Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Het Grote Cadeautjes (voor mensen die alles al hebben)-topic

<<

Whatever

Major Yipyapper

Bericht 25 Nov 2020 13:35

Het Grote Cadeautjes (voor mensen die alles al hebben)-topic

Het is nog vroeg, maar ik denk er alweer een week of twee over na... wat ik in hemelsnaam voor mijn ouders moet kopen voor kerst?

Voor mijn zus heb ik inmiddels ideetjes genoeg, maar mijn ouders zijn elk jaar weer een enorm probleem. Ze zijn nogal van de categorie "hebben alles al" + "houden niet van nutteloze rommel" + "zonde van het geld". En dan hebben ze ook nog eens niet echt duidelijke hobby's/interesses, is mijn vader slecht ter been (lastig met uitjes) en zitten ze meer dan de helft van het jaar in het buitenland (dus abbonementen op tijdschrift/krant is ook niet handig). Voor mijn moeder komt het er meestal op neer dat ze cadeautjes voor de hond krijgt en mijn vader krijgt meestal een boek (50/50 kans dat hij het leest) of iets eetbaars als wijn of chocola. Maar ik zou zo graag weer eens een leuker/echt cadeautje meenemen! En niet steeds hetzelfde. Helemaal omdat mijn moeder en zus het wel leuk vinden om cadeautjes te doen en vorig jaar kerst niet is doorgegaan doordat er al ruzie was voor ik gearriveerd was..

Wie heeft er zin om met me mee te denken? En wie weet kunnen we met elkaar meedenken?

Interesses moeder: onze hond, golf (om te doen), tour de france/schaatsen (om te kijken), uit eten gaan/dingen ondernemen (maar mijn vader slecht ter been), oh en ze houdt stiekem ook wel van die royalty/roddelbladen (al paar x zo'n royals eindejaarsblad gehaald, maar dat wil ik niet weer doen)
- geen opties: cosmetica, boeken of andere dingen waar ze concentratie voor nodig heeft, etenswaren
- tot nu toe bedacht: gepersonaliseerd golfitem zoals handschoen/handdoek/pitchfork met foto hond

Interesses vader: actualiteiten (met name politiek en medisch), lezen, lekker eten (uit eten of zoetigheid), en in mindere mate ook wel de hond en golf :smile:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 25 Nov 2020 13:39

Re: Kerstcadeautjes voor mensen die alles al hebben

Voor je vader het nieuwe boek van Obama?

Verder denk ik even na.
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Nov 2020 13:41

Re: Het Grote Cadeautjes (voor mensen die alles al hebben)-t

Bon voor een diner voor 2 (in deze tijd bezorgen ze die vast ook van hun favo restaurant).
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Nov 2020 13:45

Of iets voor in huis?

Hebben ze iets nodig? Hier hebben we de afspraak vanaf november niets meer voor jezelf te mogen kopen. Dus ook niet als je een nieuwe pan ofzo nodig hebt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 25 Nov 2020 13:48

Tabbie schreef:Bon voor een diner voor 2 (in deze tijd bezorgen ze die vast ook van hun favo restaurant).

Of als je echt uit wilt pakken (bijv samen met je zus geld bij elkaar wil leggen). Hotel overnachting en diner. Dit vraag ik voor m'n verjaardag omdat t min of meer 't enige is wat we momenteel kunnen doen. En vergt weinig inspanning voor je vader.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Bericht 25 Nov 2020 13:49

@ Marin: Die heb ik overwogen, maar ik denk dat de 50/50 kans net de andere kant op slaat en hij het niet gaat lezen, Amerika is niet echt zijn eerste interesse en hij was ook maar matig geinteresseerd in de verkiezingen laatst.

@ Tabbie: Ze zijn culinair best verwend, dus dat wordt OF heel duur OF minder geslaagd. En ze hebben wel 1 favoriet iets meer betaalbaar restaurant voor regelmatige etentjes, maar die zitten in het naastgelegen dorp en bezorgen dus niet bij mijn ouders. Al zit ik me nu wel af te vragen of ik daar niet iets kan regelen aangezien ik die mensen ook wel ken en mijn ouders vaste klanten en vrienden zijn. Houd ik even in mijn achterhoofd!

Qua iets in huis hebben ze letterlijk niets nodig. Ze zijn van het in 1x hele dure spullen kopen en daar dan twintig jaar mee doen en niet van de accessoires of decoratie. En als ze een keertje iets willen hebben zoals een mooie pan dan kopen ze dat dus zelf en hoor ik het pas als het er is. En ze kopen dus niet vaak dingen (want ze hebben alles al :smile:). Overigens wel een goeie afspraak! Die ga ik introduceren deze kerst haha! Het enige dat ze nu nodig hebben en gaan kopen is een nieuwe televisie (dus daar kan ik ook niet echt iets betekenen) omdat ze sinds kort netflix hebben ontdekt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 25 Nov 2020 13:51

Als je tijd over hebt en het persoonlijk wilt maken kan je wel een 'ouderwetse' televisie gids voor Netflix maken. Dus een boekje met daarin alle tips aan Netflix series die ze kunnen kijken met plaatjes en uitleg.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Bericht 25 Nov 2020 13:52

Marin schreef:
Tabbie schreef:Bon voor een diner voor 2 (in deze tijd bezorgen ze die vast ook van hun favo restaurant).

Of als je echt uit wilt pakken (bijv samen met je zus geld bij elkaar wil leggen). Hotel overnachting en diner. Dit vraag ik voor m'n verjaardag omdat t min of meer 't enige is wat we momenteel kunnen doen. En vergt weinig inspanning voor je vader.

Ja ik zou dat ook leuker vinden en zij waarschijnlijk ook, maar mijn zus vindt dat dus niet leuk. Die wil een kerstavond emt meerdere tastbare cadeautjes geven en uitpakken. Dus die doet dan ook niet met mij mee met zoiets, maar koopt meerere kleine cadeautjes zoals sloffen of sjaals die vaak ongebruikt in de vuilnisbak belanden zeg maar. :P En ik weet dat en dat verhoogt de drempel voor mij nog meer om "rommel" te kopen die ze toch niet gebruiken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 25 Nov 2020 13:53

Pfff ja lastig is dat he! Ik herken dat wel.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Bericht 25 Nov 2020 13:53

Marin schreef:Als je tijd over hebt en het persoonlijk wilt maken kan je wel een 'ouderwetse' televisie gids voor Netflix maken. Dus een boekje met daarin alle tips aan Netflix series die ze kunnen kijken met plaatjes en uitleg.

Oh dat is wel een leuk idee! Het tijd over hebben is op dit moment wel een probleem, maar dat kan over een week of 2 wel beter zijn. Ik vind dit een goeie. Ik weet nog dat mijn moeder het destijds heel leuk vond toen ik destijds voor mijn ex een soort van tourguide met voorpret voor vakantie in Frankrijk had gemaakt. Misschien vindt zij zoiets wel leuk!
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Nov 2020 15:16

Iets van een cadeau pakket van een delicatessenwinkel of lokale winkel?

Ik heb mijn man dit jaar een pakketje cadeau gedaan met sangria, aioli, goede olijfolie en borrelkruiden.
Later zelf nog kaas, vleeswaren en brood erbij gekocht en een borrelavondje er van gemaakt.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Nov 2020 15:27

Hebben ze al een mooie grillpan?

Of anders een mooie plant. Iets wat ze misschien niet snel zelf kopen, maar wel nuttig is.

En ja! Het is echt een fijne afspraak. Zo mist mijn ma opeens een honinglepel nu is verse honing krijgt van de buren. Die mag ze dus niet zelf kopen, maar gaat op het lijstje en moet ze maar even wachten totdat ze het heeft.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Nov 2020 15:28

Een familie fotoshoot?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Nov 2020 16:51

Fijn hè, ouders die alles hebben?
Mijn ouders kunnen blij worden van het ‘spel van het jaar..’. Ik heb ook een keer het Top 2000 spel gegeven.
Je zou ook een kerstpakket kunnen maken met allerlei kleinere dingen die ze leuk vinden. Iets te eten, 1 tijdschrift voor beide, hondenkluifje, kerstsokken, ect.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Bericht 25 Nov 2020 18:23

Amandine schreef:Iets van een cadeau pakket van een delicatessenwinkel of lokale winkel?

Ik heb mijn man dit jaar een pakketje cadeau gedaan met sangria, aioli, goede olijfolie en borrelkruiden.
Later zelf nog kaas, vleeswaren en brood erbij gekocht en een borrelavondje er van gemaakt.

Dit is wel een leuke voor mijn vader inderdaad! Eens kijken of ze ergens iets leuks met zoetigheid hebben. Wellicht een chocolaterie oid. Mijn vader is niet zo'n hartige snoeperd en mijn moeder hoeft dus geen etenswaren.

Jip schreef:Een familie fotoshoot?

Dat zouden ze echt het allerergste ooit vinden :smile: :smile: :smile:

Sowieso willen ze allebei zelf al echt niet op de foto, mijn zus en ik hoeven ook niet per se, maar sowieso ook hoeven ze geen foto's van ons en doen ze niks met foto's.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Bericht 25 Nov 2020 18:27

Tabbie schreef:Hebben ze al een mooie grillpan?

Of anders een mooie plant. Iets wat ze misschien niet snel zelf kopen, maar wel nuttig is.

En ja! Het is echt een fijne afspraak. Zo mist mijn ma opeens een honinglepel nu is verse honing krijgt van de buren. Die mag ze dus niet zelf kopen, maar gaat op het lijstje en moet ze maar even wachten totdat ze het heeft.

Ja, hebben ze al, ligt vrijwel nooit gebruikt in de kast. Zelfde geldt voor van die Creuset pannen. Plant is ook weer niet handig met 2x per jaar 3-4 maanden frankrijk.

Echt superlief dat iedereen zo hard meedenkt trouwens en ook echt wel helpend! Ik ga kijken of ik iets van een zoet "kerstpakket"-achtigs kan vinden voor mijn paps in ieder geval. En ik vind die netflix gids ook echt superleuk voor mijn moeder en dan eventueel met een golf-gadget iets en een cadeautje voor de hond erbij.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Nov 2020 18:37

Een schenking aan een goed doel uit hun naam?
<<

Anoniem332

Bericht 25 Nov 2020 19:39

Houden ze van koken, een kookboek, Ottolenghi heeft onlangs een nieuwe. Al vind ik simpel nog steeds het fijnste boek.

Misschien heel kneuterig, wellicht z’n pakket: https://www.bol.com/nl/p/robotime-cathy ... oductImage

Wat is een beetje je budget voor je ouders? En wellicht een mooi interieur accessoire zoals een housebird of een kandelaar/ tafel stuk van skultuna
<<

Whatever

Major Yipyapper

Bericht 25 Nov 2020 19:57

Housebird schreef:Houden ze van koken, een kookboek, Ottolenghi heeft onlangs een nieuwe. Al vind ik simpel nog steeds het fijnste boek.

Misschien heel kneuterig, wellicht z’n pakket: https://www.bol.com/nl/p/robotime-cathy ... oductImage

Wat is een beetje je budget voor je ouders? En wellicht een mooi interieur accessoire zoals een housebird of een kandelaar/ tafel stuk van skultuna

Oh dit vind ik een hele goede! Voor volgend jaar als ik eeeeeeindelijk geen student meer ben. :smile:
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Nov 2020 20:01

Ik geef mijn ouders daarom een beleving voor twee. Dit jaar een borrelplank van een lokaal restaurant. Juist omdat ze alles al hebben of kopen voor zichzelf. De afgelopen maand hebben ze genoeg op hun bordje gehad. Dus even een verplicht rust momentje samen leek mij daarop wel op zijn plek.

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Nov 2020 21:42

Whatever schreef:
Tabbie schreef:Hebben ze al een mooie grillpan?

Ja, hebben ze al, ligt vrijwel nooit gebruikt in de kast. Zelfde geldt voor van die Creuset pannen. Plant is ook weer niet handig met 2x per jaar 3-4 maanden frankrijk.

Echt superlief dat iedereen zo hard meedenkt trouwens en ook echt wel helpend! Ik ga kijken of ik iets van een zoet "kerstpakket"-achtigs kan vinden voor mijn paps in ieder geval. En ik vind die netflix gids ook echt superleuk voor mijn moeder en dan eventueel met een golf-gadget iets en een cadeautje voor de hond erbij.

Doet mij denken aan het pakketje dat ik van mijn werkgever kreeg tijdens de eerste lockdown. Was een pakketje met Italiaanse nougat, chocolade, snoepjes, etc. Allemaal Italiaanse lekkernijen. Da's dan misschien ook wel een idee.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Nov 2020 21:53

Of iets simpels, maar dan de luxe variant. Zo zou je mij niet blij maken met kerstsokken. Echte wollen sokken dan weer wel, omdat die veel lekkerder zitten.
<<

Anoniem313

Bericht 25 Nov 2020 22:30

Is het geen tijd om het concept van verlanglijstje te introduceren in je familie?
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Nov 2020 22:34

Ik lees mee. Hier een moeder die niet goed ter been is, en niet veel eet. Onderneemt nmi ook niet veel. Ons pap is wel wat ondernemender, organiseert ook bepaalde dingen en werkt. Maar echte hobby's heeft hij verder niet. Echt samen iets ondernemen zie ik ze ook niet echt doen. Gaan wel 2x per jaar op vakantie, maar ja nu met corona..
We vragen dus ook maar ieder jaar wat ze willen. Ons pap, een fles drank, keuze uit 4 soorten.
Ons mam, 2 riemen.
En dat is dan namens mij, m'n vriend en mn broer. De moeite hè;)
Tijdschrift heeft ze al, doen we samen. Ons pap heeft Netflix, maar kijkt er eigenlijk weinig op. Dus ik lees hier nog even mee.

Ik.moet zeggen, voor m'n broer weten we ook echt niks (ons mam ook niet). Maar voor m'n vriend weet ik t ook al niet
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Nov 2020 22:37

Haha die fotoshoot was dus een héél slecht idee. Houdt je moeder van beauty behandelingen?

Of een bon van/voor hun kapper?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
Volgende

Terug naar Algemeen