Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Vragen zwangerschapsdiabetes

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 22 Jun 2020 12:42

Re: Vragen zwangerschapsdiabetes

Bedankt voor de uitleg Joey en Savi! Fijn om het even samenvattend te lezen want ik werd al duizelig van alle info en al die waarden en prikmomenten enzo. Goed ook om te weten dat 't protocol overal verschilt want dan wacht ik gewoon even af tot ik meer weet vanuit m'n eigen ziekenhuis.
Let's discover the world together.
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 22 Jun 2020 18:21

Dit is precies ons verhaal Marin! Mijn vrouw had ook een waarde van 7.8, geprobeerd om het met voedingspatroon aanpassen onder controle te houden maar dat is helaas niet gelukt. Bij haar bleven de nuchtere waardes te hoog. Ze spuit nu insuline. Mijn tip; veel groente eten, koolhydraten beperken maar zeker niet schrappen en ‘s avonds na het eten een wandeling maken. Het hoeft maar een korte wandeling van 20 minuten te zijn.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 22 Jun 2020 19:06

Balen Marin!
Hier was ik na de groei echo doorgestuurd voor de suikertest omdat de baby groot was.
De test was te hoog. Zowel nuchter als na het drankje. Met zelf prikken en dieet kon ik het onder controle houden.
Wel onder controle gebleven van het ziekenhuis omdat de groei voor bleef lopen en uiteindelijk met 37+6 ingeleid.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 22 Jun 2020 19:39

Oh lees nu je reactie hier Phileine. Wat balen zeg! En balen dat ze nu dus aan de insuline zit. Bedankt voor de goede tips! Daar kan ik wat mee!

Jezzie, ik wist niet dat je was ingeleid! Hoe groot was jouw baby uiteindelijk? En nog gefeliciteerd!
Oh het gewicht lees ik net in het andere topic. Alles loopt lekker door elkaar heen haha.
<<

ShallY

Yipyapper

Bericht 22 Jun 2020 20:01

Marin ik heb je even een pb gestuurd
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 22 Jun 2020 20:31

ShallY schreef:Marin ik heb je even een pb gestuurd

Weet je zeker dat 't gelukt is? Ik heb niks ontvangen!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 22 Jun 2020 20:38

Marin schreef:Jezzie, ik wist niet dat je was ingeleid! Hoe groot was jouw baby uiteindelijk? En nog gefeliciteerd!
Oh het gewicht lees ik net in het andere topic. Alles loopt lekker door elkaar heen haha.

Haha ja, hij was 4350 gram bij 37+6.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 22 Jun 2020 20:40

Ja jeetje dat is best een grote baby. Had hij last van een glucose dip?
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 22 Jun 2020 20:47

Marin schreef:Ja jeetje dat is best een grote baby. Had hij last van een glucose dip?

Nee, we moesten wel een nachtje blijven. Hij is 3x om de 3 uur geprikt. Maar was steeds netjes. Volgende ochtend nagekeken door de kinderarts en toen mochten we naar huis. Hij is ook gewoon netjes in verhouding, best lang 53 cm gemeten, Maar vk die vandaag kwam gokt wel 55 cm. Hij ziet er niet heel groot of zwaar ofzo uit. Alleen maatje 50 past hij niet ? ging ik ook niet vanuit. Heeft F ook amper aangehad.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 22 Jun 2020 20:49

Ah fijn! En lang idd zeg! Hij zag er op de foto's ook echt niet uit als een enorme baby hoor. Wel als een enorme cute baby en zo lief met z'n grote broer en zus! ?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 02 Dec 2020 10:25

Even een vraagje: Hebben jullie zo'n twee maanden na de bevalling ook nog een glucose test moeten doen? Dit wil het ziekenhuis graag van mij en ik heb er zoooo geen zin in. Ook lekker precies tussen de feestdagen in dus dat wordt opletten.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Dec 2020 10:31

Maar jij had toch geen eens zwangerschapsdiabetes? Ik hoef dat deze keer niet eens straks. Bij het vorige ziekenhuis moest dat wel, ook nog een dag curve bijhouden. Wat ik logisch vind omdat ik zwangerschapsdiabetes had. Maar ik hoef dat nu zelfs niet eens.

Edit: ik lees dat je zelfs een glucosetest moet? Nee daar heb ik na de zwangerschap niet eerder van gehoord. Maar waarom moet je tussen kerst en oud en nieuw dan opletten?
Laatst gewijzigd door Joey op 02 Dec 2020 10:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Dec 2020 10:32

Marin schreef:Even een vraagje: Hebben jullie zo'n twee maanden na de bevalling ook nog een glucose test moeten doen? Dit wil het ziekenhuis graag van mij en ik heb er zoooo geen zin in. Ook lekker precies tussen de feestdagen in dus dat wordt opletten.

Moet je de suikertest nog een keer? Of gewoon bloedprikken voor vanalles incl glucose?

Ik moet gewoon bloedprikken, dat wel. En gesprek bij de internist (6 weken na geboorte). Die suikertest hoef ik niet opnieuw.

En ik moest in de week na de bevalling nog 3 dagcurves prikken.
<<

Anoniem316

Bericht 02 Dec 2020 10:35

Is dat misschien omdat M. een forsere baby was dan O. ? Dat je misschien toch op het laatst het ontwikkeld hebt en nu even willen checken of jouw suikers gekke dingen doen?

Ik heb nog niks gehoord over hoe en wat na de bevalling maar zal gezien de risicofactoren wel in de gaten gehouden worden.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Dec 2020 10:45

Savi schreef:
Marin schreef:Even een vraagje: Hebben jullie zo'n twee maanden na de bevalling ook nog een glucose test moeten doen? Dit wil het ziekenhuis graag van mij en ik heb er zoooo geen zin in. Ook lekker precies tussen de feestdagen in dus dat wordt opletten.

Moet je de suikertest nog een keer? Of gewoon bloedprikken voor vanalles incl glucose?

Ik moet gewoon bloedprikken, dat wel. En gesprek bij de internist (6 weken na geboorte). Die suikertest hoef ik niet opnieuw.

En in lwd hoef ik gewoon niks van dit alles. Gek toch!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 02 Dec 2020 10:51

Dee, nee dat was al voor de bevalling aangevraagd dus toen wisten ze nog niet hoe groot ze precies ging zijn. Ik zag het nu in de agenda staan, dat ik dat ergens één dezer weken moet doen en toen dacht ik er ineens weer aan.

Er staat dat ik een nuchtere glucosetest moet doen. Dus ik ging uit van weer zo'n drankjestest. Ik heb nav jullie antwoorden toch maar even gemaild met de diabetes verpleegkundige want ik begrijp dat dit toch niet de standaard procedure is.

En idd Joey, ik was alweer terug gedragen naar de verloskundige. Vandaar dat ik er allemaal niet zo'n zin in heb. (en als ik veel snoep tijdens de feestdagen piekt m'n glucose level dan niet? Vandaar dat ik de feestdagen noemde).
<<

Anoniem316

Bericht 02 Dec 2020 10:57

Vreemd. Ben benieuwd waarvoor het is en waarom ze hiervoor hebben gekozen!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Dec 2020 11:01

Altijd regelmatig en gezond eten is wel het beste voor je bloedsuikerspiegel. Maar als je geen diabetes hebt, moet je lichaam teveel (suiker) eten wel aankunnen juist.
Als ik nu teveel suiker eet heb ik een piek in m'n waarden. Maar een paar uur later is daar (bij mij) niks meer van te merken en zit ik na een maaltijd zonder veel suiker gewoon weer goed. Ook heb ik nuchter altijd een goede waarde, ongeacht wat ik 's avonds eet, en dat is dus mét zwangerschapsdiabetes.
Misschien praat ik er nu te makkelijk over, maar ik zou me niet direct zorgen maken en gewoon eten zoals je die periode zou doen.
En ik denk/hoop voor je dat ze gewoon een nuchtere waarde willen prikken :). Maar dat zou ook bij de huisarts kunnen... Nou ben benieuwd wat ze reageren!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 02 Dec 2020 11:08

Ja ik moet natuurlijk sowieso niet zoveel snoepen 😁
Ik houd jullie wel even op de hoogte wat ze zegt!
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Dec 2020 11:22

Savi schreef:Ik moet gewoon bloedprikken, dat wel. En gesprek bij de internist (6 weken na geboorte). Die suikertest hoef ik niet opnieuw.

Dit moest ik ook.
Echt niet dat ik nog een keer zo'n drankje zou drinken. Brrrr
🩷 jan '16
💙 nov '18
<<

Anoniem304

Bericht 02 Dec 2020 11:51

Een nuchtere glucosetest is in principe gewoon nuchter bloedprikken. Anders zou er wel GTT of OGTT op je formulier staan denk ik.

Dat moet ik dus ook, nuchter bloedprikken.

@Joey wel apart hoor, al hoefde ik bij G ook niet nog 3 dagcurves te prikken. Dacht dat dat nu zo is vanwege de insuline, maar volgens mij is het bij iedereen anders dan.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Dec 2020 11:57

Savi schreef:Een nuchtere glucosetest is in principe gewoon nuchter bloedprikken. Anders zou er wel GTT of OGTT op je formulier staan denk ik.

Dat moet ik dus ook, nuchter bloedprikken.

@Joey wel apart hoor, al hoefde ik bij G ook niet nog 3 dagcurves te prikken. Dacht dat dat nu zo is vanwege de insuline, maar volgens mij is het bij iedereen anders dan.

Ik moest dat al wel, zonder insuline. Was wel een jaar later dan jij bij G :)
<<

Anoniem304

Bericht 02 Dec 2020 11:57

Ja daar zat ook weer wat tijd tussen natuurlijk!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 03 Dec 2020 11:24

Het gaat idd om nuchter bloedprikken en gelukkig niet de OGTT! Fjoe, dat valt weer mee.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Dec 2020 11:54

Gelukkig maar!!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen