Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat is het bizarste dat jullie hebben meegemaakt?

<<

Anoniem307

Bericht 08 Nov 2020 21:38

Re: Wat is het bizarste dat jullie hebben meegemaakt?

Het is inmiddels alweer 20 jaar geleden. Ik word oud, wij worden allemaal ouder. :)

Mijn moeder en ik bleven vaak op zondag nog even samen zitten, terwijl mijn vader en broertje naar bed gingen. We kletsten wat en keken ondertussen naar een psychologische thriller. Zo'n enge waar moord en doodslag schering en inslag is. En enkel de hoofdpersoon het redt.

Na de film besloten we te gaan slapen. Mijn moeder ging beneden naar het toilet en ik boven. Maar eenmaal boven aangekomen was de badkamerdeur op slot. Ik keek in de slaapkamer van mijn ouders en mijn vader lag te slapen. Ik keek in de slaapkamer van mijn broertje en ook hij lag heerlijk te knorren. En toch zat de badkamerdeur op slot.

Ik wachtte op mijn moeder en een beetje boel geïrriteerd vroeg ze waarom ik nog niet op bed lag. Ik vertelde haar dat de badkamerdeur op slot zat en het enige wat ze zei was: Doe niet zo gek! Terwijl ze aan de deur trok. Hij zat echt op slot.

We hebben een mesje gehaald om het slot open te maken en het kantelraam stond wagenwijd open, die stond altijd op een kier. En het douchegordijn zat dicht, terwijl het devies toch echt was dat hij open zou staan. We weten, nu twintig jaar later, niet wat er die avond is gebeurd. Deur kan niet uit zichzelf op het slot zijn gevallen... Dat vonden we het meest bizarre wat we hebben meegemaakt.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 08 Nov 2020 21:42

Gadver wat een eng verhaal, Isles!
❤️ 7 juni 2018
<<

Anoniem307

Bericht 08 Nov 2020 22:00

Vonden we toen en nu nog steeds. Vooral omdat er in alle jaren geen verklaring voor is gekomen. Als kind doe je rare dingen, maar het meeste, dan niet alle vreemde dingen, zijn inmiddels wel opgebiecht. Behalve het badkamerverhaal. En in combinatie met de toch wel enge film, waren mijn moeder en ik echt bang haha. Knikkende knietjes de deur met een mesje openmaken, of in ieder geval het slot, verschrikkelijk. Want er zou maar iemand binnen zijn.... Brrrr.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Nov 2020 22:10

Het verhaal van Salome doet mij denken aan een vriendje van vroeger. Laten we hem Jonathan Albert Schuil noemen, hij ging studeren en kwam in de klas met Jonathan Albert Schuit. Voornaam en tweede naam dus hetzelfde en de achternaam 1 letter anders.

Ik zat eens met mijn oma in de auto, we reden door een klein dorpje op het Friese platteland. Toen kwam er een in brand staande, lege auto ons tegemoet rijden. Recht op ons af. Dus mijn oma stuurt er maar netjes omheen en achter ons rijdt die auto zo de sloot in. Het verhaal stond de week erna in het plaatselijke krantje
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Nov 2020 09:37

Blue Phone schreef:Het verhaal van Salome doet mij denken aan een vriendje van vroeger. Laten we hem Jonathan Albert Schuil noemen, hij ging studeren en kwam in de klas met Jonathan Albert Schuit. Voornaam en tweede naam dus hetzelfde en de achternaam 1 letter anders.

Ik zat eens met mijn oma in de auto, we reden door een klein dorpje op het Friese platteland. Toen kwam er een in brand staande, lege auto ons tegemoet rijden. Recht op ons af. Dus mijn oma stuurt er maar netjes omheen en achter ons rijdt die auto zo de sloot in. Het verhaal stond de week erna in het plaatselijke krantje

Huh en hoe kwam die brandende auto zondermirmamd erin rijdend op de weg? Ook best bizar!
<<

Anoniem298

Bericht 09 Nov 2020 09:57

Isles, wat eng! Ik kan me voorstellen dat jullie daar met knikkende knieën stonden, brrr.

Lady, van jouw verhaal krijg ik kippenvel, wat bijzonder.

Spencer, zo toevallig dat die man jouw vader kende. Ik snap dat je van slag was, hoe groot is die kans?

Ik droomde vorig jaar over een klasgenootje van de basisschool, ik heb haar zeker vijftien jaar niet meer gezien, we zijn alleen 'vrienden' op Facebook. Ik droomde dat ik haar in mijn toenmalige woonplaats (waar zij nog steeds woont) tegenkwam. Ze kwam enthousiast vertellen dat ze in verwachting was en babykleertjes had geshopt, ze zou een zoontje krijgen. Een paar maanden later las ik op Facebook dat ze in verwachting was, vond ik al vrij bizar. En helemaal toen weer een paar maanden later bleek dat ze inderdaad een zoon had gekregen.

In groep zeven van de basisschool ging een vriendinnetje van mij verhuizen naar een andere woonplaats. Wij verhuisden twaalf jaar later naar een woonplaats naast die van hun, ik was ze nog nooit tegengekomen. Vijf jaar geleden kwam ik de zus van dat vriendinnetje ineens heel vaak tegen, bleek dat ze een huis had gekocht bij mij om de hoek.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 09 Nov 2020 10:45

Bah Isles, dat is eng.

Ik heb soms voorspellende gedachten. Vind ik dan zelf vrij bizar.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem316

Bericht 09 Nov 2020 13:54

Monte schreef:Een jaar of 17 geleden zaten mijn vader en ik in de achtertuin naar de lucht te kijken. Het was een uur of 9/10 op een mooie zomeravond. En toen kwam er opeens iets overvliegen. Een object met witte onderkant, hoekige vleugels en totaal geen geluid. Een vliegtuig was het niet en een straaljager zou je gehoord hebben zo laag. We keken elkaar aan, totaal geen idee wat we zojuist gezien hadden, we hebben er niets meer over kunnen vinden. Misschien een stealth geweest?

Mijn vader heeft hetzelfde gezien en heeft hier destijds ook een stukje op het internet over geschreven of ergens een vraag ingestuurd ofzo. Heel apart om te lezen dat meer mensen dat hebben gezien!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Nov 2020 14:06

Of een zweefvliegtuigje met een gekke vorm?
<<

Anoniem316

Bericht 09 Nov 2020 15:24

Harrison schreef:Of een zweefvliegtuigje met een gekke vorm?

In het geval van mijn vader kon dat niet. Wat hij zag was een driehoek die heel snel in de richting van de punten vloog. En opeens verdween het heel snel.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 09 Nov 2020 17:33

Dee schreef:
Harrison schreef:Of een zweefvliegtuigje met een gekke vorm?

In het geval van mijn vader kon dat niet. Wat hij zag was een driehoek die heel snel in de richting van de punten vloog. En opeens verdween het heel snel.

Ja dit. Te snel voor een zweefvliegtuig en te snelle bewegingen.
Apart hoor Dee dat blijkbaar meer mensen het gezien hebben. Zijn we toch niet gek :wink:
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Nov 2020 18:01

Stealth kan ook niet. Die klinkt net als een straaljager en is zwart. Het is wel een driehoek en een vrij plat iets.

Als hij echt boven jlie vloog had je hem zeker moeten horen als het een stealth was.

Als zij dat ook hele gekke dingen
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 09 Nov 2020 19:16

Mijn ouders wonen in de Achterhoek en mijn moeder komt uit een Limburgs dorpje. Toen we een tijdje in ons huis woonden kwam ze een vrouw tegen die ze van vroeger kende uit een naburig Limburgs dorpje en die bij haar broer in de klas had gezeten, die bleek een paar huizen verderop te wonen, zo toevallig.

We zijn ook een keer op een camping in Denemarken vrienden van m'n ouders tegengekomen, die kwamen daar ook kamperen.

M'n moeder heeft precies dezelfde voorletters (veel) en achternaam (ongebruikelijk in hun regio) als iemand in dezelfde stad. Ze heeft diegene een keer gebeld om te vragen of ze ook nog dezelfde voornamen hebben, maar helaas.

Toen ik nog in Breda woonde, fietste ik altijd langs de suikerfabriek naar m'n werk en op een dag kreeg ik daar een heel naar gevoel, alsof er iemand dood was. Er was niks te zien of te ruiken behalve suikerbieten, maar elke dag als ik erlangs fietste voelde het heel gruwelijk. Na een paar dagen was de weg afgezet, omdat ze een lichaam uit het water aan het halen waren, heel bizar vond ik dat.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 09 Nov 2020 20:38

Dat er op een festival m'n bril is gestolen uit m'n tent was ook zo raar. Alles was overhoop gehaald en dat was het enige wat weg was, zo maf. Wat heb je eraan?
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 09 Nov 2020 20:53

Je zult maar verlegen zitten om een zonnebril op een festival ?.

Wat een mooie, grappige en bizarre verhalen komen er voorbij.

Bij mijn ouders kwam ooit eens een vrouw aanlopen. Ze sprak Engels en was een beetje verward. Mijn moeder bracht haar op aanraden van iemand naar het klooster in de buurt, waar ze haar op konden vangen. Helaas zat het daar vol, waarop mijn moeder besloot haar maar weer mee naar huis te nemen. Ze kon slapen op ons kantoor boven de koeienstal (dus niet in huis). Ik weet nog goed dat ze best enge tekeningen maakte en dat ik daar erg van onder de indruk was (ik was een jaar of 14). Ze vroeg mijn moeder om een schaar om haar haar te knippen. Die gaf mijn moeder aan haar, toen ze hem aan had gepakt wilde ze mijn moeder een knuffel geven. Mijn moeder dacht, dit is het, nu krijg ik een schaar in mijn nek. Dus ze hield haar af, waar die vrouw heel boos om werd. We hadden destijds nooit de deur op slot, dus het maakte enorm indruk dat we die nacht het huis hermetisch afgesloten hadden. De volgende ochtend hebben we haar op het station afgezet. Daar was ze het niet mee eens, ze heeft het hele station bij elkaar geschreeuwd.
Jaren later was dezelfde vrouw op opsporing verzocht, ze liep nog steeds verward rond door Nederland.
<<

Anoniem315

Bericht 09 Nov 2020 22:03

Brrrr Bisq, ik zie het gewoon voor me. Wat eng!

Isles, gatsie, wat eng!

De dood van mijn pake vind ik nog steeds een bizarre gebeurtenis. Niet verder lezen als je niet tegen horrorachtige details kan. Ik weet niet hoe ik dit als spoiler kan verbergen.

Ik heb er zelf jarenlang nachtmerries van gehad. Hij is op zijn 94e dood gevonden door mijn vader en oom en eerst moest de recherche/politie erbij, omdat het er op leek dat hij vermoord was. Hij lag namelijk in een plas bloed en er lag een heel spoor de woonkamer in. Er lagen ook diverse stoelen en een tafel omver. Er is een bloedvat geknapt inwendig en dit is er via de urinebuis uitgekomen. Waarschijnlijk is hij wakker geworden omdat hij moest plassen. Bij zijn bed was het ook een ravage. Daarna is hij op zoek gegaan naar het toilet. Ik hoop zó dat hij dit niet bewust heeft meegemaakt en dat hij zijn laatste wandeling een soort van slaapdronken heeft gemaakt. Ik kan er nog naar van worden, zo zielig vind ik het. En dat mijn vader hem heeft moeten vinden in deze hoedanigheid vind ik ook pijnlijk.

Niet quoten. Ik denk dat ik dit weer weg wil halen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Nov 2020 22:14

Ahh wat sneu Exo voor hem en je vader. Hopelijk heeft ie er niks van meegekregen!

Sommige verhalen vind ik wat raar om echt als bizar te classiferen. Zoals namen die op elkaar lijken enzo, dat vind ik dan meer toeval :).

Tegelijkertijd kan ik dus zelf niks bedenken ?
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Nov 2020 23:03

Ah wat een naar verhaal, Exo. Snap dat dat je nog steeds bezig houdt.
Haha ik kan ook niks bedenken :’). Saai leven.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 09 Nov 2020 23:26

Wat heftig Exo, ik kan me voorstellen dat je dit heel moeilijk vindt. Dit soort dingen komen wij via ons werk dus best regelmatig tegen..
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Henque

Kletskop

Bericht 10 Nov 2020 00:01

Ook veel enge verhalen hier hoor! Heftig allemaal!

Wat ik kan bedenken is allemaal niet heel schokkend als je het vergelijkt met de andere verhalen, maar toch ;)
3 jaar geleden woonden wij in een appartement op de begane grond. De slaapkamer was inpandig dus had een dakraam als raam. Voor het dakraam zat een schuifgordijn. Wij waren aan het slapen en schrokken ineens wakker van iets wat door het dakraam viel. Of nouja we hadden het niet meteen door wat er gebeurde, maar mijn vriend voelde wel iets op zich vallen. Het gordijntje kwam naar beneden en daarmee ook allemaal stukken muur, het was een lichtelijke ravage haha. Onze eerste gedachte was dat het een duif was oid, maar vrij snel hoorde we gemiauw onder het bed. Via een spiegel op de kledingkast konden we onder het bed kijken en zagen we een rode kat. Na een tijdje zagen we; dat het de kat was van m'n zwager!! Hij woont 5 huizen verderop dus kon gebeuren natuurlijk, maar was wel erg toevallig. Dus we hebben hem opgebeld of hij z'n kat wou komen halen ;)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Nov 2020 00:03

Ach exo wat zielig. En wat heftig hoe hij gevonden is.
2015 💙
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Nov 2020 10:30

Oh schiet me iets te binnen! Vorig jaar toen we nog in ons appartement woonden, deed ik 's morgens het raam in onze slaapkamer wat verder dicht en zag ineens iets bewegen vlakbij het scharnier (zo'n raam dat je naar buiten open duwt). Hing er een vleermuis aan! Schrok me helemaal rot haha. Dat beest druk fladderen. De dierenambulance is gekomen en die hebben hem bevrijd. Wist niet dat die beesten zo hard kunnen krijsen. Moest mijn werk appen dat ik later was omdat er een vleermuis aan ons raam vast zat haha. Beestje is bevrijd en vloog direct weg.
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 10 Nov 2020 14:46

Het meest bizarre wat ik heb meegemaakt is een man in de bus die tegenover mij en mijn ex zat, zijn hele gebeuren uit z'n broek haalde en m'n ex aankeek toen hij eraan begon te friemelen.

Zo freaking ranzig. Het was niet eens op mij gericht en ik voelde me al ontiegelijk geïntimideerd. Op m'n ex maakte het trouwens niet zo'n indruk. Die was meer bezig met mij rustig krijgen.
11.21
10.23
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 11 Nov 2020 09:14

Ik bedenk me er opeens weer een.
4 jaar geleden had ik een gesprekje met mijn toenmalige werkgever, hij zou een paar weken op vakantie gaan en ik aansluitend een paar weken, dus we zouden elkaar een poosje niet zien. Op dat moment liep een collega langs en zegt: Ja en Saga komt zwanger terug van vakantie!
Daar moest ik toen om lachen, want wij hadden nog helemaal geen kinderwens dus hoe kwam ze daar toch opeens bij?
Ze vertelde daarna ook nog dat ze het niet zo leuk zou vinden als ik eerder zwanger zou zijn, want ze wilde dat heel graag maar haar vriend nog niet.
Nouja, tijdens mijn vakantie kwam ik er inderdaad achter dat ik zwanger was, wat een verrassing! Ik vond het daarna heel moeilijk om het aan haar te vertellen, maar ze reageerde gelukkig heel fijn.
10.04.17
Vorige

Terug naar Algemeen