Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

autostoeltje

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Nov 2020 00:43

Re: autostoeltje

Ik wilde daarom geen citi, maar goed die ervaring is alweer 8 jaar geleden ?
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Pinky

Noob

Bericht 24 Nov 2020 00:52

Onze citi van 5 jaar oud ook! Ik heb dit 360 iso fix autostoeltje nu besteld. Voor deze prijs kon ik het niet laten

https://www.mamaloesbabysjop.nl/mamaloe ... 6kg-yb104a
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 24 Nov 2020 09:19

Heeft er ook iemand ervaring/advies met een autostoeltje in een 3 deurs auto?

Ik rijd een Fiat 500 voor mijn werk en ik weet nog niet of wij privé een auto gaan kopen.
2021🩷
2024 💙
<<

Anoniem316

Bericht 24 Nov 2020 09:45

Ik deed in het begin altijd de maxicosi op de voorstoel. Maar daar zal niet iedereen zich oké bij voelen misschien.
<<

Anoniem308

Bericht 24 Nov 2020 11:17

Misschien is het dan makkelijker als je een isofix plaat erin hebt dan je de maxicosi er zo op kan klikken. In mijn Nissan micra past dat wel, alleen de bijrijder heeft bijna geen beenruimte meer over. Dus zou gewoon eens passen. Bijrijderstoel kan ook, maar dan moet jij of je partner altijd achterin zitten als je met het gezin weggaat.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Nov 2020 11:22

Zodra je kindje vooruit mag zitten, heb je niets meer aan het draaiprincipe. Anders zou ik denk ik voor een base gaan icm cosi.
08/2018
05/2021
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Nov 2020 11:24

Pinky schreef:Onze citi van 5 jaar oud ook! Ik heb dit 360 iso fix autostoeltje nu besteld. Voor deze prijs kon ik het niet laten

Ik ging meteen kijken want dat klonk goed, alleen de reviews zijn niet zo goed lees ik. Wellicht heb je dat al gezien maar zo niet misschien de moeite waard om nog even te lezen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Nov 2020 11:25

MissEnergy schreef:Zodra je kindje vooruit mag zitten, heb je niets meer aan het draaiprincipe. Anders zou ik denk ik voor een base gaan icm cosi.

Waarom niet? Is toch alsnog een gemakkelijkere houding om de gordel vast te maken en je kind erin te zetten? Of kan de stoel dan niet meer draaien?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Nov 2020 11:52

Ja die snap ik ook niet ME. M'n dochter zit sindskort vooruit, en ben nog steeds erg blij met het draaiprincipe.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 24 Nov 2020 11:58

MissEnergy schreef:Zodra je kindje vooruit mag zitten, heb je niets meer aan het draaiprincipe. Anders zou ik denk ik voor een base gaan icm cosi.

Jazeker wel!
Let's discover the world together.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Nov 2020 12:15

Echt wel. Toen ze een eigen willetje kreeg was ik maar wat blij dat ik overal bij kon.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Nov 2020 12:45

Juist wel!
Met vastmaken, maar ook met zelf in klimmen. Doordat de stoel een kwart gedraaid is kan G er zelf in klimmen via de achterbank. Als die vooruit staat is het te hoog en lukt dat niet.
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 24 Nov 2020 12:58

Wij zijn ook nog erg blij met ons draaibare stoeltje! Wij hebben de Joie spin 360, hele fijne stoel.
De maxicosi hadden wij toen zonder isofix, dat ging ook prima met de gordels.

Mijn ouders hebben een autostoel voor zoon die niet kan draaien en dat vind ik soms wel een gedoe, vooral op een krappe parkeerplek waarbij ik het portier niet ver open kan doen. Met ons eigen stoeltje gaat dat veel gemakkelijker.
10.04.17
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Nov 2020 13:15

Savi schreef:

Juist wel!
Met vastmaken, maar ook met zelf in klimmen. Doordat de stoel een kwart gedraaid is kan G er zelf in klimmen via de achterbank. Als die vooruit staat is het te hoog en lukt dat niet.

Ik heb in mijn 3 deurs een vooruitstoel en ze klimt er zo in! Maar misschien is mijn achterbank gewoon laag?

Voor vastmaken ga ik gewoon achter de passagierstoel staan en sta ik gewoon pal voor haar. Dat maakt prima vast!
08/2018
05/2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 24 Nov 2020 13:26

Daar heb ik nog nooit over nagedacht dat dat kan. Lijkt me niet erg comfortabel maar als 't pas in je auto, prima oplossing. Alleen niet als je straks hoogzwanger bent natuurlijk!

Ik ben wel erg blij met het draaistoeltje alleen is het draai mechanisme wel wat stroef geworden door al't zand.
Let's discover the world together.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Nov 2020 13:33

Harrison schreef:

Waarom niet? Is toch alsnog een gemakkelijkere houding om de gordel vast te maken en je kind erin te zetten? Of kan de stoel dan niet meer draaien?

Ik reageerde op basis van 3-deurs auto, daar vind ik het geen meerwaarde hebben. Bij onze 5-deurs zijn er nog steeds erg blij met de draaistoel! Zeker als ik schoonmoeder zie prutsen in haar auto.

(nb: 2 auto, station met axissfix en 3deurs twingo met kindkraft stoel zonder draaien)
08/2018
05/2021
<<

Anoniem332

Bericht 24 Nov 2020 21:57

Nooit geweten dat maxi cosi zoveel verschillende modellen heeft. Ik zag vandaag dat we een cabrio fix hebben.
Ik gebruik dat ding een paar kaar per jaar, zet dat ding in een auto, gordel erom heen en klaar.
<<

Pinky

Noob

Bericht 24 Nov 2020 22:05

Harrison schreef:
Pinky schreef:Onze citi van 5 jaar oud ook! Ik heb dit 360 iso fix autostoeltje nu besteld. Voor deze prijs kon ik het niet laten

Ik ging meteen kijken want dat klonk goed, alleen de reviews zijn niet zo goed lees ik. Wellicht heb je dat al gezien maar zo niet misschien de moeite waard om nog even te lezen.

Ja ik had het gezien inderdaad, vriendin van mij heeft er twee en is erg tevreden. Ik ben erg benieuwd wat ik er van vind.. we gaan het zien haha :smile:
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen