toen 2 kleine pannetjes gemaakt. Zo kun je als stel een pannetje delen en afstand houden van het andere stel.
Eventueel kids op de kopse kant neerzetten en die kunnen dan makkelijk meedippen in t pannetje van hun ouders.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 11 Dec 2020 17:12

Ja mochten we het gaat doen is dat idd wel een goed idee!
<<

Anoniem304

Bericht 11 Dec 2020 17:24

Ohja afstand. Zie zo weinig mensen in huiselijke sferen dat ik dat gewoon vergat!
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 11 Dec 2020 17:30

Lady schreef:
Archie schreef:Ik zat trouwens nav dit topic nog eens te rekenen, maar wat wij doen mag wel puur regeltechnisch gezien.

Mijn date woont namelijk tijdelijk bij zijn ouders dus zij zijn 1 huishouden.

Dan komt zijn zus en vriend erbij (2 volwassenen) en ik (1 volwassene). Nu voel ik me minder hypocriet ;)

Ja, ik snap dat het nu minder hypocriet voelt :smile: . Maar ergens ook gek toch, dat jullie met hetzelfde aantal volwassenen aan de regels voldoen en dat wij met hetzelfde aantal volwassen de regels overtreden..

Ja, andersom zou het dan niet kunnen. Zo had ik er nog niet eens aan gedacht. Volgens mij gaat het uiteindelijk allemaal om 'normaal' doen. Afstand houden, niet met hele groepen bij elkaar die je normaal nooit ziet, regels vergeten door te gezellige avonden e.d.
11.21
10.23
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 11 Dec 2020 17:36

Ja, ik snap op zich ook wel dat het gek is, je kunt met drie volwassenen op bezoek bij een gezin van twee ouders en tien thuiswonende meerderjarige kinderen, maar niet met twee ouders en twee tieners op bezoek bij een alleen wonende opa.

Ze kunnen natuurlijk niet voor elke bezoekcombi een regel maken. Hooguit hoeveel mensen er maximaal in huis mogen zijn als er bezoek is, maar dan krijg je vast ook weer rare situaties.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Dec 2020 21:52

Punt is natuurlijk dat het hele coronabeleid is ingegeven door belangenafwegingen en daardoor arbitrair is. Ik bedoel het is natuurlijk makkelijker om regels te stellen over het aantal personen dat op bezoek mag komen, dan om winkels e.d. dicht te gooien. Bij het beperken van bezoek zit je niet met economische gevolgen en door nog 3 mensen toe te staan hoeft ook niemand te vereenzamen. En ja, veel besmettingen zijn ontstaan in thuissituatie dus dat maakt het nog makkelijker. Maar waar het om gaat is natuurlijk het beperken van contacten. In de thuissituatie is dat dus geregeld, maar buitenshuis niet omdat dit nou eenmaal lastiger is (want economie). Maar zoals ik al eerder zei, dat maakt m.i. het niet beter om buitenshuis allemaal dingen te doen die wel zijn toegestaan.

Wat ik wil zeggen, eigenlijk vind ik het dus juist nogal storend dat er gevallen wordt over mensen die de kerst met 1 persoon teveel doorbrengen, terwijl diezelfde mensen wel in de rij voor de Ikea of Action staan of naar de sportschool gaan aangezien je daar toch echt met veel meer mensen in aanraking komt. En nee, ik ben geen voorstander van een volledige lockdown, maar wel van logisch nadenken en elkaar minder in de gaten houden en veroordelen.
<<

Anoniem295

Bericht 11 Dec 2020 21:58

Luisa, ik denk dat ik me heel goed in jouw laatste alinea kan vinden.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Dec 2020 22:03

Zag net bij Meldpunt deze animatie over die ene persoon meer of minder. Stuk minder onschuldig dan het lijkt:

https://www.npostart.nl/WO_MAX_16374717 ... MarkerEnd~

https://www.maxmeldpunt.nl/vrije-tijd/h ... n-u-denkt/
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 11 Dec 2020 22:25

Volgens mij gaat dat vooral om “elke dag andere mensen zien”. Stel dat ik met kerst drie dagen lang dezelfde 5 mensen zie, dan kan ik er max 5 besmetten. Als ik er 24 dec 4 zie, 25 dec 4 anderen en 26 dec weer vier anderen zit ik al aan 12. Dus volgens mij moet je het dan in het iets grotere geheel bekijken.

Ik verwonder mij trouwens ook hoeveel mensen als reden geven dat ze alleen mensen zien die ze anders ook zien. Je kunt toch op elk tussenliggend moment ook besmet raken, tenzij je helemaal nergens anders komt?
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Dec 2020 23:54

Ach weet je, de regels zijn gewoon ontzettend krom en daarom begrijp ik wel dat men het niet zo nauw neemt. Echt, wat dat betreft kunnen we beter in een complete lockdown gaan want dit werkt zo niet. Ik mag wel op kerstavond in een hotel overnachten en met 150 gasten in één zaal dineren, ik mag op eerste kerstdag lekker naar het tuincentrum waar het krioelt van de mensen en we hutje mutje in de rij staan voor een glühwein bij de kerstkraam maar ik mag niet op tweede kerstdag met m’n ouders, vriend, zus en zwager het gourmetstel aanslingeren. Schiet mij maar lek.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Dec 2020 00:04

Klopt Char, maar je kunt dus ook op ieder ander moment die mensen die je altijd al ziet besmetten. Of het nu wel of geen kerst is maakt in mijn ogen niet uit. Ik zou het raarder vinden dat ik die mensen altijd gewoon zie en met kerst ineens niet. Als je ze nooit relatief kort achter elkaar ziet en met kerst ineens wel heb je zeker een punt. Maar dat is in ons geval niet zo.

En Toet, ik ben het met je eens, dat zorgt er bij mij ook voor dat ik voor mezelf kijk wat ik verantwoord vind. De 1e lockdown zat ik thuis (werk in het onderwijs) en kon ik me heel gemakkelijk aan de regels houden, dat voelde toen ook echt goed. Nu zie ik op m'n werk per dag zo'n 100 mensen en dat zorgt er echt voor dat ik het niet meer goed kan rijmen in mijn privé leven.
Nu wil het echt niet zeggen dat ik de regels aan mijn laars lap, maar ik bepaal wel meer wat ik zelf verantwoord vind en wat de mensen waar ik mee afspreek er van vinden.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 12 Dec 2020 00:05

Wij kunnen met schoonfamilie wel kerst bij ons of schoonzus vieren maar niet bij schoonvader.
Als we naar schoonvader gaan komen er 4 volwassenen op bezoek en bij ons of schoonzus maar 3.
Al hebben we deze week sowieso niet echt coronaproof geleefd met elkaar, laten we maar hopen dat er niemand klachten gaat krijgen, daar ben ik nl wel een beetje bang voor nu, achteraf, nu mn brein weer een beetje gaat werken.
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 15 Dec 2020 16:26

Nou wij hebben de knoop doorgehakt en gaan niet naar m'n moeder. Vind 't wel sneu, waarschijnlijk wordt 't een karige kerst voor haar qua kinderen terwijl normaal de tafel vol zit.
Maar zowel m'n broer als ik vinden 't toch niet zo verantwoord, zeker als m'n stiefbroer en -zus er zijn, dan mag 't gewoon niet.

Eerste Kerstdag zijn we dus gewoon thuis.
Tweede Kerstdag zijn we ook thuis en komen m'n schoonouders.

Dan proberen we tussen Kerst en Oud en nieuw wel met m'n schoonzus en zwager en met m'n vader en stiefmoeder af te spreken.

En nu we vijf weken 'kerstvakantie' hebben, ga ik begin januari wel een week met de kinderen bij m'n moeder zitten. Heeft zij alsnog haar dosis kleinkinderen.
<<

Anoniem325

Bericht 15 Dec 2020 16:37

Bij ons staat het inmiddels ook vast, niet heel veel anders dan andere jaren eigenlijk.

Kerstavond naar mijn ouders. Spelletjes spelen en lekker eten. Gewoon lekker in joggingbroek en kersttrui, heerlijk.

Eerste kerstdag zijn mijn vriend en ik samen. We gaan gourmetten, films kijken, misschien spelletjes. Maar gewoon vooral genieten van elkaar.

Tweede kerstdag gaan we naar mijn schoonouders, oma van mijn vriend komt ook. Schoonvader gaat uitgebreid koken (niet zo uitgebreid als normaal, maar alsnog pakt ie goed uit).

‘Derde kerstdag’ komen mijn ouders nog een keer naar ons. We maken verschillende hapjes en verder eigenlijk niks bijzonders.

Ik moet zeggen dat ik het persoonlijk heerlijk vind dat het even zo gaat. Hele tafels vol met familie, maar dit knusse vind ik ook erg fijn.
<<

Anoniem326

Bericht 15 Dec 2020 17:01

De plannen zijn aangepast. Mijn ouders nodigen elke avond een stel uit. Aangezien ik de derde persoon kan zijn, kan ik twee keer komen en toch ook mijn broertje en vriendin en zus en partner en kinderen zien. Ik schuif dus twee keer aan. En kerstavond dus bij mij thuis en dan komt mijn ex.
<<

Anoniem337

Bericht 15 Dec 2020 18:30

Wij hadden niet zo’n goed gevoel bij de plannen die we in eerste instantie hadden dus hebben alles afgezegd en zijn lekker samen thuis.
<<

Radler

Yipyapper

Bericht 15 Dec 2020 22:02

Wij zijn kerstavond en 1e kerstdag met ons 3tjes thuis en 2e kerstdag hebben we de kinderen van man en gaan we brunchen bij mijn ouders.
Juli 2019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Dec 2020 22:32

Wij gaan op kerstavond met ons gezin bij mijn schoonouders gourmetten (op zich gaat het afstandhouden best oké: wij aan de ene kant van de tafel, zij aan de overkant, de kinderen houden geen afstand).
Eerste kerstdag komen mijn schoonouders en een tante bij ons eten en gaan we spelletjes doen.
Tweede kerstdag komen mijn (tweede) moeder en mijn zusje met vriend en zoontje bij ons.
Past allemaal precies binnen de regels. Al zouden we tweede kerstdag het liefst bij mijn moeder thuis vieren, maar dan gaan we met vier volwassenen op bezoek (maar precies dezelfde samenstelling bij ons thuis mag wel).
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Dec 2020 22:54

Mijn ouders komen kerstavond. Wij zijn vanuit huis niet gewend om cadeaus te doen met kerst, maar ik heb toch iets voor ons allemaal gekocht. Ik denk dat ze dat heel leuk vinden.

Eén van de kerstdagen vieren we met mijn zus' gezin. Waarschijnlijk met wat kleine hapjes en een leuke kerstfilm op de bank met de zes kids. De andere kerstdag leggen we de jongens vroeg op bed en laten we eten komen.

Op de zondag komen mogelijk mijn schoonmoeder en partner koffie drinken.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Mara

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 16 Dec 2020 23:20

Wij vieren kerst eigenlijk zoals altijd. Eerste kerstdag gaan we naar mijn schoonouders en zwager, tweede kerstdag komen mijn ouders. Dit zijn ook de mensen die we verder binnen nog zien en nu helpen met klussen in het nieuwe huis.
💙 2016
💙 2020
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Dec 2020 11:27

Wij vieren kerst normaal altijd met mijn broer en zijn gezin en mijn ouders op 1 dag, jaren ook nog met mijn oom, tante, neefje en nichtje en partners maar dat was de afgelopen jaren met alle verschillende agenda's al niet meer te doen. En de andere dag bij mijn schoonouders met mijn man zijn zusje met vriend, zijn broertje en zijn oma. Dat ook nog allemaal op ruim een uur rijden dus dan blijven we ook altijd logeren.

Dat gaat allemaal niet nu natuurlijk en wij hebben vooropgesteld dat er niemand alleen moet zitten met kerst, dus zijn mijn man zijn oma en broertje bij mijn schoonouders en gaan zij met zijn vieren bij mijn schoonzus en vriend op bezoek. Dat zijn al teveel volwassenen bij elkaar dus wij zien mijn schoonfamilie niet deze kerst.
Toen hebben we gevraagd of mijn ouders bij ons kerst willen vieren, dan hoeven wij lekker een keer niet de auto in, niet te logeren en mijn ouders niet te koken en kunnen ze zo aanschuiven. Ik denk oprecht dat wij de meest relaxte kerst ooit krijgen!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Dec 2020 11:47

Opeens 17 nieuwe gevallen in NSW. Zo bizar, van wekenlang nul, nu opeens van 1 (chauffeur van Australiërs die in 2 weken quarantaine moesten) naar 17. Kan zijn dat we straks stad niet uit mogen weer, ze gooien hier meteen alles dicht. We zouden maandag naar M.elbourne voor kerst, ik hou mijn hart vast :(
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 17 Dec 2020 11:57

Oh balen Marsy! Wat moet je toch flexibel zijn he.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen