Re: Wat is het bizarste dat jullie hebben meegemaakt?

Mijn moeder en ik bleven vaak op zondag nog even samen zitten, terwijl mijn vader en broertje naar bed gingen. We kletsten wat en keken ondertussen naar een psychologische thriller. Zo'n enge waar moord en doodslag schering en inslag is. En enkel de hoofdpersoon het redt.
Na de film besloten we te gaan slapen. Mijn moeder ging beneden naar het toilet en ik boven. Maar eenmaal boven aangekomen was de badkamerdeur op slot. Ik keek in de slaapkamer van mijn ouders en mijn vader lag te slapen. Ik keek in de slaapkamer van mijn broertje en ook hij lag heerlijk te knorren. En toch zat de badkamerdeur op slot.
Ik wachtte op mijn moeder en een beetje boel geïrriteerd vroeg ze waarom ik nog niet op bed lag. Ik vertelde haar dat de badkamerdeur op slot zat en het enige wat ze zei was: Doe niet zo gek! Terwijl ze aan de deur trok. Hij zat echt op slot.
We hebben een mesje gehaald om het slot open te maken en het kantelraam stond wagenwijd open, die stond altijd op een kier. En het douchegordijn zat dicht, terwijl het devies toch echt was dat hij open zou staan. We weten, nu twintig jaar later, niet wat er die avond is gebeurd. Deur kan niet uit zichzelf op het slot zijn gevallen... Dat vonden we het meest bizarre wat we hebben meegemaakt.