Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Sint Maarten, doen jullie mee?

Sint Maarten, doen jullie mee?

Ja, wij gaan zelf lopen en gaan snoep geven aan de deur
14
29%
Ja, wij geven snoep aan de deur maar gaan niet zelf lopen
6
12%
Ja, wij gaan zelf lopen maar gaan geen snoep geven aan de deur
1
2%
Ja, maar wij vieren het dit jaar op een andere manier.
5
10%
Nee, wij gaan er niks aan doen
23
47%

Aantal stemmen : 49
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 09 Nov 2020 12:47

Re: Sint Maarten, doen jullie mee?

Kees schreef:Wat vind je er zielig aan voor O Marin?
Hij is 3jr, hij heeft er toch geen besef van? In de zin van dat hij weet dat hij bijvoorbeeld vorig jaar heeft gelopen.

Nee maar hij heeft wel een lampion gemaakt en zingt er liedjes over. Maar gezien ze met peuterspeelzaal wel langs paar huizen gaan is dat dan denk ik wel voldoende. Maar toch vind ik 't beetje zielig, gewoon m'n gevoel.
Let's discover the world together.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 09 Nov 2020 12:54

Hier mag het ook gewoon doorgaan. Hier komen de nichtjes langs en denk dat ik daarna de deur niet meer open doe. Hier komen normaal ook altijd van die grote kinderen langs die niet eens een lampion hebben. Daar heb ik geen zin in.
Afbeelding
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Nov 2020 13:00

Hier mag het wel, maar wij doen het niet.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Nov 2020 13:05

Ik stemde nee, maar meer omdat ik het zelf van huis uit niet ken. Onlangs een boekje van Bobbie erover meegenomen uit de bieb, was ook wel informatief voor mij. Waarschijnlijk zouden we er zonder corona ook niet aan meedoen, nu zeker niet. Wellicht volgend jaar, als ze op school zit.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 09 Nov 2020 13:15

SophieZMY schreef:Ohhh ik kreeg dat filmpje van die burgemeester in Groningen ook en dacht eerst dat t een grapje was Haha ???

Ik denk dat wij t hier niet vieren. De wijkvereniging besteed er iig geen aandacht aan. Dus wij beginnen er ook maar niet over tegen dochter. We hebben wel wat snoep in huis gehaald voor t geval er wel kindjes komen en haar lampion van vorig jaar ligt op zolder, dus mocht ze dan toch nog zelf paar huizen willen doen dan kunnen we dat toch nog snel doen. Vorig jaar heeft ze voor t eerst met een vriendinnetje id wijk gelopen en dat was echt super leuk. Maar nu weet ze denk ik niet dat t nu bijna Sint Maarten is omdat school en wij er dus geen aandacht aan geven.

In de wijk verderop doen ze altijd een lampionnenoptocht, daar heeft ze vorig jaar ook aan meegedaan (met t zelfde vriendinnetje die dus in díe wijk woont). Maar dat zal neem ik aan nu ook niet doorgaan. Nou ja. Volgend jaar hopelijk weer!!

Haha nee geen grapje dus! Hij doet veel leuke dingen deze tijd. Goed van hen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 09 Nov 2020 13:42

V heeft vorig jaar voor het eerst gelopen. Ik heb het er nu niet over met haar, dus ze mist het dan ook niet. Wij gaan dan ook niet lopen. Het wordt in onze gemeente ook afgeraden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Nov 2020 13:49

Marin schreef:
Kees schreef:Wat vind je er zielig aan voor O Marin?
Hij is 3jr, hij heeft er toch geen besef van? In de zin van dat hij weet dat hij bijvoorbeeld vorig jaar heeft gelopen.

Nee maar hij heeft wel een lampion gemaakt en zingt er liedjes over. Maar gezien ze met peuterspeelzaal wel langs paar huizen gaan is dat dan denk ik wel voldoende. Maar toch vind ik 't beetje zielig, gewoon m'n gevoel.

Dat is echt je eigen gevoel denk ik ja. Denk dat dit voor O'tje prima is hoor.
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 09 Nov 2020 13:50

Dat denk ik ook hoor!
Let's discover the world together.
<<

Neno

Kletskop

Bericht 09 Nov 2020 14:01

Wij lopen hier in de buurt alleen langs de huizen van de kinderen van school. We hebben dat via de buurtapp afgesproken, zingen op 1,5 en de schaal met voorverpakt snoep staat ver genoeg van de deur af. Er gaan maar 2 volwassenen mee met het groepje kinderen. Aan het eind doen ze een drankje en een marshmallow roosteren boven een vuurtje.

Op school hebben ze geen lampion geknutseld omdat het afgeraden is om te lopen.

Bij de kerk heeft ze een windlichthouder met het thema sint Maarten geknutseld en is het verhaal van Sint maarten vertelt.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Nov 2020 14:07

Hier leeft het trouwens helemaal niet, wij vieren het nieuwe protocol voor de carnaval ?
Dit jaar veilig thuis op de bank met een filmpje van de bekendmaking.
30-04-2017
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 09 Nov 2020 14:18

@kees hier ook haha ,11-11 heeft hier ook een hele andere betekenis

normaal gaan we hier met haloween langs de deuren, nu een klein feestje thuis gehouden, met 2 vriendinnetjes.

sint maarten wordt hier dus nooit gevierd door niemand maar met godsdienst op school (openbare school) heeft de juf het verhaal voorgelezen. de oudste heeft het dus over het feest gehad en over het delen en het licht. de kids hebben nu zelf bedacht (of ergens opgepikt) kleine lampionnetjes te knutselen en deze bij een paar mensen te brengen. Vond ik wel leuk bedacht en het zijn mensen die we toch wel zien op afstand dus dat is geen probleem.
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 09 Nov 2020 14:49

Urban Naked schreef:Ohja wat ook zo stom is hier: st maarten mag dus niet gelopen worden. Heel sneu voor de kinderen. En nou ligt de Albert Heijn wel gewoon vol met lampionnenspul, snoep, allemaal verwijzingen naar de lampionoptocht. Dus m'n man vroeg aan de manager waarom dat nou was, ze weten toch van dat advies? Maar de manager van dat filiaal gaf aan dat hij het wist, maar vanuit Albert Heijn de opdracht kreeg om het zo neer te leggen.

Idioot toch. Lekker verwarrend ook.

Hier ligt de Appie ook vol met Sint Maarten spul, terwijl dat hier in de regio helemaal niet wordt gevierd. Ze zullen het dus vast wel verplicht neer moeten leggen maar ik vind dat inderdaad wel sneu voor de kinderen die zich er op hadden verheugd en het nu niet mogen vieren.
10.04.17
<<

Anoniem332

Bericht 09 Nov 2020 15:08

Hier in de buurt app vraagt iemand om een film van je kind te maken en op de app te zetten, als je dan je huisnummer erbij vermeld krijg je iets in de brievenbus.

Ik ben benieuwd.
<<

Anoniem335

Bericht 09 Nov 2020 16:22

Hier is normaal een optocht maar hier in de straat gaan de kinderen wel langs de deuren. Erg leuk, voor het eerst hier dus :)

Wij gaan dus zitten met snoep maar niet zelf lopen want we hebben geen kinderen haha.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 09 Nov 2020 16:55

Ik moet wel zeggen dat ik er niet heel rouwig om ben als het een jaartje niet doorgaat. Ik vind het nooit zo ideaal, constant die bel, net rond etenstijd, Y heeft één keer zin om met het snoep naar de deur te lopen en is er dan wel klaar mee. Voor E vind ik het ook altijd heel onrustig. Ik wil nooit de buurtchagrijn zijn die niet meedoet, maar een jaartje overslaan vind ik wel best.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Nov 2020 17:57

Susan schreef:Ik moet wel zeggen dat ik er niet heel rouwig om ben als het een jaartje niet doorgaat. Ik vind het nooit zo ideaal, constant die bel, net rond etenstijd, Y heeft één keer zin om met het snoep naar de deur te lopen en is er dan wel klaar mee. Voor E vind ik het ook altijd heel onrustig. Ik wil nooit de buurtchagrijn zijn die niet meedoet, maar een jaartje overslaan vind ik wel best.

Hier herken ik mij heel erg in.
En hier lopen ook altijd veel ouders met peuters, die vervolgens helemaal niet zingen. Dan sta je zo ongemakkelijk te luisteren.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 09 Nov 2020 18:42

Ja of juist tieners, vind ik ook ongemakkelijk. Of zo'n hele groep aan de deur, dan voel ik me altijd ontaard dat wij niet lopen, maar Y vindt het écht niet leuk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elisabeth

Lady-post-a-lot

Bericht 09 Nov 2020 19:22

Wij gaan dit jaar met 5 kinderen uit drie gezinnen een boswandeling maken in het donker met lampionnen. Daarna gaan we in een tuin op afstand warme chocolademelk drinken met wat lekkers erbij.
Tijdens de wandeling gaan er 2 volwassenen mee. Om het ook veilig te houden.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 09 Nov 2020 19:26

Bij ons wordt het vanuit de Veiligheidsraad sterk afgeraden, wij lopen dus niet en doen niet open. Daarnaast is het met mijn gezondheid nu ook geen goed plan, dus stiekem komt het goed uit.
Anders zou ik het ook zo sneu voor mijn zoontje vinden.
De school doet er dit jaar ook niets aan, geen lampionnen e.d..
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Nov 2020 19:35

Ik heb besloten dat ze niet mogen lopen. Maar omdat het ze toch alleen maar om het snoep gaat mogen ze van mij een zakje snoep scheppen. Dat vonden ze zelf ook een leuk idee.
:heart: :heart: 2011
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 09 Nov 2020 20:05

Wij gaan lopen, kinderen hebben op school ook een lampion gemaakt. Maar vorig jaar ging de oudste met een paar vriendinnen en dan wij als ouders erachteraan met het jongere grut, maar dit jaar mogen er maximaal twee volwassenen bij zijn. Ik denk dus dat ik alleen met mijn kinderen ga en mijn man mag de deur opendoen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 09 Nov 2020 20:29

Ik vind het hier in de buurt wel leuk. Komt nooit superveel dus wat er komt kan ik wel handelen. Buurten verderop komen echt tientallen kinderen. Dat lijkt me ook vreselijk ?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Weilandjes

Noob

Bericht 09 Nov 2020 20:32

De lampionnenoptocht gaat hier niet door. In het dorpskrantje heeft een kleurplaat gestaan, die hang je op als je mee wil doen (normaal doe je hier mee als de buitenlamp of lamp in de hal aan is).

Ik weet niet hoeveel mensen er nu mee doen. Vorig jaar deed practisch elk huis mee. Was echt heel leuk. Ook de winkels en sommige mensen hadden voor volwassenen die mee liepen, koffie en kroketten/frikadellen.

Dochter gaat samen met 4 vriendinnen lopen. Zoon met een vriendje en zijn moeder en ik lopen mee.
We houden uiteraard afstand en zingen niet mee. Maar dat deed ik vorig jaar ook al niet ?.

Mijn man blijft thuis en deelt hier snoep uit.
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 09 Nov 2020 20:51

We gaan normaal eerst naar de kerk en dan met de lampion een rondje langs de huizen die meedoen. Dit jaar wordt de kerkviering online gedaan en is er geen lampionnenoptocht. We gaan dus alleen de viering kijken met ieder een bakje met snoepjes.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 10 Nov 2020 11:54

Housebird schreef:Hier in de buurt app vraagt iemand om een film van je kind te maken en op de app te zetten, als je dan je huisnummer erbij vermeld krijg je iets in de brievenbus.

Ik ben benieuwd.

Dit vind ik wel eehhh bijzonder. Zijn er mensen die dat doen? Kennen jullie elkaar allemaal in die buurtapp?
#teammaple🍁
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen