Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Kunnen jullie nog gesprekken voeren op school?

<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Nov 2020 21:48

Re: Kunnen jullie nog gesprekken voeren op school?

Jemig wat bizar en heftig Coco. Op zo’n site terecht komen zou toch alniet moeten kunnen, maar zo lang ook zonder dat er kennelijk een leerkracht in de buurt was of toezicht hield vind ik echt schandalig. Ik zou echt op een persoonlijk gesprek staan. En begrijp ik nou goed dat je niet weet of alle ouders op de hoogte zijn? In dat geval heeft school dus ook niet over het gebeuren gecommuniceerd, daar zou ik ook mijn onvrede over uiten. Ze bekijken het maar met hun online overleg.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Nov 2020 21:53

Wow wat ontzettend heftig Coco! Ik zou daarover absoluut een persoonlijk gesprek willen! Wat een rare lui dat ze het ook nog maar een beetje onder het kleed willen vegen joh!
Ik zou hierover ook absoluut een persoonlijk gesprek willen. Desnoods op het schoolplein in de buitenlucht maar wel persoonlijk.

En wie stuurde jou een vervelende mail dan, de leerkracht van jouw kinderen?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 23 Nov 2020 22:22

Maar jongens, een digitale afspraak is toch ook een persoonlijke afspraak? Ik begrijp je hoor Coco, vind dat de school dit niet correct aanpakt. Zie ook mijn vorige post. Maar ik neem toch aan ze net zo goed je niet opeens wegdrukken als dat ze ook niet live het gesprek uit lopen, zoals je aangeeft Coco?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem294

Bericht 23 Nov 2020 22:28

.
Laatst gewijzigd door Anoniem294 op 04 Dec 2020 10:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem331

Bericht 23 Nov 2020 22:31

Zora schreef:Maar jongens, een digitale afspraak is toch ook een persoonlijke afspraak? Ik begrijp je hoor Coco, vind dat de school dit niet correct aanpakt. Zie ook mijn vorige post. Maar ik neem toch aan ze net zo goed je niet opeens wegdrukken als dat ze ook niet live het gesprek uit lopen, zoals je aangeeft Coco?

Vind je? In deze setting? Nee vind ik echt niet. Dat zou ik als schoolzijnde deze ouders uitgenodigd hebben om dit te bespreken. En niet via een beeldscherm.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 23 Nov 2020 22:35

Ik zou beeldbellen ook gewoon zien als persoonlijk contact, zeker in deze tijd. En dat is iig een mooie eerste stap. Zou dat voor nu sowieso wel aangrijpen omdat je op die manier t snelst met elkaar in gesprek bent (hoe langer het duurt hoe meer je uit elkaar komt te staan denk ik).

Denk dat school dit niet heel handig heeft aangepakt, maar zou ook wel benieuwd zijn naar hun kant van het verhaal, zij hebben t hele voorval wellicht dan toch heel anders ervaren dan jouw dochter/ (de ouders van) de vriendin van je dochter. Wellicht komen jullie dan samen nog wel weer tot een oplossing/ logisch vervolg.
<<

Anoniem298

Bericht 23 Nov 2020 23:22

Mijn eerste reactie bij het zien van je topictitel was: nee, we voeren gesprekken via Meet.

MAAR na het lezen van de reden van je vraag is mijn antwoord heel anders. Als mijn dochter thuis zou komen met zo'n verhaal kunnen ze op school hoog en laag springen, maar dan komen man en ik op hoge poten naar school om verhaal te halen. Knappe juf/meester/directeur die ons weer buiten zet zonder een gesprek te hebben gevoerd. Ik vind het echt niet kunnen dat zoiets op een basisschool gebeurt. Nee hoor, ik vind dat je gelijk hebt, Coco. Voor zoiets zou ik ook absoluut geen genoegen nemen met videobellen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 23 Nov 2020 23:26

Popcorn schreef:
Zora schreef:Maar jongens, een digitale afspraak is toch ook een persoonlijke afspraak? Ik begrijp je hoor Coco, vind dat de school dit niet correct aanpakt. Zie ook mijn vorige post. Maar ik neem toch aan ze net zo goed je niet opeens wegdrukken als dat ze ook niet live het gesprek uit lopen, zoals je aangeeft Coco?

Vind je? In deze setting? Nee vind ik echt niet. Dat zou ik als schoolzijnde deze ouders uitgenodigd hebben om dit te bespreken. En niet via een beeldscherm.

Ja in deze setting en hoe het nu geëscaleerd is, en vooral vanwege de wens van Coco zou het slimmer zijn om daar nu aan tegemoet te komen idd. Maar ik vind een digitaal gesprek ook een persoonlijk gesprek ja, en zou dat zelf begrepen hebben denk ik. Belangrijker om überhaupt in gesprek te gaan dan het te hebben over het medium.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem331

Bericht 23 Nov 2020 23:30

Oké. Meningen verschillen daarin dus. Ik zou echt not amused zijn. En al helemaal niet dat er zoveel tijd over gaat voor er überhaupt wat mee gedaan word.
<<

Anoniem294

Bericht 24 Nov 2020 00:00

.
Laatst gewijzigd door Anoniem294 op 04 Dec 2020 10:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Nov 2020 00:08

Kun je niet vragen of de moeder van dat vriendinnetje wat het ook gezien heeft erbij komt zitten. Hallo verrassing ik ben niet de enige die dit vind dus jij wil mij voor het blok zetten dus zorg ik dst dat niet gebeurt.
2015 💙
<<

Kira

Bericht 24 Nov 2020 08:23

Hmm ik snap dat je het niet prettig vind wat je kinderen gezien hebben maar ik vind dat je wel buitensporig boos bent eigenlijk, en dat je erover denkt de kinderen van school te halen etc. En nu alleen maar face 2 face wil praten.
Zeker, het had opgemerkt moeten worden en een gesprek over zijn geweest in de klas maar ik vind je reactie ook niet heel constructief. De school wil jou te woord staan alleen niet op de door jou gekozen dag en via een ander medium. Dat recht hebben zij ook net zo goed. Er zal vast een reden voor zijn, en ik denk persoonlijk dat je dat niet bij jullie moet zoeken, ik lees dat je denkt dat ze je man er niet bij wil hebben maar ik geloof niet dat een leerkracht zo denkt, die zal echt wel vaker minder fijne gesprekken voeren met beide ouders.
<<

Anoniem331

Bericht 24 Nov 2020 08:48

Huh Kira? Buitensporig?
Deze kinderen hebben in een veilige omgeving, dat zou de school moeten zijn, uren vrij toegang gehad tot een sekssite. Hoe kun je dan buitensporig boos zijn?
Ik zou na 3 weken nog geen fatsoenlijke woordenwisseling hierover toch ook boos zijn inmiddels!
Vind dat het door sommigen wel afgedaan word alsof het niet zo erg is allemaal.
<<

Anoniem295

Bericht 24 Nov 2020 08:54

Ik vind jouw reactie juist laconiek, Kira. En die van school ook. Natuurlijk gaat nu veel via Teams, maar dit is niet zomaar even een standaardgesprekje.
<<

Kira

Bericht 24 Nov 2020 08:55

Popcorn, drie weken vind ik ook erg lang. Ik zou de dag dat ik het ter oren gekregen zou hebben aan de telefoon hebben gehangen en dan een gesprek gevoerd hebben. Coco heeft een mail gestuurd en daarna een voicemail ontvangen. Die mail sturen had ik dus niet gedaan.
<<

Anoniem295

Bericht 24 Nov 2020 09:07

Ik vind het netjes vak Coco dat ze, door een mail te sturen, de school ook de kans gegeven heeft om dit uit te zoeken en dan inhoudelijk te reageren. Misschien had ik zelf ook wel gebeld als ik in haar schoenen stond maar ik denk dat het Coco ergens ook wel siert dat de school, door te mailen, in de gelegenheid stelt te bedenken wat ze hier nou mee moeten.
Dan had ik daar ook wel een passende reactie verwacht van school. Die blijft nu uit, en dan vind ik een persoonlijk gesprek nu wel het enige wat overblijft.

Kira het valt me vaker op dat jij heel ‘makkelijk’ bent in bepaalde dingen, misschien omschrijf jij het zelf als relaxed en vrij. Dat maakt op zich natuurlijk helemaal niet uit maar ik vind het wel jammer dat je vanuit je eigen gevoel wel het gevoel van andere ouders kunt bagatelliseren. School zou een onderdeel van de veilige basis moeten zijn. Als kinderen dan een gehele tijd blootgesteld kunnen worden aan pedo’s en loverboys blijft er van die veilige basis op school niets meer over.
<<

Kira

Bericht 24 Nov 2020 09:22

Ik bagatelliseer de situatie niet hoor en vind het zeker niet kunnen dat de kinderen dit gezien hebben en zo lang op die site gezeten hebben. Daarom zeg ik, ik had meteen aan de telefoon gehangen, waarschijnlijk ook pislink.
Maar het gaat nu om het feit dat Coco geen gesprek via teams wil terwijl ik dat helemaal geen slechte oplossing vind. Ik vind een mail nog een stuk onpersoonlijker.
<<

Kira

Bericht 24 Nov 2020 09:23

En ik ben alles behalve relaxed en vrij ?
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 24 Nov 2020 10:24

Wat heftig Coco. Ik zou ook woest zijn. In eerste instantie vanwege wat er gebeurd is, maar nog veel meer vanwege de lauwe reactie.

Het zou voor mij ook een overweging zijn om naar andere scholen te kijken. Uiteraard afhankelijk van andere zaken: gebeuren er vaker nare dingen, hoe verloopt de communicatie normaal gesproken, hoe hebben de kinderen het verder naar hun zin en wat zijn eventuele alternatieven bijvoorbeeld.

Wij hebben een schoolwissel gehad toen de oudste naar groep 7 ging en de jongste versneld van groep 4 naar 6 ging. Daar zat een heel voortraject aan en ik vond het ontzettend spannend, maar ik ben er nog steeds elke dag dankbaar voor.
<<

Anoniem294

Bericht 24 Nov 2020 10:53

.
Laatst gewijzigd door Anoniem294 op 04 Dec 2020 10:54, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem294

Bericht 24 Nov 2020 11:09

.
Laatst gewijzigd door Anoniem294 op 04 Dec 2020 10:55, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem294

Bericht 24 Nov 2020 11:15

.
Laatst gewijzigd door Anoniem294 op 04 Dec 2020 10:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Nov 2020 11:16

Of jij wel of niet telefonisch bereikbaar bent onder schooltijd is ook volstrekt irrelevant in deze kwestie. Daar gaat het nu namelijk niet om. Deze opmerking zou bij mij op een dergelijk moment echt niet goed vallen, de aandacht afleiden van wat nu aan de orde is. Maar lijkt mij het beste om dit nu maar te negeren om de verhoudingen niet extra op scherp te zetten. Je onvrede hierover uiten kan altijd nog.

Haar opmerking dat ze zich onprettig voelt bij jouw vraag om persoonlijk contact zou ik wat serieuzer nemen. Jij bent natuurlijk vrij ontstemd over alles, wellicht kom je daardoor in je communicatie niet prettig over. Kan je niet even kort bellen om duidelijk uit te leggen waarom je een persoonlijk gesprek zou willen? En dan niet alleen verdedigend in de trant van ‘ ik ben bang dat ik niet kan uitpraten’, maar meer van dat voor beide partijen dan prettiger is naar voren te brengen wat ze willen en jullie niet gestoord worden doir kinderen e.d.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 24 Nov 2020 12:01

Ik heb er misschien overheen gelezen maar waarom is het uberhaupt mogelijk dat kinderen 3 uur lang op een site zitten zonder dat een leerkracht dat merkt? Wat doen ze normaal in die drie uur dan? IS er geen normale les?

En hoe zit het met de spamfilters van school? Kinderen vetrouwen dat ze niet naar zulke sites gaan is natuurlijk een excuus van niks, ze hebben hun veiligheid daar niet op orde. Een spamfilter is het minste dat je kan regelen.

En als blijkbaar die site zo populair is, wat wordt er dan op brede schaal gedaan om dit soort dingen tegen te gaan door de school? Laten ze het maar gebeuren?

Kortom, ik zou zelf aardig wat vragen hebben.

Nu gaat alles via de mail, ik zou adviseren daarmee te stoppen en Teams af te wachten. Je vroeg wat er gebeurt als mensen boos worden, nou niet zoveel. Niet zoveel meer dan op andere manieren. Je gaat met elkaar i egsprek, je laat elkaar uitpraten, je hoort elkaars standpunten en komt dan tot een oplossing. Of niet. Maar in gesprek gaan met elkaar lijkt me cruciaal.
<<

Anoniem294

Bericht 24 Nov 2020 12:08

.
Laatst gewijzigd door Anoniem294 op 04 Dec 2020 10:55, in totaal 2 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen