Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Welke laptop

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 25 Nov 2020 10:24

Welke laptop

Mijn oude laptop is na ongeveer 12 jaar dienst redelijk aan het eind van zijn latijn.. Dus op zoek naar een nieuwe!
Welke hebben jullie en hoe bevalt die? Ik wil graag een scherm van minimaal 15 inch en wel een beetje snel, zodat ik bv ook fotoboeken kan maken en foto's wat kan bewerken en zo. Verder zal ik 'm gebruiken voor werk.
Budget is max 700,-
Ik heb natuurlijk al gezocht online (Tweakers, Cool Blue ed) maar vind persoonlijke ervaringen altijd fijn om te lezen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem307

Bericht 25 Nov 2020 10:40

Re: Welke laptop

Ik heb een Medion. Vroeger hét merk van Aldi, tegenwoordig overal te koop. En ik vind hem redelijkerwijs goedkoper dan een HP en daardoor ook beter. :P Ik heb laptops gehad waarvan ik dacht dat ik terug in 2005 was, zo langzaam. Maar dat bleek doordat ik gruwelijk faalde in het uitkiezen van de laptop. Ik heb nu weer i5 en dat werkt weer helemaal geweldig.

Maar als je de laptop gebruikt voor tekstverwerken, internet en soms een facebookspelletje, zou je kunnen kiezen voor een chromebook. Dat is hier nooit een optie geweest, omdat ik zware programma's draai op de laptop, dus ik heb wel een i5 nodig.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Nov 2020 15:53

Ik heb een Lenovo Yoga, Deze kan je ook als tablet gebruiken, maar die functie gebruik ik bijna niet. Daarvoor is hij te groot. Wat ik wel regelmatig gebruik is het touchscreen. Als ik op mijn werklaptop zit heb ik die functie niet en dan pas merk je hoeveel je die stiekem gebruikt.
Ik ben er tot nu toe zeker wel tevreden over, wat software issues rondom het touchscreen, maar vaak is dat na een keer opnieuw opstarten met een update wel verholpen.

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 25 Nov 2020 16:00

Ik heb een 14 inch HP laptop (model niet meer beschikbaar) gekocht twee jaar geleden. Hij is sterk genoeg om Lightroom op te draaien om foto's te bewerken, dat vond ik belangrijk.
En ik wilde persé eentje met een SD slot, dat vond ik heel belangrijk. (nu iets minder). Dat was nog best lastig vinden.
Ik vond eigenlijk m'n vorige Chromebook ook heel fijn en snel maar ik miste toch wel HD ruimte ipv echt alles online/cloud.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Nov 2020 16:23

Ik heb een Acer Swift 3. Ik vind altijd vooral het toetsenbord belangrijk, ik las in de reviews dat mensen het toetsenbord iets te zwaar vonden en dat vind ik juist lekker typen, dus toen dacht ik: dat is net wat voor mij.

Verder een fijn scherm en ik kan erop doen wat ik wil doen, dus schrijven, internetten en af en toe een film kijken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 25 Nov 2020 16:57

Ik heb een Chromebook van Acer, bevalt me al jaren goed!
❤️ 7 juni 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 25 Nov 2020 17:31

Belangrijkste vraag is nog niet gesteld zie ik.

Waarvoor ga je hem gebruiken? Voor bijv. filmpjes af te kijken, gamen of voornamelijk internet en werk.
Bij gamen is namelijk het beeldscherm en snelheid etc. erg van belang en kom je al sneller in een andere prijsklasse terecht.
Hoeveel opslagruimte wil je hebben?

Een half jaartje geleden was ik ook op zoek naar een nieuwe laptop rond jouw prijs. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op de Asus model A509F . Volgens mij is er nu al weer een vervolg op uit. Gaat erg snel bij laptops, maar deze werkt tot nu toe erg fijn en snel. Start supersnel op.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 25 Nov 2020 19:27

Bedankt voor de tips!

Fred: dat heb ik in de openingspost al gezegd ?
Ik ga hem gebruiken voor werk, fotoboeken maken ed. Ik wil wel ook interne opslag hebben, dus een chromebook valt af.
Ik ben geen games, dus daar heb ik hem niet voor nodig.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Nov 2020 21:17

Ik heb deze:
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_a ... 04153.html

Erg fijne lichte laptop, erg snel. Een heerlijk ding voor het forum, fotoboeken te kunnen maken etc.
Maar ik weet niet wat voor werk je precies doet en deze er dan voor geschikt is.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem316

Bericht 26 Nov 2020 00:14

Ik heb zelf het type voor deze, maar die bevalt al 2 jaar heel erg goed. Start vlot op, nog steeds snel, hele goede accuduur en ook snel weer vol.
Voor mij was het belangrijk dat Ik er lightroom op kon draaien, kon thuiswerken en eventueel de sims. Dat lukt prima. Voor wat jij er mee wil doen, is deze vast geschikt! Deze heeft een i5 processor. Je hebt i3, i5 en i7. Als je daar meer info over zoekt, heb je vast zo duidelijk welke voldoende is voor je!
https://www.coolblue.nl/product/863800/ ... -589v.html

Terug naar Algemeen